Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• in okkazie kost een stel extra velgen zo goed als nix

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chris1601 Bekijk Berichten
      de reden is dat ik liefst de originele velgen die ik nu op heb liggen zou behouden en niet nog eens een extra set velgen moet gaan kopen.

Zou een set velgen 18" + winterbanden niet duurder zijn dan enkel 19" winterbanden?

Als het om een wagen van veel geld gaat en we krijgen een harde winter dan zou het wel eens de moeite kunnen zijn maar dat laatste kan je natuurlijk niet voorspellen. Als ik even snel kijk dan zie ik dat een winterband in de maat 235/35/19 tussen de €150 en de €400 kost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Als het om een wagen van veel geld gaat en we krijgen een harde winter dan zou het wel eens de moeite kunnen zijn maar dat laatste kan je natuurlijk niet voorspellen. Als ik even snel kijk dan zie ik dat een winterband in de maat 235/35/19 tussen de €150 en de €400 kost.
        En die van 150€ zijn waarschijnlijk slechter dan een a-merk all-season band

Comment

• hoe zit het nu eigenlijk met die all season banden....

is dat een goed alternatief voor een aparte zomer en winterset ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            En die van 150€ zijn waarschijnlijk slechter dan een a-merk all-season band

Het gaat om de Vredestein Wintrac Xtreme, een band die zeer goede reviews krijgt. Een goedkope band is per definitie slecht.

Comment

• volgende week komen ze eindelijk binnen vrijdag plaatsing!
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• touring raadt iedereen winterbanden aan, maar laat zijn medewerkers in de touring-wagens met zomerbanden rondrijden

Comment

• Winterbanden er vandaag op laten leggen.
                  Beetje meer rolgeluid maar vandaag uiteraard geen merkbaar verschil in het rijden.

Comment

• Heb er nu toch al +200km mee gereden. De auto voelt precies zwaarder aan om op te trekken. Temperaturen zijn uiteraard niet ideaal om nu met winterbanden te rijden (+7°C)
                    Heb wel de indruk dat er links vanvoor af en toe heel kort een licht schurend geluid is. Maar wel maar heel zelden en ik heb nog niet gevonden hoe ik het kan reproduceren. Het is al opgetreden tijdens draaien en rechtdoor rijden, remmen, optrekken,.. Maar telkens wel tegen rond 35 km/u. Ik heb met mijn auto door modder moeten rijden en een aantal diepe plassen. Zou het kunnen dat modder de oorzaak is of laat ik dit best zo snel mogelijk nakijken?

Comment

• Normaal zou uw omtrek niet mogen verschillen met de zomerwielen dus ik zie niet in waarom dat aan de winterbanden zou liggen

Comment

• Hi all,

Heb ik nu al een paar maand winterbanden liggen op mijn GTI. Ik ben er content van maar aangezien dit de eerste winterbanden zijn die ik gekocht heb kan ik geen vergelijking uitvoeren met andere.
                        Daarom vraag ik aan jullie of er al mensen zijn die met dezelfde banden gereden hebben en die commentaar erover hebben??

Ik heb Vredestein Wintrac Xtreme gekocht. Maat 225/45R17 V
                        Liggen op een Golf V GTI

Aangezien ik 120km per dag doe waren winterbanden wel aangeraden denk ik.

Mijn bevindingen tov mijn Dunlop SP sport01 zomerbanden:
                        Minder rolgeluid
                        zachter
                        lichter insturen
                        Tractie op droog is goed
                        Minder spoorgevoelig

Laat me aub weten wat jullie erover vinden met eventueel vergelijkingen met andere merken

Comment

• ik overweeg om de goodyear ultragrip 7+ aan te schaffen.
                          die komen op bijna alle testen die ik kan vinden bij de eerste 3 te staan en zelfs meermaals op n°1.

Ik heb momenteel een prijs van 117 euro voor maatje 205/55/16 91H.
                          Kent er iemand een bandenmarchant die nog lager gaat in het antwerpse regio Brasschaat/Schoten?

ook sprak in het begin van dit topic The Swede over winterbanden van het merk Gislaved.
                          Heeft er nog iemand ervaring mee?

tanx

Comment

• Wat late reactie, maar ik kwam dit topic via Google tegen, dus...

Ik overweeg om ook te investeren in winterbanden. Mijn bandencentrale stelt Nokian 195/65/15 winterbanden voor (weet niet exact welk type). Is voor een Hyundai i30 (stock banden: 185/65/15).

Over het algemeen lees ik lovende reacties over Nokian, maar blijkbaar zou er in de Test Aankoop onlangs een test geweest zijn, waarbij dit merk er maar matig uit komt.

De banden dienen om te gebruiken in België, maar gezien de weersomstandigheden tegenwoordig...

Advies?

Comment

• Ik heb de Nokian WR G2's liggen op mijn Clio RS. Dat is een FWD met 200PK en ik kan je enkel maar zeggen dat ze waanzinnig goed grippen, prijs-kwaliteit kan er weinig aan de Nokians tippen denk ik.

Niet twijfelen dus

Comment

• Wat met de breedte trouwens? Iemand raad me af om bredere winterbanden (195) dan zomerbanden (185) te kiezen...

Het wordt er allemaal niet eenvoudiger op, die tegenstrijdigheden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  touring raadt iedereen winterbanden aan, maar laat zijn medewerkers in de touring-wagens met zomerbanden rondrijden
                                  Is me nu ook opgevallen. We hebben hier thuis sinds eergisteren een vervangwagen van de VAB.... ding staat op zomerbanden. Onbegrijpelijk imo.

Oorspronkelijk geplaatst door TomG83 Bekijk Berichten
                                  Wat late reactie, maar ik kwam dit topic via Google tegen, dus...

Ik overweeg om ook te investeren in winterbanden. Mijn bandencentrale stelt Nokian 195/65/15 winterbanden voor (weet niet exact welk type). Is voor een Hyundai i30 (stock banden: 185/65/15).

Over het algemeen lees ik lovende reacties over Nokian, maar blijkbaar zou er in de Test Aankoop onlangs een test geweest zijn, waarbij dit merk er maar matig uit komt.

De banden dienen om te gebruiken in België, maar gezien de weersomstandigheden tegenwoordig...

Advies?
                                  Nokian biedt schitterende sneeuwbanden aan, evenals winterbanden die schitterend presteren op besneeuwd wegdek. Als je daar veel komt -> perfecte band. Maar we wonen hier niet in Scandinavië of in de Alpen, dus er zijn zeker betere alternatieven. Maar prijs/kwaliteit is het zeker geen slechte keuze.

Allround gezien scoren Goodyear Ultragrip, Continental TS810/830 en Dunlop Wintersport M3/3D meestal wel hoog, met één van die banden doe je nooit slecht. Michelin PA3 is ook goed, de voorgaande Pilot Alpin's daarentegen scoren meestal een heel pak onder het niveau van de andere A-merken.

Oorspronkelijk geplaatst door TomG83 Bekijk Berichten
                                  Wat met de breedte trouwens? Iemand raad me af om bredere winterbanden (195) dan zomerbanden (185) te kiezen...

Het wordt er allemaal niet eenvoudiger op, die tegenstrijdigheden.
                                  de druk is de verhouding van kracht/oppervlakte. Dus hoe kleiner het contactoppervlak van de band, hoe groter de druk en hoe dieper je band zich in de sneeuw drukt.

Of dat nu voordelig is of niet laat ik in het midden, dat hangt imo van de omstandigheden af. Net zoals bij 4x4's: in sommige gevallen ben je beter met een smalle terreinband, zodat de banden zich door de modderlaag heen drukken en grip vinden in het vastere deel van de ondergrond. In andere gevallen is een beetje 'drijfvermogen' wel meegenomen om niet té diep weg te zakken. Op zand ben je ook beter af met bredere banden, om die reden laat je zelfs best je banden af wanneer je op mul zand rijdt.
                                  Ik kan me dus best inbeelden dat er omstandigheden zijn waarin je brede banden wel kan gebruiken (een heel dikke losse laag sneeuw bijvoorbeeld), maar in de meeste situaties ben je beter af met smalle banden.

Nu, dat is het geval op sneeuw, en aangezien we >90% van de winterperiode nog steeds op een niet-besneeuwd wegdek rijden mag dat niet de enige leidraad zijn.
                                  Op het droge ben je beter met een bredere band; in de regen, en dan vooral als het over aquaplaningresistentie gaat, ben je beter af met een smallere band.

Conclusie: Bij voorkeur smaller of gelijk, maar van 185 naar 195 is geen wereld van verschil, dat moet nog wel kunnen

Comment

• Bedankt voor het professioneel advies! Zo kan ik de zaak wat relativeren dat het wel goeie banden zijn, maar niet voor in onze beperkte winter omstandigheden.
                                    Gezien ik niet zoveel baan doe (max. 20.000 km/jaar) en al redelijk defensief rij (bvb op tijd verlagen van versnelling als je rode licht in de verte ziet) wordt het door mijn omgeving ook niet echt aangeraden om hierin te investeren.

In het beste geval berg ik het idee op voor tegen het begin van de volgende winter, of eventueel M+S banden (mag je gans het jaar mee rijden dacht ik?).

Met mijn bandenmaat 185 zit ik wellicht in de goeie middenmoot als ik het begrijp (al is dit model wel beschikbaar met 195 of 205 afhankelijk van de uitvoering).

Een storm in een glas water (in ons belgenlandje, als zijnde geen kilometer verslinder)?

Comment

• Nokian heeft ook een reeks die meer geschikt is voor onze regio's.
                                      Nokians die ze in hun thuisland verdelen zijn idd zeer goede sneeuwbanden, daar moet dat ook wel.

Mijn volgende zouden wel eens nokian kunnen worden, prijs is redelijk mooi te noemen voor ne 185/55/15.

Comment

• nokian is de beste winterband
                                        ikzelf heb goodyear ultragrip 7+
                                        maar de conti t830 is nog beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                          nokian is de beste winterband
                                          "Ford is de beste auto!"

Zonder het type te kennen is het niet mogelijk te weten ofdat de aangeboden banden goed, matig of slecht zijn. Het merk Nokian wordt wel vaak als goeie winterbandenmerk genoemd, maar als je met een oude reeks de baan opgestuurd wordt wordt enkel de bandenboer er beter van - want hij is van zijn oude stock af.

Zijn winterbanden nuttig? De Michelin Pilot Alpin 3 remt van 100 km/u naar 0 af in 70 cm korter dan de Michelin Pilot Sport, op droog wegdek bij 6 graden omgevingstemperatuur. De winst is er dus al bij 6 graden.

Comment

Working...
                                          X