Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

maten neem ik dezelfde als mijn banden die er nu opliggen, 195/60/15

prijzen variëren meestal van 40 tot 130 euro, met eentje van rond de 80 euro (= genre nokian wr G2, vredestein snowtrac 2...) kan ik weinig misdoen denk ik toch?
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Lees dit eens (leden): http://www.test-aankoop.be/auto-s-en...ch_s324521.pdf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
        dus omdat je een verkoopspraatje kent is al wat een ander zegt dikke zever??
        maar waarom zeg je dan niks over het feit dat de grip bij temperaturen boven de 7 graden exponentieel afeemt, net als de bandenslijtage.
        hoeveel dagen is het vorige winter zo koud geweest dat mijn zomerbanden zo hard waren dat het leek alsof het plastiek was?
        en bij regenweer ben je ook al beter af met zomerbanden
        Mijn mening:

In de zomer geen twijfel mogelijk: zomerbanden
        In de regen in tegenstelling tot wat sommigen zeggen: zomerbanden
        In de winter: winterbanden

En als je je afvraagt wanneer het nog zo koud was ... Deze morgen ben ik om 7u naar Brussel gereden en het was 7.5°C op mijn boordcomputer. Wees maar zeker dat het aan de grond al 7° kon zijn

Mss werk jij vab 10u tot 16u, maar ik ben meestal weg vanaf 7u en dan is het toch altijd kouder dan overdag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Hahaha, dikke zever kerel. Het rubber van zomerbanden wordt veel harder bij een temperatuur van minder dan 7 graden en verliezen dan veel grip
          Nog dikkerder zever.

Comment

Sunny
            Winterbanden
            SN3860
            195/65 R15 91H
            Uitsluitend bij pneusonline.be EUR 47,70

HAHA,

Merk : Sunny
            Doel : Winterbanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manuelo Bekijk Berichten
              Nog dikkerder zever.
              argumenten?
              2015 BMW F11 520dA

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                argumenten?
                Winterbanden zijn te verantwoorden als je met 200pk + onder je gat zit (alhoewel er meer voor valt te zeggen om dergelijke wagens gewoon binnen te laten staan als het sneeuwt).
                Voor een gewone doorsnee wagen hebben ze geen enkel nut in ons klimaat.
                Het enige echte voordeel van winterbanden is een kortere remafstand op een besneeuwd baanoppervlak; als je op een plek ijs begint te slippen, maakt het echter geen verschil uit of dat nu met zomer- of winterbanden is.
                Al de rest zijn verkoopspraatjes.

Comment

Leg dan eens even uit waarom het in Duitsland verplicht is winterbanden te leggen en waarom met 200+ pk? ik kan met mijn 150pk even hard slippen als met een 200+ pk kar.
                  2015 BMW F11 520dA

Comment

Leg dan eens even uit waarom het in Duitsland verplicht is winterbanden te leggen
                    Duitsland heeft toch een iets ander wintertype dan wij.
                    Bovendien is de politieke invloed van de autolobby (en aanverwante takken) groot in Duitsland.

Comment

Winterbanden zijn te verantwoorden als je met 200pk + onder je gat zit (alhoewel er meer voor valt te zeggen om dergelijke wagens gewoon binnen te laten staan als het sneeuwt).
                      Het enige echte voordeel van winterbanden is een kortere remafstand op een besneeuwd baanoppervlak; als je op een plek ijs begint te slippen, maakt het echter geen verschil uit of dat nu met zomer- of winterbanden is.
                      Al de rest zijn verkoopspraatjes.

Ik gok dat je weinig of geen ervaring hebt met winterbanden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten

Ik gok dat je weinig of geen ervaring hebt met winterbanden...
                        Gok jij maar.
                        Ik heb er meer dan een half miljoen kilometer achter het stuur van wagens opzitten.
                        Jij?

't Is waar... 20 geleden kwam niemand nog buiten toen de eerste vlokjes vielen want ja, op gewone bandjes was dat niet te riskeren...

Comment

Gok jij maar.
                          Ik heb er meer dan een half miljoen kilometer achter het stuur van wagens opzitten.
                          Jij?

't Is waar... 20 geleden kwam niemand nog buiten toen de eerste vlokjes vielen want ja, op gewone bandjes was dat niet te riskeren...
                          Bruut gerekend een 500k kms ondertussen...
                          Ondertussen heb ik wel nog geen antwoord op mijn gokvraag .

Comment

Ik gok dat jij weinig of geen ervaring hebt met vrouwen.

Comment

Ik gok dat jij weinig of geen ervaring hebt met vrouwen.
                              Ik zie het verband niet tussen winterbanden en vrouwen, maar dat zal misschien aan mij liggen...

In elk geval, een grote aanwinst voor het forum lijk je me niet te zijn. Het amusement verder.

Comment

In elk geval, een grote aanwinst voor het forum lijk je me niet te zijn.
                                Omdat ik u geen gelijk geef?
                                Wie ben jij dat je de absolute wijsheid in pacht hebt?

Het amusement verder.
                                Dank u vriendelijk.

Comment

Duitsland heeft toch een iets ander wintertype dan wij.
                                  Bovendien is de politieke invloed van de autolobby (en aanverwante takken) groot in Duitsland.
                                  De bergachtige streken in Duitsland even buiten beschouwing gelaten, heeft Duitsland vrijwel hetzelfde weer als wij. We liggen nog altijd op dezelfde breedtegraad
                                  2015 BMW F11 520dA

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                    Ikzelf zweer bij Nokian's.

Heb al een beetje vanalles geprobeerd maar nooit echt tevreden van geweest.
                                    Was ooit met een team in Noord Duitsland bij goeie sneeuwval. De meest wagens hadden populaire winterbanden van Michelin (Alpin) en Continental (Wintercontact). Ikzelf zat in een Finse huurwagen met Nokians. Daar waar de anderen nog steeds met gripproblemen kwamen te zitten bij vergelijkbare wagens, (met ESP en de hele rimram), had ik nergens last van.

Ik zou kijken naar een WR G2 als je enkel in Belgie rijdt of naar een RSi indien je ook nog eens wil gaan wintersporten.

Zelf gebruik ik de Hakkapeliitta 4 maar die is in Belgie niet toegelaten.

http://www.nokiantyres.com/product-group?group=1.01
                                    Nokian's staan bekend voor zéér goed te presteren op sneeuw, maar eerder ondermaats op gewoon droog of vochtig koud wegdek....

Comment

De bergachtige streken in Duitsland even buiten beschouwing gelaten, heeft Duitsland vrijwel hetzelfde weer als wij. We liggen nog altijd op dezelfde breedtegraad

Comment

Best wel grappig die meningen over winterbanden hier

Deze winter ben ik speciaal naar de ardennen gereden om sneeuw mee te maken, ik heb er redelijk 't zotteke uitgehangen, geprobeerd hoe ver ik kon gaan op die besneeuwde wegen, en vond en vind ze dubbel en dik hun geld waard. En als je logisch nadenkt is het niet eens een verliespost want terwijl slijten de zomerbanden niet.

Ook bij grondtemperaturen onder de 7° ben ik ervan overtuigd dat de winterbanden beter grip houden. Langs de andere kant ben ik er ook wel van overtuigd dat als je je rijstijl aanpast met gewone banden, je ook wel veilig de baan op kan. Maar je moet maar is in een noodsituatie terecht komen, om dan achteraf alsnog overtuigd te geraken om winterbanden te proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                          nee dan?
                                          2015 BMW F11 520dA

Comment

Working...
                                          X