Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Recente Alfa 159 met remproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• neem in acht dat al de *** vervangen zijn, en je remdruk op het pedaal is stabiel en voelt ten allen tijde correct aan. Bovendien voelt de dosering op het rempedaal zeer normaal aan en kun je perfekt remmen zonder al te grote krachten op het pedaal uit te oefenen.
    is de remdruk overal hetzelfde, en dan bedoel ik niet aan de hoofdremcilinder, maar aan de remmen zelf ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JenTje Bekijk Berichten
      Prblemen op wagens zijn geisoleerde gevallen
      Jaja.

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
      Vanmorgen heb ik een mailtje van Alfa gekregen dat zei dat ze gevraagd hadden aan de dealer om de ABS-centrale te vervangen. De reden hiervoor zou zijn (volgens de dealer) dat ze in Italië gelijkaardige gevallen gehad hebben!
      Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
      Via mijn dealer vernomen dat er een terugroep actie geweest is voor de 159 tussen bepaalde chassisnummers moesten de remleidingen vervangen worden wegens problemen ermee.
      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

- pedaal
        - rembooster
        - vacuumleiding ***
        - master cylinder ***
        - remleiding
        - remflexible ***
        - remklauw ***
        - remblokken ***
        - remschijf
        neem in acht dat al de *** vervangen zijn, en je remdruk op het pedaal is stabiel en voelt ten allen tijde correct aan. Bovendien voelt de dosering op het rempedaal zeer normaal aan en kun je perfekt remmen zonder al te grote krachten op het pedaal uit te oefenen.

Ra ra ra waar ze het dan zitten?
        Er werd toch gezegd dat de remleidingen vervangen waren? Als dat niet het geval is is het probleem gevonden waarschijnlijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          kan er iemand (Jentje?,Frekkel?,....) mij evt een beetje meer uitleg geven over de werking van het E-Q2 systeem? Ik zie dat de stekker naar de stuurdoos is afgekoppeld geweest....in welke stand werkt het systeem dan?
          Aangezien de Q2 op deze wagen een electronisch systeem blijkt te zijn, is het eigelijk gewoon wat bijkomende logica in de ABS centrale die dmz ingrijpen op de remmen een LSD gaat proberen nabootsen. Wanneer de stekker van de ABS centrale uitgetrokken wordt, werkt het systeem dus geheel niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
            Remleidingen zijn vervangen. Dwz de flexibele leidingen die naar de klauwen gaan, niet de 'harde' die uit de ABS-blok komen.
            lijkt mij dat daar dan wel eens een probleem mee kan zijn

Comment

• valt over het algemeen nog goed mee.
              over langs beide kanten losmaken en alle ophangingsstukken losmaken. tis gewoon een merde om niet overal achter te blijven haken.

dan komt het superjobke om terug opnieuw zoon leidingen af te meten en te plooien ( tenzij alfa die al op maat en geplooid heeft )
              en dan terug installeren.

Comment

Kan niet.. De examiner zou niet werken boven de 15km/u
                ???
                ik ben er zelfs al mee gaan rijden boven de 100km/h

als er een knik zit in de stalen remleiding zal het wellicht altijd misgaan dan bij een noodrem. en voor zover ik reeds begrepen heb is dit niet altijd het geval.
                in alle geval word het dringend tijd dat men die eens gaat bekijken
                (hoewel ik het ook raar zou vinden dat van de ene op de andere dag die flexibels raar gaan doen)

nu ik weet zo van achter mijn pc ook niet direct wat of hoe maar zijn de achterremmen al eens geinspecteerd. die remmen dan misschien wel minder maar kunnen wel nog altijd een wagen wat doen scheeftrekken

Plus: moet die e-Q2 niet ingrijpen als hij op de vooras een verschil in draaisnelheid merkt?

voor info over de Q2 gelieve hier te kijken:
                http://www.mangoletsi.com/alfa/news/...eneration.html

Comment

• Dag allemaal,
                  Ben net thuis en zware dag gehad, dus kan niet op alles antwoorden.
                  Heb om 15:30 nog gebeld met garage, maar moet helaas resultaat schuldig blijven. De bestelde onderdelen zijn niet aangekomen en worden pas morgen verwacht.

Hier de officiele uitleg over de remmen van de Alfa 159 http://users.telenet.be/moggy/remmen.pdf

Comment

• Oh ja bijna vergeten, heb ook nog gebeld met technische dienst van Alfa in brussel.
                    Dit verhaal doet daar een grote ronde, blijkbaar weet iedereen ervan en dat zijn veel mensen. Nu nog wachten op Italie...

Comment

• is de remdruk overal hetzelfde, en dan bedoel ik niet aan de hoofdremcilinder, maar aan de remmen zelf ?
                      als de remdruk overal hetzelfde is ( tijdens het probleem ) dan zit het aan het wiel zelf ( remklauw )
                      anders zit het ergens anders in het systeem , ( leiding, of toch ergens in het abs gedoe )

Comment

Da's dan toch wel spijtig (lees onbeschoft) dat ze mij dat niet even laten weten...
                        waarom dat, dat betekent gewoon dat ze er toch mee bezig zijn.

Comment

Heb dat ook gevraagd, maar dat kon blijkbaar niet.
                          Maar goed, het is waarschijnlijk toch niet het ABS dat het probleem veroorzaakt. Voor mij is het alleen maar positief dat ik de laatste versie krijg...

bij mij hebben ze op de GT eens de "abs" vervangen onder recall tijdens een onderhoud

toen werd me verteld dat ze geen updates enz mogen uitvoeren aan abs etc...van europa

Comment

• Begrijp me niet verkeerd, de "remdruk" is geen gemeten waarde maar gevoelsmatig hoe de pedaal aanvoelt. En met remdruk bedoel ik de druk die je zelf uitoefent op de pedaal. hiermee word de werking van de rembooster aangetoond en dat de pedaal niet slap aanvoelt.
                            Ik denk dat de key issue hier wel de temperatuur is, als de test doet met alle componenten die gelijk zijn aan elkaar. Ik bedoel remschijven, remblokken enz... zijn iedentiek aan elkaar. Dan mag in wezen die temperatuur toch nie zo groot verschillen.

Comment

Begrijp me niet verkeerd, de "remdruk" is geen gemeten waarde maar gevoelsmatig hoe de pedaal aanvoelt. En met remdruk bedoel ik de druk die je zelf uitoefent op de pedaal. hiermee word de werking van de rembooster aangetoond en dat de pedaal niet slap aanvoelt.
                              Ik denk dat de key issue hier wel de temperatuur is, als de test doet met alle componenten die gelijk zijn aan elkaar. Ik bedoel remschijven, remblokken enz... zijn iedentiek aan elkaar. Dan mag in wezen die temperatuur toch nie zo groot verschillen.
                              lijkt mij dat temp een gevolg en geen oorzaak is niet?

Comment

• Gij vind het volgens mij gewoon plezant om exact het tegenovergestelde te zeggen van wat de andere mensen zeggen, nietwaar?
                                22 jaar, dat gaat wel over... Alleen is het nu lastig voor je medemens en medeforummer
                                gij maakt gewoon problemen waar er geen problemen zijn.
                                ik zou het zelfs een eer vinden moesten ze mijn wagenproblemen kennen bij gm in the US of A.

hoe meer mensen bij alfa weten van het probleem, hoe meer kans da ge hebt dat er mensen zijn die zich er ginderachter mee bezighouden.
                                hoe meer mensen er ginderachter zich bezighouden met jou probleem, hoe meer hersentjes er daar zijn om te zoeken achter het probleem.
                                Wees verdomme toch voor 1x blij ermee.
                                het zou veel erger zijn als niemand van alfa zich er mee bezig zou houden. want dan had jij al lang een nieuw topic aangemaakt in 1 van de "mijn ...... auto " subforums.

en als jentje mij nu straks kan vertellen of de remdruk overal gelijk is en blijft tijdens het remmen heb ik ook een antwoord opmijn vraag.

Comment

• tuurlijk, das ook waar. maar misschien verwachten ze ginderachter ook niet dat je DE alfa 159 eigenaar bent.

zie het mer als je bent de legende waarvan iedereen heeft gehoord, maar nog nooit heeft gezien.

Comment

• Die 30° verschil, is dat bij normaal rondrijden, of was dat bij een remmaneuver waarbij het probleem optrad? Met andere woorden, remt hij constant minder op links, of remt hij altijd gelijk, behalve in die specifieke noodstops bij hoge snelheid?

Comment

• Man wat een vervelend probleem seg.
                                      Zo'n auto zou'k van mijn leven nie meer vertrouwen

Comment

• misschien kun je

"Fiat Group Automobiles Belgium NV

Afdeling Customer Relations
                                        "
                                        in je auto laten plaatsnemen, hem tegen 160 laten remmen, en zien of hij je achteraf niet gewoon een nieuwe auto cadeau doet ofzo.

terug ff serieus, als er een vernauwing zin in dat ABS blok, moeten ze dat niet oplossen door er even wat meer druk op te zetten langs die kant. ( als dit het probleem is ) zou het om een productiefout gaan en kunnen ze beter heel het blok vervangen tot die vernauwing weg is.

Comment

Maw: Kan gebeuren, regel het maar met je dealer...
                                          ja maar dat is het ook juist. Het kan gebeuren, en het is jammer dat het bij u is maar dat is nu eenmaal een feit.
                                          En je moet daarom niet denken dat dit enkel bij fiat zo is. Dat is overal zo.
                                          En bij de "luxe"merken nog veel meer. Wat ik bij MB gezien heb ben ik belange nog niet tegengekomen bij alfa. En bij MB hadden ze dan nog de neiging om zich er vanaf te trekken en gewoon te zeggen dat je het als garage maar zelf moest oplossen (of als klant zelf moest betalen omdat een bepaalde zaak buiten de garantie viel.)

Enkele posts geleden vroeg ik of men de ABS blok al nagezien had (post nr 13 en toen kreeg ik als antwoord dat deze al vervangen was (post nr 139). Gaat men nu terug een nieuwe steken of was het de vorige keer de ABS stuurdoos die vervangen is?

toeval wil dat ik vandaag ook een absstuurdoos heb vervangen op een 147 (blijkt dat die zijn reservewiel niet herkende)

Comment

Working...
                                          X