Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help autoproblemen !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• help autoproblemen !

Hallo, ik bezit een opel signum(2004) met problemen, garagist (opel) heeft er al voor 700 euro onkosten aan gedaan en de wagen rijdt nog steeds niet naar behoren.
    Vermoedelijk is het verkeerde onderdeel vervangen (570 euro )
    Het origineel onderdeel heb ik in mijjn bezit en dit is volgens derden niet stuk.
    De wagen trekt niet goed meer en valt meerdere malen gewoon stil, naar verluid zou het de egr -klep zijn die dichtgeslibd is.
    Ben eigenlijk niet tevreden van diagnose garagist, kan ik deze aanklagen of bestaat er een ombudsdienst mbt dergelijke problemen?
    Kan ik iets ondernemen via opel belgium of ben ik gewoon 1 van de zovelen die pech heeft....

mvg

't is en blijft natuurlijk maar een opel.
    anderzijds, dat onderdeel kan wel eens aan de oorzaak van de problemen liggen, onderdelen hebben namelijk de neiging om al eens voor problemen te zorgen. en derden hebben meestal gelijk als het over al dan niet functioneren van originele onderdelen gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bucky Laplasse;3155286[B
      ]'t is en blijft natuurlijk maar een opel.[/B]
      anderzijds, dat onderdeel kan wel eens aan de oorzaak van de problemen liggen, onderdelen hebben namelijk de neiging om al eens voor problemen te zorgen. en derden hebben meestal gelijk als het over al dan niet functioneren van originele onderdelen gaat.
      Is vinden dat opel slecht is iets verplicht in autoland ? Wij hebben thuis 4 opels gehad zonder problemen maar dat is natuurlijk off topic.

On: Ik zou gewoon naar een andere garage gaan, je verhaal doen en kijken wat ze te zeggen hebben...

Comment

EGR lijkt me sterk als ie echt stil valt.

Maar zoals gezegd, het staat je vrij eens naar een andere delaer te gaan en daar eens u oor te luisteren leggen.

En tot slotte, "een onderdeel" is nogal vaag. Als je hier echt een zinnig antwoord wil krijgen zal je iets duidelijker uit de hoek moeten komen vrees ik

Comment

ga terug naar de garagist en geef het onderdeel terug .... als hij iets vervangt en het probleem blijkt nog niet opgelost dan moet hij dat maar terug nemen...

opel België bellen helpt niks ... heb ik ook eens gedaan toen ze in mijn garage eens aant rondscheuren geweest zijn met mijne turbo .... haalt niks uit ....

volgens mij is uwe luchtmassameter stuk ... probleem is dat die nog wel waardes geeft waardoor hij niet stuk lijkt maar hij geeft de foute waardes door... heb ik nog al horen zeggen ...

ik weet niet of jij ook een karterontluchting hebt via de LMM ? dit kabeltje vergeten ze nog al eens aan te sluiten .... maar of dat veel verschil maakt weet ik niet!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
            EGR lijkt me sterk als ie echt stil valt.
            Hier sluit ik me bij aan. Garagist kan de EGR klep ook gewoon uitkuisen, ipv altijd zomaar te vervangen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jotte Bekijk Berichten
              Hallo, ik bezit een opel signum(2004) met problemen, garagist (opel) heeft er al voor 700 euro onkosten aan gedaan en de wagen rijdt nog steeds niet naar behoren.
              Vermoedelijk is het verkeerde onderdeel vervangen (570 euro )
              Het origineel onderdeel heb ik in mijjn bezit en dit is volgens derden niet stuk.
              De wagen trekt niet goed meer en valt meerdere malen gewoon stil, naar verluid zou het de egr -klep zijn die dichtgeslibd is.
              Ben eigenlijk niet tevreden van diagnose garagist, kan ik deze aanklagen of bestaat er een ombudsdienst mbt dergelijke problemen?
              Kan ik iets ondernemen via opel belgium of ben ik gewoon 1 van de zovelen die pech heeft....

mvg
              ik begrijp dat dit voor u een probleem is, maar met een beschrijving als "een onderdeel" kunnen wij u niet verder helpen hé dat begrijp je wel natuurlijk. Trek misscien eens een foto van het "onderdeel" zodat we weten waarover het gaat

Comment

Zeker teruggaan naar die garagist en je geld terug eisen of ze moeten het in orde brengen. Als je eerst naar een andere garagist gaat en die lost alles op dan ben je zo goed als je geld kwijt bij de eerste.

Wij horen ook graag de naam van het vervangen onderdeel en van die garagist.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Wij horen ook graag de naam van het vervangen onderdeel
                  inderdaad. duidelijkheid. 't durft al eens helpen.

Comment

help autoproblemen !

Hallo,

Sorry voor mijn beschrijving, ken namelijk niks van auto's.
                    Alvast bedankt voor de reacties!
                    Heb bij deze foto's genomen van het vervangen onderdeel dit blijkt volgens factuur een spruitstuk te zijn.
                    Na dit vervangen te hebben heb ik slecht 1000km normaal gereden.
                    Auto terug naar garage gedaan en dan heeft men me een tweede factuur opgesteld (die tot heden niet betaald is) met vermelding
                    1leiding gezet, luchtkleppen zijkant motor gekuist
                    Conclusie +- 650 euro betaald en als ik men wagen instap en contact aanzet brandt hetzelfde meldingslampje op de boordcomputer!
                    Tot overmaat van ramp klopt zelfs de factuurdatum niet: die van 13 nov 2008 is juist, de tweede is opgemaakt op 19 sep 08 een dag dat mijn wagen nooit in de garage geweest is.
                    De datum van het 2 de factuur dient na 13/11/08 te zijn is dit ook een verdachte zet???

Hopend op een oplossing bedankt ik iedereen die me wil helpen.
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

Zeg eens tegen Jos dat lijding eigenlijk leiding moet zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                        Zeg eens tegen Jos dat lijding eigenlijk leiding moet zijn
                        Kweet het zo nog ni tzou wel is een "lijd(e)ingsweg kunnen worden voor me.....

Comment

jotte,

schokt de motor ook als je optrekt? en dan zou hij het in principe harder moeten hebben des te harder je optrekt....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                            jotte,

schokt de motor ook als je optrekt? en dan zou hij het in principe harder moeten hebben des te harder je optrekt....
                            Neen de motor schokt niet enkel veel blauwe rook bij het optrekken en lichtje storing brandt op boordcomputer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jotte Bekijk Berichten
                              Neen de motor schokt niet enkel veel blauwe rook bij het optrekken en lichtje storing brandt op boordcomputer...
                              dit kan verschillende oorzaken hebben:
                              -één of andere sensor die kapot is (turbodruk)
                              -een vacuumleiding kapot of verstopt
                              -ergste geval kapotte turbo.

maar als je een foutmelding krijgt is dit toch perfect uit te lezen waar de fout zit.
                              ik zou zelf eens kijken onder de motorkap of er nergens een fiche los zit.

Comment

blauwe rook is niet echt een goed teken denk ik. Ik denk in dat geval aan een turbo.... Maakt niet uit welk merk het is,al is het een Dacia: jij hebt het recht perfecte service te krijgen bij de dealer.
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Jos is geen dealer. Dealers maken ook dikke facturen, maar niet met "stukken en uren", 150 euro

Jos heeft de EGR klep vervangen (spruitstuk is een originele omschrijving?). De prijs daarvan is redelijk. Toen de fout terugkwam heeft jos de vacuumleidingen getest (had ie eerst moeten doen), en de stuurklep gereinigd (hij zal ze niet meer hebben durven vervangen). Die prijs is minder redelijk...

De juiste volgorde is:

1) vacuumleidingen testen
                                  2) EGR uitkuisen
                                  3) stuurklep vervangen
                                  4) EGR klep vervangen.

Om achteraf te kunnen beweren dat je EGR klep niet ten onrechte vervangen is geweest (wat dus wel gebeurd is), heeft hij met de data van de facturen geknutseld... Beetje lullig dat z'n factuurnummers wel de juiste volgorde verraden.

Nu is de vraag dus nog of het probleem wel degelijk aan de EGR klep ligt...
                                  Last edited by ; 01/01/2009, 18:13.

Comment

Bedankt "rosse" voor u reactie, blijkbaar is deze garagist niet echt te vertrouwen, als ik het goed begrijp zijn er kosten aan de auto gedaan die niet nodig waren (vervanging spruitstuk) kan ik deze terugvorderen en tot wie moet ik me richten????
                                    Bestaat er een klachtendienst , ombudsman of kan dit via testaankoop .... wat te doen???

Iemand ervaringen mee?

thx

Comment

Ik zou me vergezeld van een Albanees de Jos eens een bezoekje brengen met de vriendelijke doch kordate aanmaning alles kosteloos in orde te zetten.

Comment

foutief

.........
                                        Last edited by ; 19/11/2012, 19:08. Reden: foutief

Comment

Working...
                                        X