Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk Berichten
    Wat is het verschil tussen de Nokian wr A3 en D3?
    A3 is voor sportwagens (of toch wagens met dat ietsje meer vermogen)
    D3 is voor de gewone wagens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
      yep, dat is beter. En als je gewoon stalen velgen neemt, dan moet het niet eens zoveel kosten, en zien je mooie aluwielen niet af van het zout in de winter.
      Bij sportieve wagens zijn soms de remmen te groot voor stalen velgen (max 16"), en moet je dus noodgedwongen ook in de winter op alu rijden.
      Als je zo een wagen hebt dan zijn Alu velgen precies wel prijzig. Ik zie zo 100-250 EUR/stuk? Heeft dat dan veel zin? Je kan al snel een extra set banden kopen voor het prijsverschil.

Comment

• Wat vinden jullie van de baanligging van winterbanden op temperaturen rond het wisselpunt? Ik heb er net autobahn ritje opzitten en vond dat ze op hoge snelheid (180-230) toch een pak minder stabiel voelen dan zomerwielen.

Ga volgende week dan toch zomerwielen wisselen, de temperatuur zal dan eindelijk wel boven 7 blijven, ben benieuwd hoe de auto zich dan zal gedragen. Winterbanden hebben meer groeven en lagere snelheidsindex en ik moet zeggen door nu eens echt snel te rijden merk je het verschil wel.

In principe kan de bmw 250 en wou het eens testen, maar de winterbanden hebben index v en mogen dus "maar" 240, heb even 234 gereden, maar voelde er mij niet zo superveilig bij

Comment

• Je zou die test eens net achter elkaar moeten doen met zomer en winterbanden, lijkt me om het verschil echt te voelen.
          En dan ook nog dezelfde maat en bandendruk.

Bij lage temperaturen, gaan zomerbanden ook niet meteen een goed gevoel geven bij die snelheden.

Ik doe zelf ook regelmatig lange Autobahn ritjes en wel eens 200 plus (harder gaat de mijne niet LOL)
          Met een goede winterband, heb ik toch nooit echt een onveilig gevoel gehad.

Maar 234 is natuurlijk écht wel een pittige snelheid.

Comment

Working...
          X