Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Recente Alfa 159 met remproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    1) met een wagen die volledig wegtrekt als je op de rem gaat staan klopt iets niet en zou ik zowiezo geen 160 mee rijden.
    zeker niet als er achteraan.

    2) je hebt een alfa, rij zowiezo geen 160, dit is een uto die zelf niet eens weet wat die aan het doen is.

    3) ik , "die niets van auto's kent " zou niet direct bij de hoofdremcilinder zoeken sinds deze over het hele systeem zorgt voor het remmen.
    er is iets mis met u linkerrem waarom die niet remt.
    dat knoopje eruit halen heeft zo te zien niet geholpen.
    wat als een van de pistonetjes in de remklauw zelf nu eens blijven haken , waardoor deze niet tegen de schijf kunnen drukken op tijd.

    4) sinds je met een alfa rijd, laat de ABS nakijken

    5) als het probleem blijft aandringen. auto wegbrengen als schroot ( het blijft een alfa ) krijg je binnekort misschien nog geld voor. en schaf je een wagen aan met een simpel remsysteem.

    Comment


    • #22
      Timmie,mag ik U op de hoogte brengen dat systemen zoals ABS tegenwoordig allemaal door dezelfde toeleveranciers gemaakt worden. Maakt niet uit in welk merk ze zitten. Ik hou persoonlijk ook meer van Noord-Europese auto's maar zoals jij zegt dat je niets van auto's weet is het absoluut dwaas om zo over Alfa te schrijven.
      Wanneer gaan de mensen nu eens eindelijk hun oogklepjes van het verleden afzetten. Er is niets mis met Alfa hoor,integendeel.
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • #23
        btw, die ABS systemen worden door een verdeler misschien geleverd aan meerdere autofabrikanten. maar zei passen die wel zelf aan zodat het samenwerkt met hun autosystemen.

        soms werken 2 systemen apart zeer goed, maar als ze tesamen komen , o jee.
        maar geloof me, ik vermoed meer de zuiger in de remklauw, dan de leidingen. just my 2 cent

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
          1) met een wagen die volledig wegtrekt als je op de rem gaat staan klopt iets niet en zou ik zowiezo geen 160 mee rijden.
          zeker niet als er achteraan.

          2) je hebt een alfa, rij zowiezo geen 160, dit is een uto die zelf niet eens weet wat die aan het doen is.

          3) ik , "die niets van auto's kent " zou niet direct bij de hoofdremcilinder zoeken sinds deze over het hele systeem zorgt voor het remmen.
          er is iets mis met u linkerrem waarom die niet remt.
          dat knoopje eruit halen heeft zo te zien niet geholpen.
          wat als een van de pistonetjes in de remklauw zelf nu eens blijven haken , waardoor deze niet tegen de schijf kunnen drukken op tijd.

          4) sinds je met een alfa rijd, laat de ABS nakijken

          5) als het probleem blijft aandringen. auto wegbrengen als schroot ( het blijft een alfa ) krijg je binnekort misschien nog geld voor. en schaf je een wagen aan met een simpel remsysteem.
          Nuttige bijdrage. Gij zijt goe bezig.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            1) met een wagen die volledig wegtrekt als je op de rem gaat staan klopt iets niet en zou ik zowiezo geen 160 mee rijden.
            zeker niet als er achteraan.

            2) je hebt een alfa, rij zowiezo geen 160, dit is een uto die zelf niet eens weet wat die aan het doen is.

            3) ik , "die niets van auto's kent " zou niet direct bij de hoofdremcilinder zoeken sinds deze over het hele systeem zorgt voor het remmen.
            er is iets mis met u linkerrem waarom die niet remt.
            dat knoopje eruit halen heeft zo te zien niet geholpen.
            wat als een van de pistonetjes in de remklauw zelf nu eens blijven haken , waardoor deze niet tegen de schijf kunnen drukken op tijd.

            4) sinds je met een alfa rijd, laat de ABS nakijken

            5) als het probleem blijft aandringen. auto wegbrengen als schroot ( het blijft een alfa ) krijg je binnekort misschien nog geld voor. en schaf je een wagen aan met een simpel remsysteem.
            blijkt inderdaad dat je niets van auto's kent als ik punt 2,3,4,5 lees,
            Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

            Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

            Seat Ibiza Evo2 ​

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
              Nuttige bijdrage. Gij zijt goe bezig.

              1) met een wagen die volledig wegtrekt als je op de rem gaat staan klopt iets niet en zou ik zowiezo geen 160 mee rijden.


              2) je hebt een alfa, rij zowiezo geen 160, dit is een uto die zelf niet eens weet wat die aan het doen is.

              3) ik , "die niets van auto's kent " zou niet direct bij de hoofdremcilinder zoeken sinds deze over het hele systeem zorgt voor het remmen.
              er is iets mis met u linkerrem waarom die niet remt.
              dat knoopje eruit halen heeft zo te zien niet geholpen.
              wat als een van de pistonetjes in de remklauw zelf nu eens blijven haken , waardoor deze niet tegen de schijf kunnen drukken op tijd.


              4) sinds je met een alfa rijd, laat de ABS nakijken

              5) als het probleem blijft aandringen. auto wegbrengen als schroot ( het blijft een alfa ) krijg je binnekort misschien nog geld voor. en schaf je een wagen aan met een simpel remsysteem.
              1) juist jah nuttig. den eerste keer da ge da voor hebt, ok ge kunt da ni weten.
              den 2de keer da ge da voorhebt zedde nen idioot die ni alleen zijn eige maar ook andere mensen in gevaar brengt. zeker tegen die snelheden. als er iets mis is met je remmen, zorgt ge dat die wagen zo snel mogelijk aan de kant staat, of bij de garage , of als ge er zelf an kunt werken bij u thuis.

              3) eventjes logisch nadenken, en zeker nuttige info

              4) abs nakijken, zie vorige post

              sorry als jullie hierdoor op je teentjes worden getrapt hoor.

              Comment


              • #27
                was de 2de keer ook tegen 160 of redelijk snelle snelheid ?

                Comment


                • #28
                  rij ergens naar een rustige plek waar veel plaats is. en kijk eens na of het snelheid specifiek is, of altijd is.
                  als het snelheidspecifiek is, heeft het iets te maken met u management. ( om het volk hierboven wat te irriteren ) MISSCHIEN ZELFS ABS
                  als je het ook op lagere snelheden kunt simuleren kan het ook iets mechanisch zijn.

                  wat me wel opvalt is dat je 2x alles hebt dichtgeslagen toen je het voor hebt.
                  dus test eens uit of je oplage snelheid met cout frein ook dat probleem hebt.
                  als je het dan tegen dezelfde snelheid voor hebt door rustig ( maar constant ) te remmen pak je stuur ook niet te stevig vast. dan zou ik erna eens gaan kijken naar de remmmen . probeer desnoods eens te voelen. een rem die gebrukt wordt komt heet te staan. ( oppasse met de vingerkes ) een schijf die niet gebruikt word is koud.

                  Comment


                  • #29
                    hoe meer toeters en bellen hoe meer er kan mis gaan.
                    daarom dat ik bij oudere auto's zweer.

                    Keep it simple and stupid.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      Keep it simple and stupid.
                      dat was wellicht ook het motto van uw ouders

                      Comment


                      • #31
                        dat was wellicht ook het motto van uw ouders
                        kijk, das tipisch de reactie op dit forum van iemand die zichzelf nen ottoliefhebber noemt maar nog nooit aan nen otto heeft gesleuteld, en waarschijnlijk zich nog altijd ligt af te trekken op die ferrari foto boven zijn bed.

                        ik heb op dit moment tenminste nog IETS van tips aangereikt.

                        jij daarintegen bent een verspilling van opslagruimte op de server waar dit forum zich bevind.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                          kijk, das tipisch de reactie op dit forum van iemand die zichzelf nen ottoliefhebber noemt maar nog nooit aan nen otto heeft gesleuteld, en waarschijnlijk zich nog altijd ligt af te trekken op die ferrari foto boven zijn bed.

                          ik heb op dit moment tenminste nog IETS van tips aangereikt.

                          jij daarintegen bent een verspilling van opslagruimte op de server waar dit forum zich bevind.


                          Hoi, Ik heb vandaag 2 culaskes afgepakt, en gij?
                          denk nie da mijn madam content gaat zijn als ik naast haar wa pietje snok lig te doen
                          (denk ook nie da ze content gaat zijn met ferrari posters boven ons bed)

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            1) met een wagen die volledig wegtrekt als je op de rem gaat staan klopt iets niet en zou ik zowiezo geen 160 mee rijden.
                            zeker niet als er achteraan.

                            2) je hebt een alfa, rij zowiezo geen 160, dit is een uto die zelf niet eens weet wat die aan het doen is.

                            3) ik , "die niets van auto's kent " zou niet direct bij de hoofdremcilinder zoeken sinds deze over het hele systeem zorgt voor het remmen.
                            er is iets mis met u linkerrem waarom die niet remt.
                            dat knoopje eruit halen heeft zo te zien niet geholpen.
                            wat als een van de pistonetjes in de remklauw zelf nu eens blijven haken , waardoor deze niet tegen de schijf kunnen drukken op tijd.

                            4) sinds je met een alfa rijd, laat de ABS nakijken

                            5) als het probleem blijft aandringen. auto wegbrengen als schroot ( het blijft een alfa ) krijg je binnekort misschien nog geld voor. en schaf je een wagen aan met een simpel remsysteem.
                            Voor iemand die niet tegen vooroordelen over Amerikanen kan, gebruikt ge veel vooroordelen tegenover andere merken.

                            Maar doe gerust voort.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                              kijk, das tipisch de reactie op dit forum van iemand die zichzelf nen ottoliefhebber noemt maar nog nooit aan nen otto heeft gesleuteld, en waarschijnlijk zich nog altijd ligt af te trekken op die ferrari foto boven zijn bed.


                              Kerel, da zegt ge dan uitgerekend tegen ongeveer de enige echte mechanicien op dit forum... OMG.

                              en ja, "laat is naar den ABS kijken" was een wreed nuttige bijdrage, als er al 3 keer gezegd was dat het in de ABS/ESP/eDiff (=dezelfde unit) zou kunnen zitten.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                Voor iemand die niet tegen vooroordelen over Amerikanen kan, gebruikt ge veel vooroordelen tegenover andere merken.

                                Maar doe gerust voort.

                                ik zal forumgewoontes aan het overnemen zijn zekerst.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                  ik zal forumgewoontes aan het overnemen zijn zekerst.
                                  Dan moet ge ondertussen niet blijven verderzeiken over anderen hun 'forumgewoontes'

                                  Pot, ketel, donkergrijs
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten


                                    Kerel, da zegt ge dan uitgerekend tegen ongeveer de enige echte mechanicien op dit forum... OMG.
                                    ik ook hé,wel vrachtwagens maar toch....

                                    Frekkel is idd een goeike met auto's hoor. Lees het topic over zijn BRM maar

                                    maar vanaf nu terug on-topic?
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                    Comment


                                    • #38
                                      als de wagen enkel aan één kant remt zou ik niet veel naar abs en esp gaan kijken maar naar de remkrachtverdeler zeker als het een acuut gebeuren is. Kwestie van eens logisch na te denken, niet?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                        Als ik het goed begrepen heb, dan regelt de 'hydraulische ABS groep' de verdeling van de remkracht links-rechts.
                                        Die zou reeds vervangen zijn (al hebben ze me ook gezegd dat de hoofdremcilinder vervangen is, samen met de remleidingen...
                                        Volgens de mechaniekers bij de dealer zou het kunnen dat het aan de remklauw ligt. Die zijn ze nu aan het vervangen (hoop ik).
                                        Mijn probleem is: 'Hoe lang gaan ze mij nog als proefkonijn gebruiken?'...
                                        Ik mag hopen dat ze bij Alfa ook logisch nadenken....
                                        zij betalen hé dus daar zou ik niet te veel mee inzitten,

                                        ik vind het wel raar dat ze eerst beginnen met het duurste te vervangen en zo naar beneden komen, ik zou andersom werken.
                                        btw, zijn er geen diagnosetoestellen voor dit soort van problemen. (Rembank, een simpele drukmeter, ...enz)
                                        soms kan ik me er zo aan ergeren dat ze in veel garages zo veel terugvallen op hun "on board diagnose" systeem terwijl het probleem soms met kleine en simpele materialen of technieken kan opgespoord worden, gewoon logisch nadenken zit er bij sommige niet in.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                          Als ik het goed begrepen heb, dan regelt de 'hydraulische ABS groep' de verdeling van de remkracht links-rechts.
                                          Die zou reeds vervangen zijn (al hebben ze me ook gezegd dat de hoofdremcilinder vervangen is, samen met de remleidingen...
                                          Volgens de mechaniekers bij de dealer zou het kunnen dat het aan de remklauw ligt. Die zijn ze nu aan het vervangen (hoop ik).
                                          Mijn probleem is: 'Hoe lang gaan ze mij nog als proefkonijn gebruiken?'...
                                          Ik mag hopen dat ze bij Alfa ook logisch nadenken....
                                          maar misschien ben je de eerste (misschien wel de enige) die dit probleem heeft. zodoende weet men nog niet wat het probleem is en moet er naar gezocht worden.
                                          Natuurlijk niet leuk van je wagen te moeten missen en dat je het gevoel hebt dat je proefkonijn bent, maar zo zijn er veel gevallen, en bij alle merken.
                                          In alle geval gaan ze zoeken tot het opgelost is hé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X