Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb nu 17" erop liggen 205 40 17 en 215 40 17 heb ik ook al gehad
Ik zou graag hoger in in rubber nen 45 ofzo maar vind geen enkele maat die past op mijnen voiture
de wagen staat weer op originele veren en dus wil ik graag wat meer de kassen opgevuld met rubber.
zie het eigenlijk niet zitten om de velgen opnieuw weg te doen
Maar ik vrees er beetje voor
Dan gaat je reële snelheid niet meer overeenkomen met de tellersnelheid. Je gaat dan sneller rijden dan je teller laat uitschijnen, en dat is dus ook wat 'gevaarlijker' voor snelheidsboetes Voor de rest zou dit wel moeten lukken, denk ik.
Dan gaat je reële snelheid niet meer overeenkomen met de tellersnelheid. Je gaat dan sneller rijden dan je teller laat uitschijnen, en dat is dus ook wat 'gevaarlijker' voor snelheidsboetes Voor de rest zou dit wel moeten lukken, denk ik.
hoe bedoel je?
ik heb nu 205 40 17 liggen
de snelheid zou dan niet meer kloppen? of pas als ik een hoger soort rubber leg?
Maar mag ik iets anders leggen die toegestaan is voor de keuring in 17"?
Als je die bandendiameter nog steeds hetzelfde is als standaard, dan klopt je snelheid nu. Vanaf het moment dat je een hogere band legt op die 17" gaat je snelheid niet meer kloppen...
Als je die bandendiameter nog steeds hetzelfde is als standaard, dan klopt je snelheid nu. Vanaf het moment dat je een hogere band legt op die 17" gaat je snelheid niet meer kloppen...
en mag ik een hogere band opleggen ? en geraak ik dan nog steeds door de keuring?
en mag ik een hogere band opleggen ? en geraak ik dan nog steeds door de keuring?
Het kan zijn dat je een hogere band mag leggen, maar dat kan ik zo niet zeggen. Als je kijkt naar de maten die ik mag opleggen, zie je dat ik op 17" twee verschillende hoogtes van band mag opleggen... Het kan dus goed zijn dat dat bij u ook het geval is, alleen kan ik niet zeggen of je nu al met de hoogste band zit die je mag hebben op 17"... Ik hoop dat je mij een beetje begrijpt?
Het kan zijn dat je een hogere band mag leggen, maar dat kan ik zo niet zeggen. Als je kijkt naar de maten die ik mag opleggen, zie je dat ik op 17" twee verschillende hoogtes van band mag opleggen... Het kan dus goed zijn dat dat bij u ook het geval is, alleen kan ik niet zeggen of je nu al met de hoogste band zit die je mag hebben op 17"... Ik hoop dat je mij een beetje begrijpt?
van peugeotforum:
Wielomtrek, of .....welke banden mogen.
Door andere banden of bandvelg combinatie te monteren kan de wielomtrek van de banden veranderen.
Een wettelijke afwijken is hierop toegestaan, 2% kleiner en 1.5% groter.
Via de bandenmaat kan men die wielomtrek of de wieldiameter berekenen.
Voor berekening van wielomtrek bestaan er verschillende links.
Bv.
195 - 65 - 15 geeft wielomtrek 1993mm, diameter 634mm
215 - 40 - 18 geeft wielomtrek 1976mm, diameter 629mm
De 18? combinatie is dus 0.8% kleiner dan de 15? en is wettelijk toegestaan.
'k Heb op die site van GOCA ( http://www.goca.be/banden/pvg_n.asp ) mijn nummer ingevuld, maar hij zegt: Geen banden gevonden voor PVG-nummer = 402454 !
Weet er iemand of je met 17" velgen met breedte 225 door de keuring ga geraken op een 2001 Alfa 156 SW?
Comment