Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati 3200 GT

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Maserati 3200 GT

Maserati 3200GT is een kar die redelijk hoog op mijn 'once to own' lijstje staat.
    Prijzen zijn intussen ook heel redelijk geworden
    Nu hoor ik nogal mixed opinions over de betrouwbaarheid en onderhoudskosten.
    (als ik me niet vergis is dit een motor die door Ferrari ontwikkeld werd).
    Iemand enige inzichten hieromtrent?

Voor alle duidelijkheid nog een paar beeldjes

Boemeranglichten.

De 3200gt is zo'n beetje een overgangsmodel tss Miserati en Maserati. Zorg dat ge een exemplaar koopt met een VOLLEDIGE onderhoudshistoriek.

Comment

Geen toetsen op het stuurwiel...

Comment

Altijd mooie achterlichten gevonden.

Comment

schitterende bolide maar ik vrees ook dat deze Maserati / Ferrari prijzen heeft op vlak van onderhoud... Ik zal mee duimen dat het wat meevalt.
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

mijn schoonvader heeft er ene
            en ik kan zeggen: veel kosten

mss interessante link voor jou:
            Last edited by ; 20/01/2009, 20:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rscalex Bekijk Berichten
              mijn schoonvader heeft er ene
              en ik kan zeggen: veel kosten

mss interessante link voor jou:
              http://www.milano.nl/nieuws_topgear.html
              Serieus?
              Kun je misschien eens wat meer details geven (mag evt. ook via pm)
              Ze hebben mij gezegd dat het ook nogal afhangt van het bouwjaar.
              Wel vreemd dat het artikel de automaat verkiest want die wordt door de meesten afgeraden.

Ik ben vooral geïnteresseerd in de speciale reeks Assetto Corsa
              Dit zijn de allerlaatste die gebouwd zijn in 2002 (slechts 150 stuks)
              Zal nog niet voor direct zijn maar ik probeer nu al weten wat er me te wachten kan staan

Comment

Zeker voor een manuele kiezen ja!
                Lekker zware, directe koppeling met een korte slag en precies schakelende bak, echt heerlijk mee te rijden.
                Ik zou de eerste modellen mijden ja, liefst van de laatsten nemen als je kan. Preciese prijzen ken ik niet maar kan ik wel een vragen als je wilt.
                Er is in ieder geval heel veel aan vervangen, zelfs eens helemaal uit elkaar gehaald om chassis te verstevigen. Hij heeft wel 140.000km op de teller.
                Als je specifieke vragen hebt, shoot

Comment

ik was aan het wachten op u reactie Alex

Comment

Heb je er ooit al mee gereden Dimas? Ik vind het niet zo'n aanrader
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                      waarom niet?
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                        Eigenlijk niet nee, wel ooit al eens meegereden maar is zeker 7 jaar geleden.
                        Vooral het uiterlijk en de interieursfeer spreken me aan.

Wat vind je er niet goed aan dan?

Ik beschouw het meer als een comfortabele GT, track-oriented ben ik toch niet (meer)
                        Gezien het astronomische verbruik zou ik dit toch nooit als daily gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rscalex Bekijk Berichten
                          Zeker voor een manuele kiezen ja!
                          Lekker zware, directe koppeling met een korte slag en precies schakelende bak, echt heerlijk mee te rijden.
                          Ik zou de eerste modellen mijden ja, liefst van de laatsten nemen als je kan. Preciese prijzen ken ik niet maar kan ik wel een vragen als je wilt.
                          Er is in ieder geval heel veel aan vervangen, zelfs eens helemaal uit elkaar gehaald om chassis te verstevigen. Hij heeft wel 140.000km op de teller.
                          Als je specifieke vragen hebt, shoot
                          Bedankt, 140.000km is toch redelijk respectabel, zal toch geen zo'n bagger zijn dan
                          Wat is het bouwjaar van die van uw schoonvader?
                          Intussen van een Hollandse eigenaar gehoord dat elke 50.000km distributieriem en koppeling vervangen moeten worden en de kleppen manueel gesteld. Telkens een factuurtje van 6500€
                          Wellicht daarom dat er veel te koop staan met kmstanden tussen 40.000 en 50.000km en tussen 85.000 en 95.000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                            Bedankt, 140.000km is toch redelijk respectabel, zal toch geen zo'n bagger zijn dan
                            Wat is het bouwjaar van die van uw schoonvader?
                            Intussen van een Hollandse eigenaar gehoord dat elke 50.000km distributieriem en koppeling vervangen moeten worden en de kleppen manueel gesteld. Telkens een factuurtje van 6500€
                            Wellicht daarom dat er veel te koop staan met kmstanden tussen 40.000 en 50.000km en tussen 85.000 en 95.000
                            Dat staat in de link die hierboven staat ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                              waarom niet?
                              Slechte boite, ophanging, ...
                              niet sportief genoeg om een sportwagen te zijn, en te basic om een luxecoupé te zijn.

ik vind het waanzinnig knappe wagens (da's nog licht uitgedrukt), maar ze rijden echt slecht (en da's ook licht uitgedrukt )
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Dat staat in de link die hierboven staat ook
                                Je moet niet alles geloven wat er op het internet staat he
                                Er staat ook in dat de automaat de betere keuze is....niet dus.
                                Daarom...check =>doublecheck

Comment

net ook nog dit gevonden

Comment

Je mag een 3200GT niet zien als trackcar, daar is hij niet echt geschikt voor, alhoewel het wel gaat hoor voor occasionele keren.
                                    Het is, zoals de naam zegt, eerder een GT die je dagelijks kan gebruiken en lange afstanden kan afleggen zonder geradbraakt uit te stappen. En ondertussen heb je toch genoten van de rit

@ mijn naamgenoot Alexanderr: waarom vind je ze dan slecht rijden?
                                    En slechte boite, bedoel je dan kwalitatief of om er mee te rijden?
                                    Met het eerste ben ik akkoord, hij zit al aan zijn 3e denk ik. Indien het het tweede is, ben ik het absoluut oneens (over de manuele he!)
                                    En als je zegt dat het noch sportwagen, nocht gt.. ergens snap ik wel wat je bedoelt ja.
                                    Maar als hij moet dienen als enige wagen waarmee beide mogelijk moet zijn vind ik dit wel een goede kruising.
                                    Last edited by ; 21/01/2009, 07:21.

Comment

@david67

maserati gehad of van horen zeggen?

Wij rijden al 15 jaar maserati en idd het is niet goedkoop...maar miserati was het niet

met de 222.4v 336.000km gereden en verkocht van nieuw en dat is voor een hand made car zeker niet slecht...(orignele motor,boite,ophanging,diff)

de 3200GT heeft zeker in de beginjaren wat zwakke punten gehad...en idd onderhoud is niet goedkoop..

@alexanderr ik vind ze beestig goed rijden (en dat is licht uitgedrukt)

perfect voor real life...sportief en toch comfortabel genoeg...
                                      Last edited by ; 27/01/2009, 10:52.

Comment

Weet niet of dit topic nog leeft, maar hierbij mijn bijdrage: heb de mijne 5 jaar gehad, totale onderhoudskost in die periode 15000 euro.

Rijervaringen: machtig. Tovert na 5 jaar nog altijd een smile op mijn gezicht :-)

De mijne staat trouwens te koop (ook via dit forum): http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=227127292

Groeten, Tom

Comment

Working...
                                        X