Mededeling

Collapse
No announcement yet.

overname van wagen door mijn zus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• overname van wagen door mijn zus

Vraagje:
    Mijn zus neemt mijn oude wagen over. Moet ik hiervoor dan naar de schouwing gaan? Of is dat niet nodig omdat het familie is?
    Ik meen me vaag te herinneren dat 1 van mijn 1e wagens die ik had geen keuring nodig had omdat ik die overnam van mijn vader. Dan was er enkel een soort van schriftelijke keuring nodig die je verzekeringsagent kan doen (je moet dan dus niet nr de keuring)
    Nu weet ik niet of dat ook geldt als je je vader aan je zus overlaat?

Iemand enig idee? Of een site waar ik de nodige info kan vinden??
    Thx

Oorspronkelijk geplaatst door Boogie_Boy Bekijk Berichten
    Vraagje:
    Mijn zus neemt mijn oude wagen over. Moet ik hiervoor dan naar de schouwing gaan? Of is dat niet nodig omdat het familie is?
    Ik meen me vaag te herinneren dat 1 van mijn 1e wagens die ik had geen keuring nodig had omdat ik die overnam van mijn vader. Dan was er enkel een soort van schriftelijke keuring nodig die je verzekeringsagent kan doen (je moet dan dus niet nr de keuring)
    Nu weet ik niet of dat ook geldt als je je vader aan je zus overlaat?

Iemand enig idee? Of een site waar ik de nodige info kan vinden??
    Thx
    ik heb mijne auto ook aan men zus overgelaten
    ma hij is wel nog naar de keuring geweest
    nu meen ik wel dat als hij verkocht word (maakt nie uit aan wie) dat hij gekeurd moet worden.
    zal is ff opzoeken

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

dit is wat ik gevonden heb ma ben nu nie veel wijzer geworden eerlijk gezegt

Comment

als de wagen op jou naam blijft staan niet, anders wel

Comment

Als je een auto verkoopt (en hij dus eigendom wordt van de koper) moet je een tweedehandskeuring laten uitvoeren.

Op die manier geraak je dan ook aan je (verplichte) Car Pass.

Comment

keuring is ondertussen al gedaan
          als je de wagen overlaat aan je zus, dan moet de wagen inderdaad gekeurd worden

als de wagen van ouders op kind overgaat, dan is geen fysieke keuring nodig (enkel administratieve keuring, maar daarvoor moet je niet nr de schouwing gaan)

anyway: mijn zus bolt al in mijn 'oude' wagen en ik sinds gisteren in mijn nieuwe

case closed

Comment

Working...
          X