Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Roomster vs. Citroen Berlingo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door steventje Bekijk Berichten
    Ben van plan om een nieuwe wagen te kopen (diesel), budgetvriendelijk.
    Trouwens, al eens gaan kijken naar een Chevrolet Nubira?
    Budgetvriendelijk, een ruime break en voor de prijs van een diesel heb je bij chevrolet een fabrieksingebouwde LPG-installatie.

Niemand weet wat de dieselprijs zal doen, maar hij komt gelijk met die van benzine, dat is zeker. Dus is gas misschien een interessante optie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      Tja, in de Roomster zal je dat gekraak en dat gepiep niet horen dankzij het gedaver van de TDI motor.

Ik heb tussen 1996 en 2006 met 2 citroëns gereden, in totaal 440000 km zonder noemsnwaardige problemen.
      De eerste (Saxo) is verkocht na 180 000 km zonder enige herstelling op slijtageonderdelen na.
      De tweede (Picasso) heeft 260000 km gereden, daar heb ik ongeveer 2500 EUR herstellingskosten aan gehad over 260 000km.
      Ben altijd erg tevreden geweest van de service van Citroën. Toen mijn CD speler het na 1750 000 km liet afweten in de Picasso (na 4 jaar), werd die kostenloos vervangen door een nieuwe bij Citroën.
      Jij hebt enkel positieve ervaringen dus kan niks slecht zeggen over Citroën. Ik heb enkel negatieve ervaringen dus kan niks goed zeggen. Jij baseert je mening ook op een mening, en daar kan niet over gediscussieerd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        Ga effe naar het onderdeel 'techniek'. Daar staat de ene probleem-VW na de andere. Zelfs productiefouten waarvan 'd Ieteren pertinent de verantwoordelijkheid van zich af wil schuiven.

Dus weinig problemen met vag...'k weet nog zo niet.
        Hier speelt natuurlijk de persoonlijke ervaring ook een rol.

Comment

Ik vrees dat de Nubira nog slechter gaat doen op de tweedehandsmarkt dan de Roomster... Imho kan je zo'n Roomster of Nubira enkel kopen als je 'm op gaat rijden, en dan is misschien die Nubira weer wat interessanter in de exportmarkt... Maar dan spreken we over het verschil tussen 1000€ ervoor krijgen of bij een dealer 'm inwisselen voor 1000€...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
            Waarom? Ze verbruiken minder en zuipen weinig olie. Dan neem ik het lawaai er wel bij.
            zuipen weinig olie ? de tdi's staan er juist om bekend dat ze wel een litertje (of 2-3) olie lusten (en bij voorkeur dan nog die zgn. longlife olie die je praktisch alleen bij de dealer aan veel te hoge prijzen kan kopen ...), zeker in de eerste 10.000-en km's.

minder verbruik : volgens de boordcomputer misschien ... bij mijn weten is de huidige generatie cr even zuinig als

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Ik vrees dat de Nubira nog slechter gaat doen op de tweedehandsmarkt dan de Roomster... Imho kan je zo'n Roomster of Nubira enkel kopen als je 'm op gaat rijden, en dan is misschien die Nubira weer wat interessanter in de exportmarkt... Maar dan spreken we over het verschil tussen 1000€ ervoor krijgen of bij een dealer 'm inwisselen voor 1000€...
              De Roomster is de grootste flop die Skoda, sinds de onder VW gekomen zijn, al op de markt gebracht hebben. Hij verkoopt gewoonweg niet. Dus qua tweedehandsmarkt zal hij zeker niet beter doen.

Comment

De Roomster is de grootste flop die Skoda, sinds de onder VW gekomen zijn, al op de markt gebracht hebben. Hij verkoopt gewoonweg niet. Dus qua tweedehandsmarkt zal hij zeker niet beter doen.
                Heb jij daar cijfers van van die verkoop?
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Heb jij daar cijfers van van die verkoop?
                  Neen. Je hoeft geen kanker te hebben om kanker te bestuderen. In vergelijking met zijn directe concurenten (Berlingo en Partner) zie de Skoda amper tot niet rijden. Dat weet jij ook

Comment

Neen. Je hoeft geen kanker te hebben om kanker te bestuderen. In vergelijking met zijn directe concurenten (Berlingo en Partner) zie de Skoda amper tot niet rijden. Dat weet jij ook
                    Dat weet ik niet want ik zie die Roomster nog vrij veel rijden.

Het is een beetje dom van hier de Roomster komen af te breken op basis van wat jij denkt gezien te hebben in het straatbeeld. Je hangt hier een beeld op van een wagen die compleet geflopt is en als puntje bij paaltje komt is het omdat je hem zelf niet veel ziet rijden.

Jouw VAG bashen is al even erg geworden als het BMW aanbidden op dit forum en dat zal je zelf ook wel weten dat dit onaangenaam is.
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

@ steventje:
                      Heb je al prijs laten maken voor beide wagens? Testrijden?

Volgens mij doe je aan geen van beide geen slechte koop, voor mij zou een beslissing afhangen van de kwaliteit van de dealer en het financiele plaatje.
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Dat weet ik niet want ik zie die Roomster nog vrij veel rijden.

Het is een beetje dom van hier de Roomster komen af te breken op basis van wat jij denkt gezien te hebben in het straatbeeld. Je hangt hier een beeld op van een wagen die compleet geflopt is en als puntje bij paaltje komt is het omdat je hem zelf niet veel ziet rijden.

Jouw VAG bashen is al even erg geworden als het BMW aanbidden op dit forum en dat zal je zelf ook wel weten dat dit onaangenaam is.
                        Ik breek de roomster hélemaal niet af, beetje op je woorden letten graag. Als ik moet kiezen tussen beide aangehaalde wagens ga ik zelfs resoluut voor de Roomster, dat ik heb ik zelfs enkele posts geleden zeer duidelijk aangehaald. En dan ben ik ervan overtuigd dat de Roomster een flop is vergeleken met de Octavia of de Fabia welke kaskrakers zijn voor skoda.

Men stelt hier echter dat de Roomster een hogere inruilwaarde zou halen op de occasiemarkt om één of andere reden wat volgens mij niet het geval is aangezien hij amper in 't straatbeeld voorkomt, zeker in vergelijking met de Berlingo of de Partner!
                        Last edited by ; 22/05/2008, 12:50.

Comment

Dacia Logan MCV al overwogen? Ook veel ruimte voor weinig geld..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                          cc

Comment

Ik breek de roomster hélemaal niet af, beetje op je woorden letten graag. Als ik moet kiezen tussen beide aangehaalde wagens ga ik zelfs resoluut voor de Roomster, dat ik heb ik zelfs enkele posts geleden zeer duidelijk aangehaald. En dan ben ik ervan overtuigd dat de Roomster een flop is vergeleken met de Octavia of de Fabia welke kaskrakers zijn voor skoda.

Men stelt hier echter dat de Roomster een hogere inruilwaarde zou halen op de occasiemarkt om één of andere reden wat volgens mij niet het geval is aangezien hij amper in 't straatbeeld voorkomt, zeker in vergelijking met de Berlingo of de Partner!
                            Het is niet omdat een wagen minder verkoopt dan andere wagens in het gamma dat het een flop is. Een Berlingo of Kangoo zullen ook niet het meeste verkopen van heel het gamma, dat zijn niche producten.

Restwaarde is altijd koffiedik kijken, zeker bij dit type wagen, dat trekt vooral rationele kopers aan die meestal goed kijken voor ze kopen. Dat er meer Berlingo's en Kangoo's rondrijden is heel normaal want die zijn langer op de markt.
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

In m'n eerste posting geef ik aan dat de Roomster ongunstiger is qua herverkoopwaarde tov de Berlingo, net im die reden. Maar de Nubira heeft als extra handicap dat het in vergelijking met de Roomster nog meer armoe troef is als het op herverkoop aankomt.

Comment

Gaat het eidenlijk over de nieuwe Berlingo of de oude? De Roomster is een mooie wagen. Het is een typisch familiewagentje. Supervrolijk wordt je er niet van maar het is vrij degelijk en kvind wel leuk met de lage achterruitjes achteraan. De nieuwe berlingo vind ik een pak aangenamer dan de oude. Hij heeft wat meer weg van een volumewagen dan vroeger en kwalitatief is er wel op vooruitgegaan. Kdenk dat de Berlingo de meeste ruimte biedt. Kzou het eigenlijk niet weten, ze staan 50/50 bij mij. Eens gaan kijken wie de beste condities geeft.

Comment

Ik heb gisteren een Roomster gezien

Comment

Het is niet omdat een wagen minder verkoopt dan andere wagens in het gamma dat het een flop is. Een Berlingo of Kangoo zullen ook niet het meeste verkopen van heel het gamma, dat zijn niche producten.

Restwaarde is altijd koffiedik kijken, zeker bij dit type wagen, dat trekt vooral rationele kopers aan die meestal goed kijken voor ze kopen. Dat er meer Berlingo's en Kangoo's rondrijden is heel normaal want die zijn langer op de markt.
                                    Dan nemen we de officiële verkoopcijfers er bij heh:

Jan 2008
                                    1. Peugeot 207 2.272
                                    2. VW Golf 1.417
                                    3. Citroën C3 1.409
                                    4. BMW 3-serie 1.335
                                    5. VW Polo 1.281
                                    6. Opel Astra 1.174
                                    7. Opel Corsa 1.141
                                    8. Mercedes C-klasse 1.136
                                    9. Renault Clio 1.131
                                    10. Citroën C4 Picasso 1.028
                                    11. Peugeot 308 970
                                    12. Opel Zafira 902
                                    13. Ford Mondeo 800
                                    14. Renault Scénic 762
                                    15. Fiat Punto 762
                                    16. Citroën Berlingo 758
                                    17. Seat Ibiza 723
                                    18. Ford Fiesta 716
                                    19. Toyota Yaris 693
                                    20. VW Passat 682

De Berlingo verkoopt dus beter dan éénder welke Skoda. Ik vermoed dat de Fabia en de Octavia véél beter verkopen dan de Roomster
                                    BMW 420dA : >>>

Comment

De Berlingo verkoopt dus beter dan éénder welke Skoda. Ik vermoed dat de Fabia en de Octavia véél beter verkopen dan de Roomster
                                      Leuk lijstje! Maar zegt toch niet veel denk ik over welke wagen de betere zou moeten zijn. Ik ga mij dan ook niet spiegelen aan de gemiddelde 'domme' Belg om een auto te kopen.

Qua herverkoopwaarde kan je dat moeilijk voorspellen. Wat je wel gaat vinden over de Roomster is dat ze die na een jaar sterk in prijs verlaagd hebben om er meer te verkopen. De mensen die die dus voordien hebben aangekocht, vrezen voor hun herverkoopwaarde (wat je hier wel ergens op internet zal vinden).

Ik heb alleen nog maar met de berlingo meegereden, maar het zei me niks. Ik kan er dan ook niet over oordelen.

Comment

Dan nemen we de officiële verkoopcijfers er bij heh:

Jan 2008
                                        1. Peugeot 207 2.272
                                        2. VW Golf 1.417
                                        3. Citroën C3 1.409
                                        4. BMW 3-serie 1.335
                                        5. VW Polo 1.281
                                        6. Opel Astra 1.174
                                        7. Opel Corsa 1.141
                                        8. Mercedes C-klasse 1.136
                                        9. Renault Clio 1.131
                                        10. Citroën C4 Picasso 1.028
                                        11. Peugeot 308 970
                                        12. Opel Zafira 902
                                        13. Ford Mondeo 800
                                        14. Renault Scénic 762
                                        15. Fiat Punto 762
                                        16. Citroën Berlingo 758
                                        17. Seat Ibiza 723
                                        18. Ford Fiesta 716
                                        19. Toyota Yaris 693
                                        20. VW Passat 682

Dit ligt volledig in de lijn van mijn antwoord. Dat maakt van de Roomster nog altijd geen flop. Als je ziet dat de C3 en de C4 Picasso hoger scoren dan de Berlingo, dan zou je volgens de redenering van sommigen hier de Berlingo een flop moeten noemen.

Een C3 verkoopt meer dan een BMW 3-serie, dus is de C3 beter dan de BMW 3, als ik de redenering die hierboven reeds werd aangehaald volg.

Wat dit lijstje vooral toont dat Citroen heel goed is in het verkopen met heel mooie kortingen, want het gaat hier over de verkopen tijdens de periode rond het autosalon volgens mij.

Als de topicopener veel betere condities krijgt bij Citroen dan bij Skoda, Renault, Fiat, Opel ... dan moet hij daar gewoon voor gaan. In deze categorie van wagens zijn er weinig verschillen in de wagens maar veeleer in de prijs denk ik.

Voor mij is het aantal verkochte stuks nooit een drijfveer om voor een wagen te kiezen, er zijn genoeg wagens die eigenlijk beter zijn dan de concurrentie maar minder verkopen door de onbekendheid van deze wagens.
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Laat ons ook effe een kat een kat noemen.

1. je vergelijking van C3 en BMW3 gaat nog minder op dan alle vergelijkingen die hier in 't topic gepost zijn. 2 verschillende wagens voor verschillende doelen uit verschillende prijsklasses & met een verschillende grootte...

2. Een koper in het segment van deze Multispace-wagens is doorgaans een rationeel iemand. Bijkomend is de keuze in dit segment eerder beperkt. Je hebt de Peugeot Partner/Citroën Berlingo, de Renault Kangoo/Nissan Kubistar, De Opel Combo, Fiat Doblo, VW Caddy en Skoda Roomster. Met amper 6 modellen is 't segment rond.

3. Als er dus weinig interesse is in een bepaald model zal dat een degelijke reden hebben. Naambekendheid kan een oorzaak zijn (dan denk ik in de eerste plaats aan bvb de Kubistar of Doblo). Skoda heeft echter een grote naambekendheid, en zéker bij rationele kopers en heeft de Roomster vrij sterk gepromoot. De prijs/uitrusting speelt ook een vrij grote rol aangezien het een rationeel segment is.

4. Skoda heeft de Roomster de wereld in geblazen als concurent voor de Berlingo/Partner en de wens geuit op korte termijn graag een grote brok berlingo's/partners af te snoepen. Dat is nog steeds niet gelukt en in dat opzicht is het dus een flop. Niet meer en zeker niet minder.

5. Voor ik 't weer naar m'n hoofd geslingerd krijg: ik kan Skoda héél erg smaken. Net omwille van hun positieve prijs/kwaliteitsverhouding. Veel wagen voor relatief weinig geld (vooral dan Fabia en Octavia). Die laatste staat hier tussen haakjes nog steeds op 't verlanglijstje.

Comment

Working...
                                          X