Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Winterbanden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenHebben winterbanden een andere spanning nodig tov een zomerband van gelijke maat?
Ipv de 2.2 aangeraden constructeur zet ik er 2.6-2.7 op. Works fine for me...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenzie maar dat je geen klapband krijgt
@Svenson: zal niet goed uitgelijnd zijn waarschijnlijk
ik heb mijn winterbanden nog altijd niet heb ze besteld, maar nog altijd niet binnengekomen blijkbaar
lummel van 'n leverancier? waar ik ga is 't doorgaans bestellen vandaag, levering morgen en ten allerlaatste overmorgen mits er nog stock is bij de grootleverancier(s) uiteraard...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichtenik kan ;n setje nieuwwaardige winterbanden kopen. productie datum 10 e week van 2002
Wanneer zijn banden te oud ?
Da rubber is al 6 jaar oud.
Als ze altijd in een donkere ruimte hebben gelegen zou ik ze al niet moeten hebben als ze 4 jaar of ouder zijn. Laat staan 6 jaar ....
Comment
-
Ik dacht altijd dat UV-straling het rubber uitdroogt.
Waarom mag je ze niet in een donkere ruimte stockeren volgens jou ?Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDie zou ik niet kopen.
Da rubber is al 6 jaar oud.
Als ze altijd in een donkere ruimte hebben gelegen zou ik ze al niet moeten hebben als ze 4 jaar of ouder zijn. Laat staan 6 jaar ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenIk dacht altijd dat UV-straling het rubber uitdroogt.
Waarom mag je ze niet in een donkere ruimte stockeren volgens jou ?
ZELFS al hadden ze in een donkere ruimte gelegen zou ik ze niet moeten hebben met zo een leeftijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichtensorry, ze waren van 2005: ook te oud ?
Maar voor je ze koopt, check toch de banden maar op kleine scheurtjes ofzo. Als je er ziet, afblijven!
Comment
-
Ik weet bv dat de banden op de wagen van mijn ma (die nogal, ehm, rustig rijdt ) de banden na 7 jaar (!!) zijn vervangen, niet omdat ze versleten waren, wel omdat het rubber begon te verduren. Maar die banden werden wel blootgesteld aan de zon (als je rijdt, duh ). De auto stond wel in een donkere garage voor de rest en die kar deed geen 20K km/ jaar ofzo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenMoet je eigenlijk winterbanden leggen?
Ik heb het gevoel dat het allemaal wat overrated is
Maar zoals het er vandaag bij ligt zal je er toch wel een pak voordeel mee hebben.
Nuja, de vraag is, hoeveel van dit soort dagen gaan we hebben op een jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenMoet je eigenlijk winterbanden leggen?
Ik heb het gevoel dat het allemaal wat overrated is
Voor die paar dagen/weken échte winter dat we hier in dit apenland weer hebben, ga ik geen set steken.
Bovendien zijn m'n huidige banden bijzonder goed in dit weer!
Comment
-
Comment