Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
    Ik zou toch efkes terug gaan...
    Ik zal is bellen, want het is bij Mobile Tyre en die mannen komen aan huis...

Comment

• Hebben winterbanden een andere spanning nodig tov een zomerband van gelijke maat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
        Hebben winterbanden een andere spanning nodig tov een zomerband van gelijke maat?
        'k weet niet of 't moet, maar ik doe 't alleszins. Naar mijn mening rijdt dat aangenamer, ook als 't wat "warmer" is.
        Ipv de 2.2 aangeraden constructeur zet ik er 2.6-2.7 op. Works fine for me...

Comment

• zie maar dat je geen klapband krijgt

@Svenson: zal niet goed uitgelijnd zijn waarschijnlijk

ik heb mijn winterbanden nog altijd niet heb ze besteld, maar nog altijd niet binnengekomen blijkbaar
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
            zie maar dat je geen klapband krijgt

@Svenson: zal niet goed uitgelijnd zijn waarschijnlijk

ik heb mijn winterbanden nog altijd niet heb ze besteld, maar nog altijd niet binnengekomen blijkbaar
            er zit doorgaans 'n goeie marge op qua druk, hoger dan dat blaas 'k ze wel niet op om te voorkomen dat ze zichzelf opblazen ja...

lummel van 'n leverancier? waar ik ga is 't doorgaans bestellen vandaag, levering morgen en ten allerlaatste overmorgen mits er nog stock is bij de grootleverancier(s) uiteraard...

Comment

• Winterbanden zetten op 0.3 hoger dan zomerbanden !
              Pipo bij Donckers heeft die van mij op 3.0 bar gezet , dat was wel wat veel !!
              Beste druk is 2.6 à 2.7

Comment

• ik kan ;n setje nieuwwaardige winterbanden kopen. productie datum 10 e week van 2002
                Wanneer zijn banden te oud ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                  ik kan ;n setje nieuwwaardige winterbanden kopen. productie datum 10 e week van 2002
                  Wanneer zijn banden te oud ?
                  Die zou ik niet kopen.
                  Da rubber is al 6 jaar oud.

Als ze altijd in een donkere ruimte hebben gelegen zou ik ze al niet moeten hebben als ze 4 jaar of ouder zijn. Laat staan 6 jaar ....

Comment

• Ik dacht altijd dat UV-straling het rubber uitdroogt.
                    Waarom mag je ze niet in een donkere ruimte stockeren volgens jou ?
                    Life's too short. Not to. Live it.
                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Die zou ik niet kopen.
                      Da rubber is al 6 jaar oud.

Als ze altijd in een donkere ruimte hebben gelegen zou ik ze al niet moeten hebben als ze 4 jaar of ouder zijn. Laat staan 6 jaar ....
                      sorry, ze waren van 2005: ook te oud ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                        Ik dacht altijd dat UV-straling het rubber uitdroogt.
                        Waarom mag je ze niet in een donkere ruimte stockeren volgens jou ?
                        ik bedoel:

ZELFS al hadden ze in een donkere ruimte gelegen zou ik ze niet moeten hebben met zo een leeftijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                          sorry, ze waren van 2005: ook te oud ?
                          Als ze goed bewaard zijn geweest zie ik er geen problemen mee.

Maar voor je ze koopt, check toch de banden maar op kleine scheurtjes ofzo. Als je er ziet, afblijven!

Comment

• Ik weet bv dat de banden op de wagen van mijn ma (die nogal, ehm, rustig rijdt ) de banden na 7 jaar (!!) zijn vervangen, niet omdat ze versleten waren, wel omdat het rubber begon te verduren. Maar die banden werden wel blootgesteld aan de zon (als je rijdt, duh ). De auto stond wel in een donkere garage voor de rest en die kar deed geen 20K km/ jaar ofzo.

Comment

• Moet je eigenlijk winterbanden leggen?
                              Ik heb het gevoel dat het allemaal wat overrated is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                Moet je eigenlijk winterbanden leggen?
                                Niks moet.

Maar zoals het er vandaag bij ligt zal je er toch wel een pak voordeel mee hebben.

Nuja, de vraag is, hoeveel van dit soort dagen gaan we hebben op een jaar.

Comment

• Hoveel betaal je gemiddeld voor een goede set winterbanden?

Comment

• Da hangt vooral af van de maten

Voor mijne Z was da 300-350€ / band

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                      Moet je eigenlijk winterbanden leggen?
                                      idd. Mij zegt het ook niet zoveel. Gewoon uw rijstijl aanpassen helpt al véél.
                                      Voor die paar dagen/weken échte winter dat we hier in dit apenland weer hebben, ga ik geen set steken.

Bovendien zijn m'n huidige banden bijzonder goed in dit weer!

Comment

• Welke banden heb je dan?
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Comment

Working...
                                          X