Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je zegt het zelf, de citroen geperst, NIEMAND kan gratis werken
enkel de zon krijg je gratis, al de rest moet betaald = pure logica
Ik denk niet dat we op dezelfde golflengte zitten...
Zeg ik ergens iets dat het 'gratis' hoeft te zijn...? Neen... Ze moeten simpelweg hun werk doen. en als dat niet gebeurd dan heb ik volgens mij zeer zeker het recht om mijn ongenoegen te uiten en op zoek te gaan naar een andere/betere garage. Dat 'niets' meer gratis is weet ik maar al te goed!
Ik denk niet dat we op dezelfde golflengte zitten...
Zeg ik ergens iets dat het 'gratis' hoeft te zijn...? Neen... Ze moeten simpelweg hun werk doen. en als dat niet gebeurd dan heb ik volgens mij zeer zeker het recht om mijn ongenoegen te uiten en op zoek te gaan naar een andere/betere garage. Dat 'niets' meer gratis is weet ik maar al te goed!
Je hebt zeker je rechten om tevreden of ontevreden te zijn over gelijk wie of wat dan ook !
Maar als je naar de bakker gaat kan je ook geen belegd brood verwachten voor de prijs van een sandwichke .
Mensen denken al te vaak , dat er aan de verkoop van nieuwe auto's nog wat te verdienen valt, als je dan eens naar al de verplichte investeringen kijkt welke die merkendaelers moeten doen van hun merk, en je becijferd welke kost al deze show paleizen per dag vertegenwoordigen, dan moet je eigenlijk wel toegeven dat je het zelf niet zou willen doen.
Mijn ervaring is bij diverse merkendaelers, dat deze mensen je evenzo goed behandelen als jij hen behandeld hebt bij de aankoop van je wagen.
Wat natuurlijk niet wil zeggen, dat als je een onafhankelijke carrossier of garagist vindt , dat die altijd een stuk goedkoper zullen kunnen werken. Zij hebben immers een pak minder lasten en verplichtingen. Daar kan je nog een gewoon brood kopen, zonder garnaalsalade er bovenop.
What ever als je dikke service wil , kost het geld !
Je hebt zeker je rechten om tevreden of ontevreden te zijn over gelijk wie of wat dan ook !
Maar als je naar de bakker gaat kan je ook geen belegd brood verwachten voor de prijs van een sandwichke .
Mensen denken al te vaak , dat er aan de verkoop van nieuwe auto's nog wat te verdienen valt, als je dan eens naar al de verplichte investeringen kijkt welke die merkendaelers moeten doen van hun merk, en je becijferd welke kost al deze show paleizen per dag vertegenwoordigen, dan moet je eigenlijk wel toegeven dat je het zelf niet zou willen doen.
Mijn ervaring is bij diverse merkendaelers, dat deze mensen je evenzo goed behandelen als jij hen behandeld hebt bij de aankoop van je wagen.
Wat natuurlijk niet wil zeggen, dat als je een onafhankelijke carrossier of garagist vindt , dat die altijd een stuk goedkoper zullen kunnen werken. Zij hebben immers een pak minder lasten en verplichtingen. Daar kan je nog een gewoon brood kopen, zonder garnaalsalade er bovenop.
What ever als je dikke service wil , kost het geld !
sorry, het is niet aan de klant om de dealer z'n hielen te gaan likken, om achteraf een goede service terug te mogen krijgen.
Mensen denken al te vaak , dat er aan de verkoop van nieuwe auto's nog wat te verdienen valt, als je dan eens naar al de verplichte investeringen kijkt welke die merkendaelers moeten doen van hun merk, en je becijferd welke kost al deze show paleizen per dag vertegenwoordigen, dan moet je eigenlijk wel toegeven dat je het zelf niet zou willen doen.
Als je als dealer een auto verkoopt, mag je tegenwoordig niet meer kijken op de direct gegenereerde winst op verkoop. Je moet er ook de toekomstige stroom aan onderhoud, banden, ... bijtellen.
Wanneer je dan de resultatenrekeningen bekijkt van de merkengarages, zul je zien dat je met het runnen van een garage nog altijd goed je brood verdient. Meer dan goed zelfs
dan ben ik er ook van overtuigd dat je correct zal behandeld worden
Dat komt toch ietwat naief over
Ik had 't vorige week nog bij een kennis, een vrouw van in de 60. BMW terug gebracht door de verdeler na onderhoud en reparatie, mevrouw factuur kontant betaald aan de monteur die de auto terug kwam brengen, zonder te controleren of al 't werk goed gedaan was (dom, maar ja, mensen van die leeftijd zijn vaak wat (te) goed van vertrouwen). Volgende dag wil ze op visite bij haar zoon, springt de auto op 't noodloop-programma. Zij de verdeler gebeld, en die kon pas na drie dagen langs komen ...
Daar sta je dan met je goeie geld, braaf facturen betalen zonder vragen te stellen en te vertrouwen in de oprechtheid van mensen...
Breng men wagen binnen (ge weet wel) dat oud geval, zeg dat er iets niet normaal klinkt onder de motorkap. Garage belt terug : niets abnormaals te vinden. Twee weken nadien (geluid nog steeds aanwezig tuurlijk), motor valt stil met lawaai, rook en verlies van een of andere vloeistof. Diagnose van de wegenhulp : waterpomp helemaal kapot gereden. Slepen naar garage, en na enkele honderden euros zijn we weer weg.
Over het algemeen een goede garage (naam wil ik wel PM'em als je wil), maar een beetje doof zijn ze daar wel, en blind ook, vermoed ik. Ik denk dat dat mijn laatste keer was bij die garage.
Nu heb ik al het een en het ander tegengekomen, maar dit is toch wel beetje straf. Is het de bedoeling dat je eerst een gegeven onderdeel helemaal kapot rijdt, en dan pas hersteld te worden ? Men vertrouwen is weg, als ze bij die garage op dergelijke wijze "diagnoses" uitvoeren. Ikzelf heb geen balle verstand van techniek, maar ik wist toch wel dat er iets mis was, voordat zij dat door hadden (een sleepwagen van Touring kan wel een hint zijn).
Rijden die mannen ooit eens met een wagen buiten hun garage ? Is dat teveel moeite gevraagd ?
Binnen een koppel jaar komt er wel iemand op de proppen met het idee om wagens te vervoeren van en naar een garage, voor een herstelling, en dan is dat meteen een testrit (gegeven het feit dat je naar de garage kan rijden), maar totdan moeten we het stellen met een technieker die een diagnose stelt door de sleutel eens om te draaien, zien dat de motor effectief draait, en naar huis te gaat, in de hoop dat alles OK is.
Binnen een koppel jaar komt er wel iemand op de proppen met het idee om wagens te vervoeren van en naar een garage, voor een herstelling, en dan is dat meteen een testrit (gegeven het feit dat je naar de garage kan rijden), maar totdan moeten we het stellen met een technieker die een diagnose stelt door de sleutel eens om te draaien, zien dat de motor effectief draait, en naar huis te gaat, in de hoop dat alles OK is.
Bij sneyers in Herentals doen ze dat. (alleszins bij mijn oom toch)
Komen je wagen thuis halen, laten een vervangwagen achter, en komen de wagen terugbrengen.
Bij sneyers in Herentals doen ze dat. (alleszins bij mijn oom toch)
Komen je wagen thuis halen, laten een vervangwagen achter, en komen de wagen terugbrengen.
Ik zou er zelfs veel geld voor over hebben om dat te laten doen, hoeveel kost dat zoal ? PM mag ook
Bij sneyers in Herentals doen ze dat. (alleszins bij mijn oom toch)
Komen je wagen thuis halen, laten een vervangwagen achter, en komen de wagen terugbrengen.
Comment