Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Recente Alfa 159 met remproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    Het is niet leuk m'n wagen te moeten missen, dat is waar.
    En ik zou het minder erg vinden om proefkonijn te zijn bij een secundair probleem (GPS, airco, enz).
    Maar het gaat hier wel om de remmen hé!
    Ik heb 2 keer bijna een ongeval gehad. Heb geen zin om dit een derde keer mee te maken. Mijn vrouw heeft met deze wagen gereden, met m'n 2 kids erin!
    Waarschijnlijk geraakt het probleem wel opgelost, maar komt daarmee het vertrouwen in deze wagen terug? Ik weet het niet...
    als het probleem is opgelost en wegblijft, waarom zou je je wagen dan niet vertrouwen?
    zo kan je iedere keer dat je van de garage komt en dat men aan de remmen of stuurinrichting gewerkt heeft ook met een ei zitten. want wat als die mechanieker een fout gemaakt heeft of iets vergeten is... want een mens is ook niet altijd even betrouwbaar. evenmin dan dat een stuk ijzer of een computerchip dat is.

Comment

Ik rij zelf al 120.000 km met een 159 en heb er nooit echt problemen mee gehad, maar toch...

Als ik dit één keer zou meemaken, dan ging ik direct aan een slakkegang naar de garage (of liet hem zelfs ergens ophalen en brengen) en mochten ze het nog gewoon herstellen...

Als ik dit (na die herstelling) een tweede keer zou meemaken, dan zette ik de wagen onmiddellijk aan de kant en zou er communicatie vertrekken richting fleetmanager, dealer, leasemaatschappij en Alfa Romeo België (liefst aan alle 4 tegelijk) met de duidelijke mededeling dat ik niet meer in dat moordtuig stap voor iemand mij 100% zwart op wit bevestigt wat het probleem was en hoe het opgelost is...

En als het daarna toch nog een keer zou gebeuren, dan zette ik hem aan de kant van de weg en reed ik er nooit meer een meter mee.

Dit is wel met je leven spelen hé - ik kan me feitelijk weinig gevaarlijkere defecten voorstellen dan het remsysteem, zeker gezien de snelheden waarmee we tegenwoordig allemaal rondrijden (120 lijkt niets, maar wacht tot je de vangrail tegenkomt aan die snelheid)... wat er ook gebeurt, laat je niet doen, en vraag na deze herstelling maar maar dat ze zwart op wit zetten wat er fout aan was en wat ze hersteld hebben.

Comment

enkele ongemakken, bijna doodservaringen

Comment

MrTC: Ik ben het 100% met u eens.
          Heb trouwens vanavond bericht gehad van Alfa België:
          Geachte Heer *******,

Uw e-mail werd in goede orde ontvangen en zijn inhoud heeft onze beste aandacht weerhouden.

Het spijt ons te vernemen dat u enkele ongemakken heeft ervaren en nog steeds ervaart bij het gebruik van uw wagen en danken u dan ook om de tijd te hebben genomen ons uw grieven te laten geworden.

Naar aanleiding van uw bemerkingen hebben wij uw dossier overgemaakt aan onze Customer Service Manager die de zaak zal onderhandelen bij uw concessiehouder.

Het spreekt vanzelf dat ons standpunt aan u zal overgemaakt worden zodra wij over alle nodige informatie beschikken.

Intussen verblijven wij, geachte Heer ********, met de meeste hoogachting.

Fiat Group Automobiles Belgium

Afdeling Customer Relations

Die dag bij de invoerder:

*MAIL*
          *opent mail*
          "aha, ontevreden klant"
          *send template response*
          "voila, en nu koffie"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Die dag bij de invoerder:

*MAIL*
            *opent mail*
            "aha, ontevreden klant"
            *send template response*
            "voila, en nu koffie"
            yah, dat gevoel heb ik er ook bij

Comment

hun taalgebruik is zoals sommige van hun auto-onderdelen: veel te ingewikkeld voor wat het maar is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                hun taalgebruik is zoals sommige van hun auto-onderdelen: veel te ingewikkeld voor wat het maar is.
                Echt he:

"en danken u dan ook om de tijd te hebben genomen ons uw grieven te laten geworden."

Allez man, werden die mails opgesteld door Hugo Claus?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Echt he:

"en danken u dan ook om de tijd te hebben genomen ons uw grieven te laten geworden."

Allez man, werden die mails opgesteld door Hugo Claus?
                  veel kans op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                    al wat meer nieuws over je wagen ?
                    volgens mij werken die gasten niet op zondag
                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                      volgens mij werken die gasten niet op zondag
                      en ook zaterdag ligt al moeilijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
                        en ook zaterdag ligt al moeilijk...
                        éla, wij werken op zaterdag

Comment

Nee, helaas. Nog geen nieuws. Denk dat ik morgen eens ga bellen om serieus van m'n oren te maken. Weet alleen nog niet wie ik ga bellen: dealer of Alfa..
                          waarom niet alle twee, ik zou ze voor de zekerheid op speeddial zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                            éla, wij werken op zaterdag
                            ja jullie mss wel, maar bij FAB zitten ze dan thuis op hun luie reet

Comment

Nog even met de leasemaatschappij gebeld. Als er morgen geen sluitend antwoord komt van de expert van Fiat, dan stellen zij zelf een expert aan. Als er tegen donderdag geen nieuws is, krijg ik een groter model vervangwagen.
                              Toch iemand die zijn werk goed doet.

Comment

Ik heb ongeveer hetzelfde voor met mijn wagen, volgens de garagist veel kans dat het de ABS-sensor is, en als ik dat hier lees kan dit dus wel de oorzaak zijn.

Het is toch niet te begrijpen dat zo'n probleem niet direkt tegoei opgelost kan worden!

Comment

1) met een wagen die volledig wegtrekt als je op de rem gaat staan klopt iets niet en zou ik zowiezo geen 160 mee rijden.
                                  zeker niet als er achteraan.

2) je hebt een alfa, rij zowiezo geen 160, dit is een uto die zelf niet eens weet wat die aan het doen is.

3) ik , "die niets van auto's kent " zou niet direct bij de hoofdremcilinder zoeken sinds deze over het hele systeem zorgt voor het remmen.
                                  er is iets mis met u linkerrem waarom die niet remt.
                                  dat knoopje eruit halen heeft zo te zien niet geholpen.
                                  wat als een van de pistonetjes in de remklauw zelf nu eens blijven haken , waardoor deze niet tegen de schijf kunnen drukken op tijd.

4) sinds je met een alfa rijd, laat de ABS nakijken

5) als het probleem blijft aandringen. auto wegbrengen als schroot ( het blijft een alfa ) krijg je binnekort misschien nog geld voor. en schaf je een wagen aan met een simpel remsysteem

6)tis een alfa, dat betekent dat de constructeurs zelf niet weten wat er aan de hand is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                    6)tis een alfa, dat betekent dat de constructeurs zelf niet weten wat er aan de hand is

jij bent veruit de meest grappige mens die ik ken... hier is 5 cent... ga nu maar op een ander de clown uithangen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
                                      jij bent veruit de meest grappige mens die ik ken... hier is 5 cent... ga nu maar op een ander de clown uithangen...
                                      Als ik u was zou ik m'n geld bijhouden, ge weet wel...tis nog altijd een alfa waar ge mee rondrijdt he

Ontopic, ik ben zeer benieuwd naar hoe dat hier gaat aflopen (hopelijk niet in een vangrail ofzo)
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                        Als ik u was zou ik m'n geld bijhouden, ge weet wel...tis nog altijd een alfa waar ge mee rondrijdt he

Ontopic, ik ben zeer benieuwd naar hoe dat hier gaat aflopen (hopelijk niet in een vangrail ofzo)
                                        ik geef'm nog 5 cent bij als'ie een Van Dale openslaat en het correcte gebruik van het woord "sinds" aanleert...

Comment

Working...
                                        X