Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lancia Musa 1.4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lancia Musa 1.4

Mijn ouders zijn op zoek naar een andere wagen, genre kleine monovolumer. Gisteren zijn ze met de Lancia Musa 1.4 gaan testrijden en waren zeer overtuigd.

Heeft er iemand hier ervaring met de Musa of met de 1.4 benzine motor (qua verbruik en betrouwbaarheid), ze vonden hem vinnig en snel genoeg...

Of iemand nog een ander voorstel in deze klasse?

Alvast bedankt!

Dan zou ik zeker ook eens bij Mazda gaan kijken voor de nieuwe 2. Komt goed uit diverse autotesten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
      Mijn ouders zijn op zoek naar een andere wagen, genre kleine monovolumer. Gisteren zijn ze met de Lancia Musa 1.4 gaan testrijden en waren zeer overtuigd.

Heeft er iemand hier ervaring met de Musa of met de 1.4 benzine motor (qua verbruik en betrouwbaarheid), ze vonden hem vinnig en snel genoeg...

Of iemand nog een ander voorstel in deze klasse?

Alvast bedankt!
      De 1.4... is dat al de T-jet motor, of nog het oude getrouwe fire blokje??

de T-jet heeft al zeer goede recenties gekregen, maar door de nieuwheid van de motor (is pas vorig jaar ontwikkeld) is er qua betrouwbaarheid nog niet veel over bekend.

indien het een fire blokje is zou ik zeker niet twijfelen! die dingen gaan al 20 jaar mee, zijn compleet uitgerijpt en een van de meest betrouwbare motorreeksen die gebouwd zijn. om er plezier mee te hebben moet je ze wel ferm in toeren houden, want dat hebben ze graag, met het hoge verbruik als gevolg. Als je ze laag in toeren houd is een verbruik rond de 7 liter zeker geen onmogelijke opdacht! minder is zelfs ook mogelijk

in elk geval is zo'n musa een van de meest stijlvolle keuzes die ja kan maken.

Comment

Het sequentiële bakje zou ik wel links laten liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Dan zou ik zeker ook eens bij Mazda gaan kijken voor de nieuwe 2. Komt goed uit diverse autotesten.
          De Mazda 2 is niet echt mijn ouders hun ding... Maar zal zeker geen slechte keuze zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
            De 1.4... is dat al de T-jet motor, of nog het oude getrouwe fire blokje??

de T-jet heeft al zeer goede recenties gekregen, maar door de nieuwheid van de motor (is pas vorig jaar ontwikkeld) is er qua betrouwbaarheid nog niet veel over bekend.

indien het een fire blokje is zou ik zeker niet twijfelen! die dingen gaan al 20 jaar mee, zijn compleet uitgerijpt en een van de meest betrouwbare motorreeksen die gebouwd zijn. om er plezier mee te hebben moet je ze wel ferm in toeren houden, want dat hebben ze graag, met het hoge verbruik als gevolg. Als je ze laag in toeren houd is een verbruik rond de 7 liter zeker geen onmogelijke opdacht! minder is zelfs ook mogelijk

in elk geval is zo'n musa een van de meest stijlvolle keuzes die ja kan maken.
            Is de 1.4 van 77pk, weet niet of dit al de T-jet is.... Ook zal er altijd zeer rustig met gereden worden, wat normaal gezien wel voor een relatief verbruik zal zorgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
              Het sequentiële bakje zou ik wel links laten liggen.
              DFN + naft = miserie!!! rijdt schokkerig en zeeeer onaangenaam

DFN + diesel = hemels!! door het hogere koppel heb je net een compleet andere versnellingsbak!

Comment

Is de 1.4 van 77pk, weet niet of dit al de T-jet is.... Ook zal er altijd zeer rustig met gereden worden, wat normaal gezien wel voor een relatief verbruik zal zorgen.
                ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten hoever de fiat groep staat in de implementatie van hun T jet motoren in alle modellen...

misschien eens navragen? Want op het net vind ik er niks van terug...

zelf vermoed ik dat het nog het ouwe getrouwe fire blokje is.

Comment

DFN + naft = miserie!!! rijdt schokkerig en zeeeer onaangenaam

DFN + diesel = hemels!! door het hogere koppel heb je net een compleet andere versnellingsbak!
                  Zal toch zeker een manuele worden, ze zijn nog niet zo voor een automaat...

Comment

De buren bij ons thuis hebben een Musa diesel en zijn er heel tevreden over.

Comment

Hij is gekocht, eerste week van augustus mogen we erom...

Is een donkergrijze geworden, bijna volledig standaard... Mijn ouders hebben toch maar enkel elektrische ruiten en airco nodig...

Comment

Hij is gekocht, eerste week van augustus mogen we erom...

Is een donkergrijze geworden, bijna volledig standaard... Mijn ouders hebben toch maar enkel elektrische ruiten en airco nodig...

knappe keuze, alleen jammer dat het zo weinig opties zijn. Maar ik heb thuis ook zo'n ouders lopen

Comment

Musa

Comment

knappe keuze, alleen jammer dat het zo weinig opties zijn. Maar ik heb thuis ook zo'n ouders lopen
                            'k Vind het ook jammer, er bestaan zo knappe velgen voor...

Comment

'k Vind het ook jammer, er bestaan zo knappe velgen voor...
                              en dan nog niet eens zo duur als optie...

iets van een 400 a 500 euro voor een 2 kleurige 17 incher...

ach...ouders

Comment

en dan nog niet eens zo duur als optie...

iets van een 400 a 500 euro voor een 2 kleurige 17 incher...

ach...ouders
                                En duurdere banden om de zoveel tijd ...
                                Liever een leuk reisje maken met die centen
                                Ik vind dat ze al een fantastische keuze maken met die Musa.
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  En duurdere banden om de zoveel tijd ...
                                  Liever een leuk reisje maken met die centen
                                  Ik vind dat ze al een fantastische keuze maken met die Musa.
                                  PA??

Comment

PA??
                                    Gelukkig niet!!
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ga je een 2ehands kopen of een nieuwe?

Comment

Working...
                                      X