Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Recente Alfa 159 met remproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Basically is het de 'trial and error' methode die hier toegepast wordt.
    No way dat ik die auto nog zou moeten terug hebben na wat ik hier allemaal lees.
    Gelukkig voor jou is het een leasing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
      toeval wil dat ik vandaag ook een absstuurdoos heb vervangen op een 147 (blijkt dat die zijn reservewiel niet herkende)
      klopt, dat was een geweten feit bij de eerste 147's van serie2 (de euro-4's zonder de chrome strip op de achterklep)
      normaal moest dat gebeurd zijn bij het eerstvolgende onderhoud dat die kar moest hebben nadat die 'terugroepactie' in gang is gesteld of zoiets...

ik weet alleszins dat ik m'n kar nog niet zolang had (en werkte toen nog in Alfa dealer) toen ze me vroegen of'k ff m'n sleutels wou geven, er was toen niet veel werk en ze konden het snel doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
        klopt, dat was een geweten feit bij de eerste 147's van serie2 (de euro-4's zonder de chrome strip op de achterklep)
        normaal moest dat gebeurd zijn bij het eerstvolgende onderhoud dat die kar moest hebben nadat die 'terugroepactie' in gang is gesteld of zoiets...

ik weet alleszins dat ik m'n kar nog niet zolang had (en werkte toen nog in Alfa dealer) toen ze me vroegen of'k ff m'n sleutels wou geven, er was toen niet veel werk en ze konden het snel doen.
        twas een wagen die voorheen altijd bij de rocker ging. misschien hebben ze het daar over het hoofd gezien.

Tis toch 1,5 uurtje werken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
          Beiden zijn al vervangen. ABS-stuurdoos en blok (ziet eruit als een aluminium (?) vierkant blok waar een aantal zwarte leidingen (diameter 4-5mm) uitkomen.
          Nu gaan ze die opnieuw vervangen door 1 met andere software (de stuurdoos neem ik aan).
          maar je zegt dat ergens een vernauwing zit.
          Nu blijkt dat Alfa Romeo gezegd heeft dat er in het ABS-blok een vernauwing zit aan de linkerkant. Ze hebben nu een blok met aangepast software besteld die dan wat meer druk zou uitoefenen aan de linkerkant om dit op te vangen.
          dus neem ik aan dat die in het blok zelf zit. Maar dan moet het een productiefout zijn van een hele reeks (de oude blok had het en die blok die vervangen is heeft het blijkbaar ook dus kan het geen geisoleerd geval zijn) Ofwel is die vernauwing de bedoeling. En dus wordt het toch eens tijd dat er nog iemand zich in een garage meld met dat probleem.

hoe weten ze trouwens dat er een vernauwing zit??
          of het is de bedoeling en dus zo ontworpen of het is blijkbaar toch een gekend probleem...

Comment

• Het lijkt mij trouwens absurd moesten ze een productiefout in die ABS blok gaan "compenseren" via de ABS logica. Het is toch de bedoeling dat een wagen goed remt zonder hulp, en dat de ABS/ESP centrale pas tussenkomt wanneer nodig?

De vraag is ook hoelang zo'n ABS centrale gaat leven, als die elk remmaneuver moet werken... Ik ben redelijk zeker dat die dingen niet gebouwd zijn om constant te werken.

Comment

• hij remt toch?

je moet er bijzeggen als je wil dat hij recht of scheef remt

Comment

• optie 'rechtremmen' ('freno diretto ' bij Alfa)
                breng ze ginderachter niet op ideeen he.

( hebben ze die remklauwen nu al eens verandert , of de druk gemeten op elke remschijf ? )

nu heb ik die abs module nog eens bekeken,
                en ( mits fiat beetje handig is ) kunnen ze toch eens even de abs module eruit nemen, en met een paar leidingkjes de abs leidingen overbruggen.
                dus van het einde van de hoofdremcilinder een stuk leiding leggen naar de juiste uitgang van de ABS doos.

als die het dan nog doet, dan mag men de volledige elektronicawinkel uitsluiten.

Comment

• anders moet je maar uitzien naar een bwm, ik weet nog een mooi exemplaar staan.

just kidding, hoop da ze eindelijk eens wat meer gaan doen bij alfa dan onderdelen vervangen tot ze het gevonden hebben.
                  Last edited by Timmie; 01/03/2009, 14:56.

Comment

Ik weet momenteel niet precies wat nu de status is. Denk dat ze nog altijd op een nieuw ABS-blok wachten.
                    Ik ga me er zelf niet teveel meer mee bezig houden (naar garage gaan en zo), dit heeft mij al veel te veel tijd gekost.
                    Ik laat ze nu de kans om het op te lossen, en als het te lang duurt, dan mogen ze 'm houden.
                    Die PR-man van Fiat heeft ook nog niet gereageerd, de klantendienst stuurt alleen maar standaard mailtjes, en de dealer weet het niet meer.
                    Mijn 'hoop' ligt in de handen van JenTje .
                    ik vind't spijtig dat ze je bij FAB zo laks behandelen... ze moeten toch beseffen dat dit hun zowiezo weer klanten kost... Af en toe vraag ik me toch af of ze eigenlijk nog ambitie hebben daar 'aan de top'...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      anders moet je maar uitzien naar een bwm, ik weet nog een mooi exemplaar staan.

Das toevallig ook een italiaans ontwerp, maar gelukkig heeft die geen abs.

Comment

• lol, merk nu pas dat ik zelfs BMW niet juist heb geschreven.

Comment

• Ja man... Ik hoop dat die ABS blok zal marcheren want anders zou de boel bij mij echt wel ontploffen

Triestig, veel meer valt er daar niet over te zeggen

Comment

• Ja idd, terwijl ze het zo nodig hebben om hun klanten te soigneren... Maar goed, uiteindelijk ben je maar een kleine vis voor hen, niet meer of niet min

Comment

• Echt bedroevend, en helaas niet het enige geval van onheuse behandeling bij de "officiële dealer"...
                              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                lol, merk nu pas dat ik zelfs BMW niet juist heb geschreven.
                                ik hoop voor U dat je hiermee niet bedoelt dat een BMW feilloos werkt, kan daar anders ook een boek over schrijven (over mijne BMW 323 Ci).

Comment

• die isetta zal nog redelijk feilloos werken,
                                  1 cilinder ( 250 of 300 CC) , 1 deur, 1 achterwiel ( soms 2 )
                                  topsnelheid van 80km/u ( dus je kan niet tegn 160 tegen de vangrails knallen.
                                  1 ruitenwisser

DDke, troost u , citroen is niet veel beter.
                                  en renault ga je vloeken als je het riempje van de airco moet laten vervangen.

Comment

• vet: typisch, ik ben in opleiding om klantenadviseur te worden in de automobiel, en dat is een van de eerste dingen die we geleerd hebben... hoe het niet moet... die man laat duidelijk weten dat je voor hem blijkbaar maar een nummer(plaat) bent. Ik neem aan dat er daar geen 2 159's met remproblemen staan... en als het wel zo is dan toch zeker geen 3...

en dan verbaasd zijn waarom goeie klanten plots wegblijven...

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                    Bel ik naar de dealer om te vragen hoe het ermee zit:
                                    Dealer: 'Met Garage ****'
                                    Ik: "Goeiedag, mag ik het atelier van u aub?"
                                    D: "Met het atelier"
                                    I: "Goeiedag, u spreekt met ******, de bestuurder van de 159 met de remproblemen. Hoe is het met mijn wagen?"
                                    D: "Eeuh, welke 159? Wanneer hebt u hem binnengebracht?"
                                    I: "Een maand geleden"
                                    D: "Kenteken aub?"
                                    I: "***-***"
                                    D: "Momentje"

Ik weet met wie ik heb gesproken, en die is perfect op de hoogte wat er met mijn wagen aan de hand is, maar blijkbaar maakt het toch niet allemaal zoveel indruk.

Daarna met de technieker gesproken: Ze wachten nog altijd op de ABS-blok. Kan morgen, of woensdag binnenkomen...

Ik moet zeggen dat ik nog nooit "Een maand geleden" zo sarcastisch heb uitgesproken.

Er zitten daar 2 personen bij de receptie, en die heb ik allebei al gesproken over mijn wagen.
                                    Ik weet niet wat er bij die garage aan het gebeuren is, echt niet.

Comment

• Ik ben een leek op het gebied van mechaniek dus ga geen domme uitspraken doen maar ik kan het mij verdorie goed inbeelden hoe irritant en vervelend de zaak is. Sterkte

Comment

Ja, merci.
                                        Ondertussen van de leasemaatschappij gehoord dat zij de wagen pas vrijgeven als dhun expert deze als veilig bestempeld.
                                        Voor mij is dit wel een geruststelling. Nu hopen dat Alfa het probleem snel vindt...
                                        Hebben ze al gesproken van het contract stop te zetten? Ik heb het al geweten bij een C5 en een Espace dat ze na serieuze problemen het contract vroegtijdig gestopt hebben. Maar misschien is het daarvoor voor jou een nadeel dat het nog in garantie is ...
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Vind het enorm erg dat de problemen maar blijven aanslepen

Op den duur begin ik nog echt te denken van gewoon die ketel ergens op te rijden...

Comment

Working...
                                          X