Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Velgen - en bandenmaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Deze vind ik wel mooi. Maar er kunnen nog veel velgen de revue passeren

Comment

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Kvind da niet mis, alleen lijken het hier 20" velgen
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          Kvind da niet mis, alleen lijken het hier 20" velgen
          Kan goe zijn ,ben gene "crack "met photoshop
          2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
          2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
          2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

hier ook een vraagske omtrent die bandenmaat

volgens goca en mijn papier mag dit erop liggen

185/65 R 14 86H
            195/55 R 15 85V

Ik heb nu 17" erop liggen 205 40 17 en 215 40 17 heb ik ook al gehad

Ik zou graag hoger in in rubber nen 45 ofzo maar vind geen enkele maat die past op mijnen voiture
            de wagen staat weer op originele veren en dus wil ik graag wat meer de kassen opgevuld met rubber.

Kan iemand me wat helpen

Comment

Maar je wilt wel je 17"-velgen behouden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                Maar je wilt wel je 17"-velgen behouden?
                idd die zou ik heel graag houden

zie het eigenlijk niet zitten om de velgen opnieuw weg te doen

Maar ik vrees er beetje voor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurdup Bekijk Berichten
                  idd die zou ik heel graag houden

zie het eigenlijk niet zitten om de velgen opnieuw weg te doen

Maar ik vrees er beetje voor
                  Dan gaat je reële snelheid niet meer overeenkomen met de tellersnelheid. Je gaat dan sneller rijden dan je teller laat uitschijnen, en dat is dus ook wat 'gevaarlijker' voor snelheidsboetes Voor de rest zou dit wel moeten lukken, denk ik.

Comment

Dan gaat je reële snelheid niet meer overeenkomen met de tellersnelheid. Je gaat dan sneller rijden dan je teller laat uitschijnen, en dat is dus ook wat 'gevaarlijker' voor snelheidsboetes Voor de rest zou dit wel moeten lukken, denk ik.
                    hoe bedoel je?

ik heb nu 205 40 17 liggen
                    de snelheid zou dan niet meer kloppen? of pas als ik een hoger soort rubber leg?

Maar mag ik iets anders leggen die toegestaan is voor de keuring in 17"?

Comment

Als je die bandendiameter nog steeds hetzelfde is als standaard, dan klopt je snelheid nu. Vanaf het moment dat je een hogere band legt op die 17" gaat je snelheid niet meer kloppen...

Comment

Als je die bandendiameter nog steeds hetzelfde is als standaard, dan klopt je snelheid nu. Vanaf het moment dat je een hogere band legt op die 17" gaat je snelheid niet meer kloppen...
                        en mag ik een hogere band opleggen ? en geraak ik dan nog steeds door de keuring?

Comment

en mag ik een hogere band opleggen ? en geraak ik dan nog steeds door de keuring?
                          Het kan zijn dat je een hogere band mag leggen, maar dat kan ik zo niet zeggen. Als je kijkt naar de maten die ik mag opleggen, zie je dat ik op 17" twee verschillende hoogtes van band mag opleggen... Het kan dus goed zijn dat dat bij u ook het geval is, alleen kan ik niet zeggen of je nu al met de hoogste band zit die je mag hebben op 17"... Ik hoop dat je mij een beetje begrijpt?

Comment

Het kan zijn dat je een hogere band mag leggen, maar dat kan ik zo niet zeggen. Als je kijkt naar de maten die ik mag opleggen, zie je dat ik op 17" twee verschillende hoogtes van band mag opleggen... Het kan dus goed zijn dat dat bij u ook het geval is, alleen kan ik niet zeggen of je nu al met de hoogste band zit die je mag hebben op 17"... Ik hoop dat je mij een beetje begrijpt?
                            en kan je dat ergens terugvinden?

want op goca blijft het gokken

Comment

Als je dit topic even doorleest heb je al je antwoorden
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

van peugeotforum:
                                Wielomtrek, of .....welke banden mogen.

Door andere banden of bandvelg combinatie te monteren kan de wielomtrek van de banden veranderen.
                                Een wettelijke afwijken is hierop toegestaan, 2% kleiner en 1.5% groter.
                                Via de bandenmaat kan men die wielomtrek of de wieldiameter berekenen.
                                Voor berekening van wielomtrek bestaan er verschillende links.
                                Bv.
                                195 - 65 - 15 geeft wielomtrek 1993mm, diameter 634mm
                                215 - 40 - 18 geeft wielomtrek 1976mm, diameter 629mm
                                De 18? combinatie is dus 0.8% kleiner dan de 15? en is wettelijk toegestaan.
                                om te weten of het mag:
                                Tyre Size Calculator - click here or call 01244 813030 for more information

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
                                  van peugeotforum:

om te weten of het mag:
                                  http://www.tyresave.co.uk/tyresize.html

dat progske is heel handig thx

maar heb dat eens uitgeprobeerd mag gewoon niets leggen die hoger is op mijn 17"
                                  enkel 195 45 17 maar dat bestaat niet denk ik

anders moet ik zoiezo verkleinen van velg naar 16" wil ik hoger rubber plaatsen

Comment

'k Heb op die site van GOCA ( http://www.goca.be/banden/pvg_n.asp ) mijn nummer ingevuld, maar hij zegt: Geen banden gevonden voor PVG-nummer = 402454 !

Weet er iemand of je met 17" velgen met breedte 225 door de keuring ga geraken op een 2001 Alfa 156 SW?

Alvast bedankt!

Comment

Working...
                                    X