Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Roomster vs. Citroen Berlingo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Skoda Roomster vs. Citroen Berlingo

Ben van plan om een nieuwe wagen te kopen (diesel), budgetvriendelijk.
    Ik dacht aan bovenstaande modellen.
    Ze hebben allebei enorm veel plaats, zowel beenruimte als koffer.
    De Skoda Roomster heeft aanzienlijk meer plaats dan zijn broer de Skoda Fabia Combi.
    Ik twijfel nu nog tss. de Berlingo of de Roomster
    Bij Skoda krijg je (denk ik) geen korting als je je oude wagen (15j) inlevert, bij Citroen krijg je hiervoor 1000 euro korting !
    Wat denken jullie van voor- en nadelen?

Ik denk dat de kwaliteit van een Skoda beter is dan die van een Citroën. Nu, ik spreek enkel over de Citroën die we hier thuis hebben, misschien zijn ze ondertussen al beter geworden, maar daar durf ik niets over zeggen.

Comment

Waarom zou skoda geen recyclagepremie geven?

Mijn keuze zou zonder twijfel de skoda met de 1.9TDI zijn.

Comment

Berlingo is net een nieuw model uit en heeft schuifdeuren en ik denk dat deze ook goedkoper is dan de roomster. Voor mij de citroën.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
          Ik zou voor de Roomster gaan, Berlingo heeft echt een te groot 'lichte-vracht gehalte'.

Ik zou echter nog een andere overweging maken. Is iets duurder, maar zoveel meer fun:
          DODGE Caliber

Roomster in 1.9 TDI Ambiente kost 17490.
          Caliber 2.0 CRD S kost 19200.
          Met een beetje onderhandelen kom je bijna aan dezelfde prijs.

Voor die prijs heeft het eerste uitrustingsniveau van de Caliber zelf iets meer opties als de 2de van de Rommster.
          Gelet op de voorkeuren van de topicopener denk ik dat hij veel ruimte wenst (zowel achteraan als qua koffer), exit caliber dus (en dan hebben we het nog niet eens over zijn plastics, geluidsisolatie, ...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
            Ik denk dat er qua ruimte niet veel verschil is tussen een Caliber en Roomster (denk zelfs dat de Caliber iets groter is).
            De plastiekerige afwerking = akkoord, maar is Skoda daarmee zoveel beter?
            W.b. de accoustische isolatie, daarmee heb ik geen ervaring in de Caliber.
            Feit blijft dat de funfactor hoger is.

Ik wilde enkel een alternatief in dezelfde prijsklasse voorstellen. Nu de $ zo laag staat komt de Caliber in de buurt vd Roomster. Soms denk je niet aan alle alternatieven.

Qua lengte misschien wel maar qua binneruimte is de caliber een kleine ramp. En de caliber ziet er misschien meer "fun" uit maar om te rijden ...

Comment

Ik heb zelf een week rondgereden met een skoda roomster als vervangwagen (1.9tdi) en ik had spijt dat ik hem moest teruggeven. Erg leuke auto om mee te rijden

Ruim, licht vanbinnen, grote koffer, moduleerbaar interieur, vinnige motor, behoorlijk degelijk kwa uitrusting

Je gaat het je niet beklagen want het is echt een fijne wagen

Comment

Voor 4 jaar mee te rijden: Roomster
                Voor langer mee te rijden: Berlingo. Die laatste zal nl. makkelijker in de markt liggen bij de opkopers vermoed ik, gezien de beschikbaarheid van reserveonderdelen en de algemene populariteit van de A-naar-B-rijders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                  Ik denk dat de kwaliteit van een Skoda beter is dan die van een Citroën. Nu, ik spreek enkel over de Citroën die we hier thuis hebben, misschien zijn ze ondertussen al beter geworden, maar daar durf ik niets over zeggen.
                  Ik zou niet weten waarom een skoda Roomster kwalitatief beter zou zijn.

Ik zou zowiezo kiezen voor de Common Rail Diesel van Citroën boven die ellendig lawaaierige 1.9 TDi pompverstuiverdiesel
                  BMW 420dA : >>>

Comment

Ik vind de Roomster een spuuglelijke auto. En aangezien hij helemaal niet zo goed verkoopt als skoda verwacht had, zeg maar gewoon slecht verkoopt eigenlijk, zal hij vrij snel vervangen worden.

Langs de andere kant, de Berlingo is zo'n camionette...

En als ik moet kiezen tussen cholera of de pest, dan de Roomster.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                      Ik zou niet weten waarom een skoda Roomster kwalitatief beter zou zijn.

Ik zou zowiezo kiezen voor de Common Rail Diesel van Citroën boven die ellendig lawaaierige 1.9 TDi pompverstuiverdiesel
                      • Ik hoor niet zoveel mensen klagen over een auto van VAG.(kan ook liggen aan het feit dat dat misschien 'verzwegen' wordt)
                      • Mijn mening is natuurlijk gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Onze Citroën kraakt en piept langs alle kanten, geregeld gaat er eens iets kapot.

Comment

Toch maar de Skoda.

Comment

ik vind de nieuwe berlingo toch al minder camionnette. Ik zou voor de berlingo opteren

Comment

Ik hoor niet zoveel mensen klagen over een auto van VAG.(kan ook liggen aan het feit dat dat misschien 'verzwegen' wordt)
                            Ga effe naar het onderdeel 'techniek'. Daar staat de ene probleem-VW na de andere. Zelfs productiefouten waarvan 'd Ieteren pertinent de verantwoordelijkheid van zich af wil schuiven.

Dus weinig problemen met vag...'k weet nog zo niet.

Comment

• Ik hoor niet zoveel mensen klagen over een auto van VAG.(kan ook liggen aan het feit dat dat misschien 'verzwegen' wordt)
                              • Mijn mening is natuurlijk gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Onze Citroën kraakt en piept langs alle kanten, geregeld gaat er eens iets kapot.
                              Tja, in de Roomster zal je dat gekraak en dat gepiep niet horen dankzij het gedaver van de TDI motor.

Ik heb tussen 1996 en 2006 met 2 citroëns gereden, in totaal 440000 km zonder noemsnwaardige problemen.
                              De eerste (Saxo) is verkocht na 180 000 km zonder enige herstelling op slijtageonderdelen na.
                              De tweede (Picasso) heeft 260000 km gereden, daar heb ik ongeveer 2500 EUR herstellingskosten aan gehad over 260 000km.
                              Ben altijd erg tevreden geweest van de service van Citroën. Toen mijn CD speler het na 1750 000 km liet afweten in de Picasso (na 4 jaar), werd die kostenloos vervangen door een nieuwe bij Citroën.
                              BMW 420dA : >>>

Comment

Heb je kinderen? Die zullen je zeker weten richting Roomster leiden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                  Waarom? Ze verbruiken minder en zuipen weinig olie. Dan neem ik het lawaai er wel bij.

Comment

De berlingo voor mij ,de nieuwe ziet er zeer goed uit.
                                    De roomster is imo enorm lelijk en luidruchtig.
                                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RSR Bekijk Berichten
                                      Heb je kinderen? Die zullen je zeker weten richting Roomster leiden!
                                      Maar een schuifdeur is dan zoveel handiger met kleine kinderen dus Berlingo.

Trouwens al eens een prijsofferte laten maken?

Comment

Ik zou de Fransman verkiezen als het een diesel moet zijn,veel aangenamere motoren dan de VAG traktor-engines (die echter ook wel betrouwbaar zijn)....
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                        X