Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mening betreffende LAND ROVER aankoop - veel problemen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mening betreffende LAND ROVER aankoop - veel problemen?

Ik wou tot voor kort me een tweedehands land rover freelander 2 aanschaffen. Ik heb echter van een aantal mensen gehoord dat er niets dan problemen zijn met land rover? Constant is er iets verkeerd en kapot aan deze wagens.

hebben jullie enige ervaring met dit merk? Is dit werkelijk zo dat land rovers niet de beste kwaliteit hebben.

ik wil graag een 4x4 (groot of klein doet er niet echt toe). Als het dan toch geen land rover wordt, zijn er dan andere 4x4 aan te raden in een degelijke prijsklasse?

Comment

Freelander 2 (is het laatste model toch veronderstel ik) is normaal vrij betrouwbaar. Het is het vorig model van freelander dat nog al eens problemen kon geven en dan vooral de pré-facelift.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomholp Bekijk Berichten
        Ik wou tot voor kort me een tweedehands land rover freelander 2 aanschaffen. Ik heb echter van een aantal mensen gehoord dat er niets dan problemen zijn met land rover? Constant is er iets verkeerd en kapot aan deze wagens.

hebben jullie enige ervaring met dit merk? Is dit werkelijk zo dat land rovers niet de beste kwaliteit hebben.
        landrover was van begin jaren 90 tot 97 / 98 denk ik eigendom van een brits luchtvaartbedrijf dat verantwoordleijk was voor de meestmiserabele kwaliteit van land rover die je je kon indenken. (cfr. freelander II e.d.)

dan van 97 tot 2000 waren ze eignedom van BMW... die heeft eigenlijk alleen de range rover ontwikkeld zonder eigenlijk een plan te hebben ontwikkeld voor de kwaliteitseisen te verhogen.

in 2000 heeft ford land rover overgenomen en de werknemers voor een keuze gezet... ofwel de beste kwaliteit leveren die zich kon meten met de duitste premiumconstructeurs, ofwel fabriek dicht en naar de USA...

de fabriek bestaat nog steeds en de huidige land rover kunnen allemaal wel gezien worden als zeer betrouwbare en degelijke wagens met bakken karakter!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
          Freelander 2 (is het laatste model toch veronderstel ik) is normaal vrij betrouwbaar. Het is het vorig model van freelander dat nog al eens problemen kon geven en dan vooral de pré-facelift.
          tis een freelander van 2004, dus waarschijnlijk zo een pré-facelift. toch?

Comment

tis een freelander van 2004, dus waarschijnlijk zo een pré-facelift. toch?
            Dan is het een face-lift dus met bmw-motor. Is betrouwbaarder maar persoonlijk zou ik er geen kopen.

Comment

Dus voor alle duidelijkheid. Vanaf welk bouwjaar zit je goed qua kwaliteit van de land rovers?

Comment

Pakt een Nissan X-trail.

Comment

freelander I : nooit, maar qua motor was het wel wat beter eens de (oude) bmw-motor er in lag.

kan dus alleen maar bevestigen : koop geen freelander I !

Comment

De LandRover Freelander II is gewoon een zeer betrouwbare auto. Punt aan de lijn. (net zoals alle huidige LandRovers)
                    De I daarentegen is een wagen met zijn bekende kwaaltjes:

I pré facelift:
                    tussenbak gaat defect
                    deursloten gaan kapot
                    motor lekt olie
                    achterophangingsrubbers slijten zeer snel

I post facelift:
                    LMM
                    koppelling
                    injectoren

Motorisch zijn ze allebei zeer sterk. Zowel de Rover als de BMW motor
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Koop een Jap.

Comment

Ik heb eens met een freelander TD4 van 2002 ofzo gereden, slechtse auto waar ik oooit mee gereden heb, punt

Comment

Dus voor alle duidelijkheid. Vanaf welk bouwjaar zit je goed qua kwaliteit van de land rovers?
                          bouwjaar is niet echt een lijn te trekken...

bv de discovery is pas betrouwbaar vanaf de nieuwe generatie die gelanceerd is ergens in 2004

range rover staat nu volledig op punt met de V8 dieselmotor
                          range rover sport zou altijd goed moeten zijn

freelander I... immer vermijden, freelander II (nieuw model van 2007, superaanrader)

Comment

de don'ts!!

Grootste ramp ooit!

Van deze wagens ===>>> best VANBLIJVEN

Comment

Waarvoor heb jij een Land Rover nodig?

Comment

the do's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten

freelander I... immer vermijden, freelander II (nieuw model van 2007, superaanrader)
                                  Maar hij spreekt van een II en zegt dat het over 1 van 2004 gaat dus is het een freelander I volgens mij maar dan de face-lift.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                    De LandRover Freelander II is gewoon een zeer betrouwbare auto. Punt aan de lijn. (net zoals alle huidige LandRovers)
                                    De I daarentegen is een wagen met zijn bekende kwaaltjes:

I pré facelift:
                                    tussenbak gaat defect
                                    deursloten gaan kapot
                                    motor lekt olie
                                    achterophangingsrubbers slijten zeer snel

I post facelift:
                                    LMM
                                    koppelling
                                    injectoren

Motorisch zijn ze allebei zeer sterk. Zowel de Rover als de BMW motor
                                    spreekt zich toch een beetje tegen

Comment

denk ik niet. Ik weet een Rover 420SDi met gelijkaardige motor met 800 000km en nog nooit is aan de motor gewerkt. Lekken doet ie echter vanaf 50 000km. Met lekken bedoel ik uiteraard niet vloeien hé.

Injectoren is bij vele (bijna alle) moderne diesels een orgaan dat moet vv worden tussen de 100 en de 200000km denk ik.
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                      X