Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    "Ford is de beste auto!"

Zonder het type te kennen is het niet mogelijk te weten ofdat de aangeboden banden goed, matig of slecht zijn. Het merk Nokian wordt wel vaak als goeie winterbandenmerk genoemd, maar als je met een oude reeks de baan opgestuurd wordt wordt enkel de bandenboer er beter van - want hij is van zijn oude stock af.

Zijn winterbanden nuttig? De Michelin Pilot Alpin 3 remt van 100 km/u naar 0 af in 70 cm korter dan de Michelin Pilot Sport, op droog wegdek bij 6 graden omgevingstemperatuur. De winst is er dus al bij 6 graden.
    Vorige winter met Michelin PA 3 gereden, sorry maar die waren hun geld echt niet waard. Remmen deden ze korter dan mijn zomerbanden (ook Michelin ), maar op een glad wegdek merkte ik echt geen verschil bij het accelereren.
    Ik heb nu Nokian WR G2 en die scoren op alle vlakken beter dan de Michelin.
    Bovendien denk ik niet dat een bandenboer momenteel nog een oude stock liggen heeft, alles zal er intussen wel door zijn. Van de 5 bandencentrale's waar ik geweest ben was er maar één die Nokian verkocht ( of wou bestellen ) de andere 4 kenden enkel de grote namen.

Comment

• Meten = weten. Ik vergeleek de PA3's met de PS op droog wegdek en 6 graden omgevingstemperatuur. Qua gevoel leken de PA3's slechter, maar na metingen bleken ze meer grip te hebben!

Wil de PA3's wel eens testen naast een set Nokians, maar ik zie mezelf niet direct Nokians kopen op mijn auto. PA3's heb ik nl. gekocht op advies van iemand met even vermogende wagens die al slechte ervaringen had met de goed scorende Dunlop M3/3D. Maar daar heb ik ook weer geen meetwaarden van .

Hoe moeilijk moet het voor magazines zijn om gewoon de remafstand te noteren ipv met sterretjes banden te raten?

Comment

Hoe moeilijk moet het voor magazines zijn om gewoon de remafstand te noteren ipv met sterretjes banden te raten?
        Niet zo moeilijk
        AutoMinded.be

Comment

• Ja, totdat je merkt dat de geteste Michelins niet de Pilot Alpins zijn, en de gemeten waarden al niet overeen komen met mijn Pilot Alpins . En de metingen niet op sneeuw vertellen niet aan welke temperatuur dit was...

Zoals ik vroeger al vertelde had ik bijna Dunlop WinterSport 3D's gekocht op basis van dergelijke testen, totdat iemand me kwam vertellen dat die op zijn M zwaar tekort schoten qua grip in droge of natte onbevroren omstandigheden, en dat de Michelins na een week sleet veel meer grip gaven in die omstandigheden - ermee kunnen rijden alsof het zomer is op een droge baan...

Dus... Ik weet het niet... Ik ben tevreden met mijn Pilot Alpins en dat is wat telt momenteel .

Comment

En dan is het nog eens afhankelijk van de afmetingen van de band ook blijkbaar.

Comment

• Ik rij nu sinds november op winterbanden (Bridgestone Blizak LM30), dat is ongeveer 5500à6000km ofzo en de voorste banden zijn al half weg?

Achteraan heb ik nog 8mm en vooraan 4-5mm

Slijten winterbanden dan meer dan zomerbanden? Ik rij er nu ook niet zooo rustig mee en november was een warme maand maar toch...
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Mooie test in de recentste Evo over sneeuwbanden. Vergelijk tussen een Jag XF-R op de standaard Michelins tegen Pzero Sotto sneeuwbanden in dezelfde maat.

Remafstand en remtijd zijn meer als dubbel zo goed. De kar met winterbanden rijdt 30seconden sneller over het besneeuwde circuit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Ik rij nu sinds november op winterbanden (Bridgestone Blizak LM30), dat is ongeveer 5500à6000km ofzo en de voorste banden zijn al half weg?

Achteraan heb ik nog 8mm en vooraan 4-5mm

Slijten winterbanden dan meer dan zomerbanden? Ik rij er nu ook niet zooo rustig mee en november was een warme maand maar toch...
                  das wel abnormaal gesleten. of ij je altijd planche?

Comment

• Niet altijd nee

Ik vind het ook straf, mss dat da banden te smal zijn voor mijn tank: 195/65/15
                    Normaal rij ik op 205/60/15
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Niet altijd nee

da kan er niks mee te maken hebben.
                      vind het raar
                      bij mij op het werk staat zowel de A8 als de Touareg op de LM22.

En die gaan heel lang mee.

Zou je sporing niet verkeerd staan?

Comment

• lijkt mij inderdaad eerder een sporings probleem. zijn ze gelijkmatig afgesleten of eerder aan 1 kant of eerder in het midden?

Comment

Niet altijd nee

In principe is dat net goed voor de grip, iets smallere winterbanden. Waren de banden nieuw toen je ze kocht? Bekijk de DOT code eens, misschien al oude banden gekocht.
                          Al vrees ik dat het te maken heeft met al uw wilde elanden.

Comment

• Ze zijn mooi gelijk afgesleten zoals mijn zomerbanden. Een tijdje geleden is hij nog uitgeijnd geweest nadat ik de spoorstangen vervangen had.

Tja, jammere zaak maar ik ga er niet wakker van liggen
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Wanner maken jullie terug de switch naar de zomerbanden en de bijhorende zomervelgen ?
                              Ik had gedacht einde deze maand maar ik hoop dat er de komende weken werk wordt gemaakt van het wegdek in ons landje.
                              Ik prijs mijzelf dagelijks gelukkig dat ik met traktorbanden rond rij voor de moment.

Comment

• heb ze al gewisseld, de laatste dag van februari

Comment

• Ik heb ook al gewisseld, anders heb ik niks meer over voor volgend jaar

Het zal ws nog wel eens effe gaan sneeuwen en vannacht zou het weer gaan vriezen maar het ergste hebben we al gehad hè
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik had de Nokian W+. Ik vond dat goede banden. Ik zie dat ze in test niet als uitstekend scoren. Iedereen die ze heeft gehad vind het goede banden. Is er dan werkelijk zo'n verschil tegenover altijd de klassieke merken (volgens mij betalen ze om goed te scoren?? )
                                    Nu zou ik voor de Nokian wr a3 gaan. Ervaringen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk Berichten
                                      Ik had de Nokian W+. Ik vond dat goede banden. Ik zie dat ze in test niet als uitstekend scoren. Iedereen die ze heeft gehad vind het goede banden. Is er dan werkelijk zo'n verschil tegenover altijd de klassieke merken (volgens mij betalen ze om goed te scoren?? )
                                      Nu zou ik voor de Nokian wr a3 gaan. Ervaringen?
                                      Wat is het verschil tussen de Nokian wr A3 en D3?

Comment

• hey guys,

domme vraag misschien, maar is het niet "beter" (lost van de kostprijs) een winterband met velg te nemen dan bestaande zomerbanden van de velg te halen en te vervangen met winterbanden? Maw, swap het wiel ipv de band - of kunnen banden daar wel tegen om 2x jaar zo te kunnen swappen?

Comment

• yep, dat is beter. En als je gewoon stalen velgen neemt, dan moet het niet eens zoveel kosten, en zien je mooie aluwielen niet af van het zout in de winter.
                                          Bij sportieve wagens zijn soms de remmen te groot voor stalen velgen (max 16"), en moet je dus noodgedwongen ook in de winter op alu rijden.

Comment

Working...
                                          X