Oorspronkelijk geplaatst door Jochen
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Winterbanden
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichtenidd. Mij zegt het ook niet zoveel. Gewoon uw rijstijl aanpassen helpt al véél.
Voor die paar dagen/weken échte winter dat we hier in dit apenland weer hebben, ga ik geen set steken.
Bovendien zijn m'n huidige banden bijzonder goed in dit weer!
Ook al wordt je slechts één keer behoed voor een ongeval door winterbanden dan zijn ze hun geld meer dan waard. Voor iemand die veel km doet vind ik het zeker verantwoord.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenOok al wordt je slechts één keer behoed voor een ongeval door winterbanden dan zijn ze hun geld meer dan waard. Voor iemand die veel km doet vind ik het zeker verantwoord.
Velen rijden ook niet 100'n km op een dag. En ik blijf erbij, voldoende afstand en aangepast rijstijl doet ook véél!
Winterbanden helpen idd, maar zijn niet feilloos. Als je moet schuiven, schuif je toch.
Jammer genoeg heb je ook mensen mét winterbanden die denken dat ze 'de man' zijn met dit weer (omwille van hun banden), maar even later hangen ze in de gracht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
Jammer genoeg heb je ook mensen mét winterbanden die denken dat ze 'de man' zijn met dit weer (omwille van hun banden), maar even later hangen ze in de gracht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenOok al wordt je slechts één keer behoed voor een ongeval door winterbanden dan zijn ze hun geld meer dan waard. Voor iemand die veel km doet vind ik het zeker verantwoord.
Dat je door je winterbanden bij warmere temperaturen een noodsituatie niet kan redden.
Dus tja
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenHet omgekeerde kan ook
Dat je door je winterbanden bij warmere temperaturen een noodsituatie niet kan redden.
Dus tja
Ik geloof dat je eerder een ongeval zal hebben met een zomerband op sneeuw dan met een winterband in droge, warme omstandigheden. Mensen die winterbanden hebben hebben meestal ook een set zomerbanden(velgen). Een degelijke winterband is trouwens nog steeds beter in warme omstandigheden dan een spotgoedkope Chinese zomerband.
Comment
-
Dus tja
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenJij bent dus geen voorstander van winterbanden?
Als het echter weer is zoals een week geleden (10-15 graden en regen) denk ik dat je met je winterbanden minder veilig bent dan met gewone banden.
Eigenlijk zou je in ons klimaat (waar het geen maanden aan een stuk heel koud is) in functie van het weerbericht je wielen moeten wisselen van de ene dag op de andere.
Langs de andere kant moet je ook de afweging maken. Met winterbanden en warmer weer heb je misschien minder kans op schade rijden dan met zomerbanden in de sneeuw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris1601 Bekijk Berichtenik heb nu zomerbanden opliggen met de maat 255/35/ZR19.
Iemand een idee wat een setje winterbanden hiervoor kost?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk ben overtuigd van het nut van winterbanden in weersomstandigheden zoals dit weekend.
Als het echter weer is zoals een week geleden (10-15 graden en regen) denk ik dat je met je winterbanden minder veilig bent dan met gewone banden.
Dat zijn dan ook über-logische redeneringen he
Da's zoals zeggen dat je denkt dat een neger zwart is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chris1601 Bekijk Berichtenik heb nu zomerbanden opliggen met de maat 255/35/ZR19.
Probeer liever een setje 18'ers op de kop te tikken ofzo. Gaat je mss evenveel kosten voor velgen+banden als enkel 19" winterbanden.
Comment
-
Dat je door je winterbanden bij warmere temperaturen een noodsituatie niet kan redden.Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk geloof dat je eerder een ongeval zal hebben met een zomerband op sneeuw dan met een winterband in droge, warme omstandigheden.
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
Langs de andere kant moet je ook de afweging maken. Met winterbanden en warmer weer heb je misschien minder kans op schade rijden dan met zomerbanden in de sneeuw.
Je bent een meester in het overnemen van andermans conclusies en ze te verkopen alsof je er zelf toe gekomen bent.
Comment
-
Ik zie het nut niet in om zo breed te gaan voor winterbanden.
205 breed is al ruim genoeg!Nora!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenJe bent een meester in het overnemen van andermans conclusies en ze te verkopen alsof je er zelf toe gekomen bent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenDat zijn dan ook über-logische redeneringen he
Da's zoals zeggen dat je denkt dat een neger zwart is
achja, nu iedereen in "paniek" in Belgie, en binnen een week is het weer 12 graden ofzo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk BerichtenIk zie het nut niet in om zo breed te gaan voor winterbanden.
205 breed is al ruim genoeg!
Ik zie gewoon het nut niet in om op een 19" velg winterbanden te leggen. Ik zou zoals Leftlane zegt 18" of beter nog 17" velgen zoeken en er dan winterbanden opleggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk zie gewoon het nut niet in om op een 19" velg winterbanden te leggen. Ik zou zoals Leftlane zegt 18" of beter nog 17" velgen zoeken en er dan winterbanden opleggen.
de reden is dat ik liefst de originele velgen die ik nu op heb liggen zou behouden en niet nog eens een extra set velgen moet gaan kopen.
Zou een set velgen 18" + winterbanden niet duurder zijn dan enkel 19" winterbanden?
Comment
Comment