Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot Partner - Citroen Berlingo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot Partner - Citroen Berlingo

Ik sta op het punt om mijn eerste eigen auto te kopen. Ik heb voordien altijd met de auto's van mijn ouders gereden (Peugeot 206, Volkswagen Fox en Alfa Romeo 156 om even te laten weten wat ik "gewoon" ben).

Ik ben zelf nogal actief met mijn twee honden waarbij ik ook vaak op wedstrijd ga. Ik zou graag een auto kopen met het oog op veel ruimte (ik zou er een kennel voor de twee middelgrote honden willen in laten bouwen), zonder dat ik daarbij tè duur ga of veel comfort verlies.

Nu was mijn oog gevallen op de nieuwe Berlingo of Partner. Zijn er veel verschillen tussen deze twee auto's? Voor- en nadelen van beide?
    Ik was aan het denken om een lichte vracht te nemen. De achterbank van de Partner (Berlingo weet ik niet) is niet volledig uitneembaar (plaatsverlies) en eigenlijk neem ik zo goed als nooit meer dan één passagier mee. Is een lichte vracht voordeliger? Zijn er ook nadelen aan een lichte vracht tov de personenwagen van hetzelfde type (bv. mindere storende afwerking?)?

Of hebben jullie eventueel een ander zelfde type auto dat jullie veel meer zouden aanraden?

Alvast bedankt!

Partner en Berlingo zijn bij mijn weten bijna identiek.
    Als een vlakke laadvloer een vereiste is bij neergeklapte achterbank, moet je eventueel eens naar een Renault Kangoo gaan zien, die zou een achterbank hebben die wegzinkt in de vloer bij het neerklappen.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

ik heb me onlangs een okkazie partner aangeschaft om mijn eigen wagen te sparen op den bouw. maar jij praat over nieuw

Ik heb ook over nieuw ngedacht en wat er bij mij met kop en schouder bovenuit stak was deze: fiat fiorino

als het maar om twee hondjes te vervoeren is heb je genoeg aan de 1.3 Mjet in diesel of 1.2 benzine. ga je een hoop zuiniger mee af zijn dan in bvb een berlingo of partner.

En nu met het bedrijfsvoertuigensalon zijn er mooie kortingen op te krijgen, tevens is het van of the year 2009
      en hij ziet er nog leuk uit ook in het echt en in een fel kleurtje

wil je ééntje met zetels dan ga je voor de Qubo

Comment

Fiat spreekt me niet aan, slechte ervaringen mee en ik vind de auto ook niet zo mooi.
        De Kangoo ga ik nog eens bekijken!

Nu is het zeker niet zo dat ik een licht autootje zoek. Ik doe best wel wat afstanden (ook zonder honden) en de auto mag best wel comfortabel en pittig zijn. En belangrijk, ik wil de auto ook nog mooi vinden. Ik vind de snuit van de Berlingo ook mooier dan die van de Partner en dat maakt voor mij echt wel uit.
        Waarschijnlijk ga ik trouwens een diesel nemen.

Comment

Kijk ook eens of de Citroën Nemo Combi niet voldoende groot is...
          BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
          X