Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 807 St Confort 2.0 HDI.... Miserie, Miserie!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 807 St Confort 2.0 HDI.... Miserie, Miserie!!!

Hallo,

Ik wil hier mijn verhaal eens kwijt... over al de miserie die ik al gehad heb met mijn "nieuwe" peugeot 807 die ik in 2006 heb gekocht. 'k ben eigenlijk benieuwd of er nog mensen zijn die zo'n slechte ervaringen hebben.

Mijn verhaal in vogelvlucht:

begin februair 2006... mijn nieuwe auto is binnen JOEPIII... alles zag er keurig uit. Nog nooit had ik zo'n mooie auto gehad. Ik rij ermee uit de garage... snel een testritje maken... en toen begon het... mijn auto bleef niet in vijfde versnelling....miserie miserie ( 15 km op de teller en al terug in de garage).

Gene paniek want hij is in garantie, na dagen geleuter en vele boze telefoon naar peugeot hebben ze na drie weken besliste om er een nieuwe versnellingsbak te installeren . Niet echt plezant als je een auto van meer dan 25000 euro koopt en na een luttele testrit helemaal uit elkaar zien gehaald worden. 't jach het was eentje die de maandag gemaakt is.

dan nog vlug even mijn andere garantie gevallen opsommen:
    • elektrische sloten kapot vooraan
    • ventilator kapot vooraan
    • ruitenwissen achteraan kapot
    • problemen met de abs / eps
    • .....
    Mijn auto is net uit garantie toen ik eigenlijk opmerk dat er een vreemd geluid van onder mijn motorkap kwam...( klonk als een plaatje die ruttelde). Peugeot stelde me gerust en het was niks volgens hen.
    Toen mijn banden na 20.000 km al volledig versleten waren ( wat normaal is volgens peugeot?; en nee ik ben geen rally rijder... een rustige driver zou ik zelf zeggen). Ging ik naar een bandencentrale voor een paar nieuwe banden... die mechanieker maakte me erop attent dat dit toch niet normaal was dat gereutel onder mijn motorkap... allé hup nogmaals naar peugeot... een andere technieker en die vertelde mij heel rustig... 't is niet zo erg maar wel vervelend het is uw " bouté" die rutteld... wat is de oplossing... een nieuwe ontkoppeling...

Ik viel bijna van mijn stoel! Mijn auto heeft een schamelijke 25000 km!!! en een nieuwe ontkoppeling... Ik kon mijn pap daar niet mee koelen... Ik dacht dat een ontkoppeling van zo'n auto toch wel een dikke 200.000 km zou meegaan.

Na wat discussie zal de garagist dit voorleggen aan een inspecteur van peugeot. En misschien gaan ze dit onder garantie ( enkele het stuk dan) nemen... begin januari zal ik iets meer weten.

Als peugeot dit niet in garantie wil vermaken wat moet ik dan doen??? Man man man....

Zijn er mensen die hier ervaring hebben met peugeot? Ik heb toch voor mezelf beslist als ze dit niet volledig in garantie nemen om via mijn rechtsbijstand juridische stappen te onderemen tegen peugeot... want ik ben het echt wel beu!

zucht,

Davy

Tsja, het is algemeen geweten dat Peugeot zeer onbetrouwbaar is. Ik ken ook iemand die problemen heeft mijn 807, namelijk die schuifdeuren.
    Als peugeot dit niet in garantie wil vermaken wat moet ik dan doen??? Man man man....
    Dan zou ik dreigen om met u verhaal naar de media te gaan. Dan zullen ze wel rap luisteren naar u
    Last edited by ; 04/01/2009, 13:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
      Dan zou ik dreigen om met mijn verhaal naar de media te gaan. Dan zullen ze wel rap luisteren naar u
      Dat kan in sommige gevallen werken ja.

Je hebt echt wel pecht met de wagen.
      Dat van je koppeling lijkt mij weer een geval van 2massa vliegwielen die voor niets nuttig zijn enkel om snel stukken te hebben. (vermoed dat dat wel in die wagen zit)

Comment

mijn nonkel rijdt nu ook in een peugeot...

tevreden is hij wel voor het ogenblik, al heeft hij er wel al een kost aan gehad.

afwachten of het zo blijft...

maar een goede reputatie kan in peugeot niet geven.

hopelijk verbetert de situatie voor U

Comment

Het enige wat je had kunnen doen is de wagen voor het aflopen van de garantie verkopen... Of geen Peugeot kopen...

De media loopt hier niet warm van: het is niet de eerste Peugeot waar iets mee scheelt, en het zal ook niet de laatste zijn... En wat ga je ze vertellen: dat ie na 2 jaren en 25000 km buiten garantie even onbetrouwbaar is als toen ie nog wél in garantie was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
            Tsja, het is algemeen geweten dat Peugeot zeer onbetrouwbaar is.
            Oorspronkelijk geplaatst door CLS Bekijk Berichten
            maar een goede reputatie kan in peugeot niet geven.
            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Het enige wat je had kunnen doen is de wagen voor het aflopen van de garantie verkopen... Of geen Peugeot kopen...
            Precies of dat gebeurd bij pug alleen?

Ik ben nu aan mijn 3e pug en buiten dat bij de huidige de koppeling is vervangen en de computer eens gereset is moeten worden heb ik met geen van alle noemenswaardige problemen gehad.

Idem voor mijn ouders en schoonouders die respectievelijk aan hun 4e en 5e pug toe zijn.

In het geval van de topicopener, ik kan me heel goed inleven in u situatie en ik zou ze er zeker niet zo gemakkelijk van af laten komen.
            Zeker dat je weet dat er al problemen geweest zijn met de boite en er nu terug stukken aan zijn. Dat ze het stuk al willen betalen is natuurlijk wel al een mooie geste.

Dat van die banden, tis een zware auto met een onderstuurd karakter, k vrees dat dat een beetje eigen is daar aan ...

Comment

De 807 en c8 zijn idd niet de meest betrouwbare wagens.
              Kzou zeggen als hij nu weer in orde staat verkopen anders denk ik dat je er nog veel geld aan zal mogen spenderen.

Comment

Het zijn inderdaad probleembakken. Autobild heeft ze (C8 en 807) opnieuw verkozen tot 'probleemkarren' dit jaar...

Zum neunten Mal verleiht AUTO BILD die Möhren des Jahres: In Gold, Silber und Bronze gehen sie 2008 an Citroën, VW und Peugeot. Bitter: Die beiden Franzosen sind zum zweiten Mal in Folge dabei.

Comment

De Peugeot 807 is, samen met de Lancia-, Fiat- en Citroën-variant, niet meteen een wagen die bekend staat voor betrouwbaarheid. Maar hier schiet Peugeot toch te kort en ik vrees dat jij dan nog een echte maandagsauto hebt.

Anyway, de volgende zal geen Peugeot meer worden. Hopelijk zijn de problemen snel opgelost en kan je er weer een tijdje mee rijden.

Comment

gebeurt bij alle merken hoor. Toch succes met een oplossing
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

ik heb ook ooit zo een franse hightech doos gehad....net toe hij uit garantie ging gaan heb ik hem van grote hellende verkocht... kwam nog eens bij dat het een V6 was ( één van de weinigen in belgie) dus daar stond men niet echt op te wachten om hem mogen te kopen....
                      ik heb die toen verkocht aan een fransman , en nog zelf weggebracht ook om er toch maar van af te geraken.

Comment

Ik heb bij Ford ook genoeg misere gehad hoor!!!
                        Na het nieuw aankopen in 2004 van een c-max 2.0 tdci (136pk/320Nm) zijn de problemen begonnen na 4 maanden.
                        het stuur begon hevig te trillen als ik remde, vooraan nieuwe remschijven en blokken want ze waren krom getrokken volgens ford.
                        6 maanden later weer net gezelfde weer nieuwe schijven en blokken, gelukkig alles in garantie.
                        Mijn originele 17" inch velgen begonnen te roesten en af te schilferen op bepaalde plaatsen rond het ventiel na 18 maanden.
                        "Niets aan te doen menneer, dit komt door het zeezout "(ik woon in oostende) en "dit valt niet onder de garantie."
                        Hij was net 3 maanden uit garantie als plots het lichtje van de airbag begon te branden.
                        Volgens de garage had ik ergens tegen gereden en was de airbag afgegaan.
                        Er was geen schade aan de auto en de airbag zat nog in mijn stuur!!!!
                        Maar de computer zegt dat de module is afgegaan en dan moet er en nieuwe in.
                        2 weken later mag ik naar de garage om de module te vervangen, maar wanneer ik s' morgens mijn wagen start branden er meer lichten in mijn dashboard dan in mijn kerstboom en ook een zwaar zoemend geluid van onder de motorkap.
                        Ik bel naar de garage om te zeggen dat ik wat later ga zijn en wanner ik mijn auto opnieuw wilde starten gaf hij helemaal niets meer.
                        Naar de garage getakeld en het was de alternator die defect was.
                        na wat opzoeking heb ik gehoord dat zo een airbag module heel gevoelig is voor electrische storingen en dat het één het andere kapot gemaakt heeft.
                        Ford zei uiteraard dat het puur toeval was en ik mocht de faktuur van 1000 Euro betalen.
                        Als ik zei dat hij nog maar net uit garantie was krijg ik uiteindelijk nog een korting van 50 euro en zeiden ze dat ik in het vervolg maar moest bij tekenen om de garantie te verlengen.
                        2 weken later is hij verkocht geweest en heb ik mijn BMW gekocht waar er nog niets aangekomen is en die op zijn beurd nu weer verkocht word voor alweer een BMW.
                        Nochtans 7 Fords gehad maar dit was de druppel...
                        Zo zie je maar dat je niet allen bent, succes met je 807!
                        Last edited by ; 06/01/2009, 09:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                          ik heb ook ooit zo een franse hightech doos gehad....net toe hij uit garantie ging gaan heb ik hem van grote hellende verkocht... kwam nog eens bij dat het een V6 was ( één van de weinigen in belgie) dus daar stond men niet echt op te wachten om hem mogen te kopen....
                          ik heb die toen verkocht aan een fransman , en nog zelf weggebracht ook om er toch maar van af te geraken.
                          Ne Vel Satis ofzo?

Comment

buiten een paar opgeblazen turbo's hebben wij geen probs met de 807's op ons werk ( buiten de gewoonlijke slijtage van alles ).

De banden vliegen er wel door op de 807's , gelukkig is dat allemaal leasing op het werk )

Comment

Collega van mij rijdt ook een 807 (ook wel in leasing) en wel héél veel km's per jaar (ik denk iets van een 70K) en is al aan zijn derde toe zonder noemenswaardige problemen.
                              Alleen idd de voorbanden , die vliegen er gewoon door.

Zelf heb ik een tijdje een espace gereden en die scoorde toch veel beter op dat vlak. En nietttegenstaande de ook wel slechte betrouwbaarheids-reputatie, ook nooit problemen mee gehad.

Jammer voor jou uiteraard en 'k zou je in jou geval toch ook aanraden om zo'n auto vrij jong vd hand te doen. Zo krijg je er toch nog wat van terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Ne Vel Satis ofzo?

nee ne C8 V6 3.0

Comment

Een kennis van mij heeft ooit iets vergelijkbaars voorgehad. Hij had een nieuwe Citroën XM gekocht, waar het ene na het andere aan scheelde.
                                  Hij is dan brieven beginnen schrijven naar Citroën België, dat dat toch niet kon voor een wagen die als "premium" gepositioneerd werd, en dat hij een oplossing verwachtte. Na een zestal maanden en meerdere brieven heeft hij uiteindelijk bericht gekregen dat zijn wagen werd omgeruild voor een nieuwe. Daar heeft hij gelukkig geen problemen meer mee gehad.
                                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Een buurman van me heeft zo ook een probleembak gehad, na twee weken sprong de turbo al en 2 maand later is heel de motor vervangen. Toen hij 6 maand oud was hebben ze hem perte totale gereden voor zijn deur, die mens was daar gelukkig mee. Het was nochtans een leasingwagen dus hij had geen last van de kosten. Hij heeft nu een Sharan en is daar mega tevreden van.

Mijn nonkel heeft ongeveer tegelijkertijd met mijn buurman zijn Sharan ontvangen en dat is ook zo een probleemwagen. Turbo en motor zijn al volledig en deels vervangen. Wel 80 000 km per jaar.

Op het werk hadden we zo enkele Espace's die om de haverklap problemen gaven, motoren en versnellingsbakken en natuurlijk de gekende electronica.

Het straffe is dat ik voor al die probleemgevallen er evenveel kan opnoemen met dezelfde wagens die super tevreden waren ...

Het waren vaak kleine motoren in zware koetswerken, maar er waren ook 3 liter motoren bij.

Monovolumes zijn een raadsel. Merken doen er niet toe, service wel.

Als ik van de topicopener was zou ik laten herstellen en verkopen. Al ga je veel verlies maken met de huidige tweedehandsmarkt.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                    X