Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Recente Alfa 159 met remproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Recente Alfa 159 met remproblemen

Waarom ik dus geen vertrouwen heb in onafhankelijke garages...

Er zijn absoluut ook uitzonderingen hoor, ik wil hier zeker niet de onafhankelijke garages tegen mij krijgen.

Door dit soort zaken krijgt een merk als ALFA dan een slechte naam...

Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
    Waarom ik dus geen vertrouwen heb in onafhankelijke garages...

Er zijn absoluut ook uitzonderingen hoor, ik wil hier zeker niet de onafhankelijke garages tegen mij krijgen.

Door dit soort zaken krijgt een merk als ALFA dan een slechte naam...
    Het is toch een officiële Alfa dealer?

Comment

Dat is een serieus probleem
      Kan best gevaarlijk zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
        Het is toch een officiële Alfa dealer?
        Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
        't is inderdaad een officiële Alfa garage.

Naish: Wat bedoel jij? Gewoon in de vangrail parkere of wa??
        Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
        Jup... Voor het luttele bedrag van je vrijstelling mag je dan een nieuwe kiezen...

Voordeel: je weet nu dat je niet nog es een alfa moet nemen
        Nadeel: leasetarieven zijn nu belachelijk hoog
        excuses voor het misverstand.

Misschien is die vangrail dan effectief de beste oplossing, al zou ik toch opteren voor een boom rechts-voor.

Comment

Natuurlijk kan je van Alfa eisen dat ze je een andere auto geven. Zij hebben een product geleverd dat niet werkt volgens de geldende normen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Natuurlijk kan je van Alfa eisen dat ze je een andere auto geven. Zij hebben een product geleverd dat niet werkt volgens de geldende normen.
            Dus moeten ze het herstellen.

Comment

dus mods: 'zet 't maar ergens anders neer indien nodig'.
              't Is "advies" geworden.

Comment

29 (!) januari:
                Auto is gemaakt:
                Wat er gebeurde, is dat het linkervoorwiel niet remde.
                Dit lag aan 2 dingen:
                1. De remleiding bestaat blijkbaar uit 2 leidingen in 1. Deze zaten gedraaid, en dus knelde er 1 van de 2 af. Dit was een gekend euvel bij Alfa!
                2. Ook hebben ze de 'Maitre-Cilindre' vervangen. Dit zou de 'hoofd-cilinder' zijn als ik het goed versta.

5 februari:
                Remmen zijn opnieuw om zeep...
                Het is 1 week goed gegaan, nu opnieuw hetzelfde probleem.
                als dat een gekend euvel is bij alfa, vermoed ik dat je best kan gaan wegen op de garantiedienst van alfa... en ook de kosten van de (blijkbaar slechte of foute) herstelling zou ik trachten terug te vorderen...
                (alhoewel, voor een leasekar moet jij nooit betalen zeker?)

Comment

is er aan de remmen gewerkt voor je de problemen kreeg?

Desnoods eens naar een andere garage gaan.

Comment

als ze nu alles gaan vervangen zou ik wel verwachten dat het heuvel weg is. dus zou ik gewoon afwachten.
                    want wat wil je? dat ze een nieuwe wagen (alfa) geven? waar heel die miserie misschien ook al in sluimert? dan liever mijn oude wagen die ze van kopt tot teen op de remmen gecontroleerd hebben dan een nieuwe uit de etalage waar ze niet naar kijken en je misschien volgende week mee in de vangrail hangt. (als het een bekend probleem is)
                    ik weet dat je je vertrouwen in die wagen kwijt bent (had ik zelf ook bij men oldtimer want die sloeg altijd af bij de minste vertraging. en op den duur haal je hem niet meer buiten), maar ofwel zou ik deze wagen houden ofwel naar een anders merk overstappen. en dat laatste zal niet in de carpolicy zitten.
                    wimoptiek.be op

Comment

voor zover ik weet is het geen gekend probleem. wij hebben het alleszinds nog niet gezien op een 159.
                      Op een lancia Ypsilon heb ik het wel al eens gezien en bestaat er een actie van. daar moet de hoofdremcilinder vervangen worden en is het probleem opgelost. maar het is niet zo dat de hele wagen scheef trekt bij het remmen. de ene klauw blijft gewoon wat hangen wat een verbrande geur en piepgeluiden geeft.

Comment

Jij werkt voor een Alfa garage???
                        Hoofremcilinder is vervangen, evenals de 2 voorste remleidingen.
                        Opgelet: Betreft een MY08!
                        ja.
                        Ik vermoed dat het eerder in de klauw zelf zit.

Comment

Naish: Wat bedoel jij? Gewoon in de vangrail parkere of wa??
                          Dat is kwatch hé.
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Die gaan ze volgende week vervangen.
                            Dus vooras (ander staal dacht ik) of Q2 kan er niets mee te maken hebben volgens u?
                            staat volledig los van het remsysteem

als het in de remmerij zit natuurlijk.
                            misschien zit het wel in de uitlijning. scheeftrekken bij hevig remmen kan bvb een symptoom zijn van een uitlijning die om zeep is. en de 159 heeft soms wel eens last an een slechte uitlijning van fabriek af. Hij vreet dan ook banden.
                            Of misschien heb je iets te hard tegen een borduur gereden of zo.
                            Misschien had je last van oneffen wegdek op het moment dat je moest remmen (op autosnelweg, tweede vak dat kapotgereden is door vrachtwagens) ...
                            Is moeilijk om iets te zeggen als je de wagen niet voor je staan hebt ntuurlijk

Comment

Dit is geen probleem met de remmen maar met het differentieel volgens mij. Als er oftewel een klauw niet zou meewerken zal de andere remblok veel sneller slijten en moest de diagnose al snel gemaakt zijn,als er anderwel een rem zou blijven hangen moest je het zeker en vast geroken hebben....en gezien aan de inslag op je wiel.
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

is de Q2 op de 159 mechanisch of electrisch?
                                en ontkoppel je bij je remmanoeuvre of blijft hij in vitesse?

Comment

ik ga eens een gokje wagen: regeleenheid van sperdifferentieel naar de haaien.

Hou ons zeker op de hoogte hé

Comment

Als ik je uitleg zo lees lijkt het dat een kant van de wagen gewoon niet remt, anders trekt hij zo sterk niet scheef dat je moet tegensturen. Indien het fysiek remsysteem in orde is, lijkt het probleem mij in het ESP systeem te ziiten. Dit is volgens mij de enige die kan beslissen om één kant ff niet mee te laten remmen. Gaat je ESP lichtje aan bij deze vreemde remmaneuvers?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                      Als ik je uitleg zo lees lijkt het dat een kant van de wagen gewoon niet remt, anders trekt hij zo sterk niet scheef dat je moet tegensturen. Indien het fysiek remsysteem in orde is, lijkt het probleem mij in het ESP systeem te ziiten. Dit is volgens mij de enige die kan beslissen om één kant ff niet mee te laten remmen. Gaat je ESP lichtje aan bij deze vreemde remmaneuvers?
                                      sinds wanneer kan een esp een remklauw open zetten als je zelf de rem induwt??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                        sinds wanneer kan een esp een remklauw open zetten als je zelf de rem induwt??
                                        ESP gebruikt toch gewoon de ABS centrale? Volgens mij kan ESP een wiel lossen als het nodig is voor de koerscorrectie. Fysiek is het in ieder geval mogelijk, en het lijkt me dat dat wel gedaan wordt als dit op dat moment de meest efficiente manier is.

Comment

Working...
                                        X