Oorspronkelijk geplaatst door DDke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Recente Alfa 159 met remproblemen
Collapse
X
-
Pak je fleetmanager vast, en probeer je bedrijf het contract te laten opzeggen. Moesten jullie pool-wagens hebben kan deze misschien in de pool als aanloopwagen?
Een vriendelijke vraag van de fleetmanager aan de leasemaatschappij om deze wagen terug te nemen, en een andere 159 te leveren zou moeten kunnen volstaan. Anders zijn er nog steeds andere leasemaatschappijen, als de service van je huidige leasemaatschappij niet voldoet...
Comment
-
1°-een remmentestbank test waarschijnlijk niet aan die snelheid waarbij het probleem zich voordoet, of ben ik hierin verkeerd?
2°-heb je er al eens iemand anders mee laten rijden? (geen expert, alfamens...) een kennis ofzo.
3°-ik wil er anders wel eens mee rijden, heb zelf wat problemen gehad met mn ABS en rij nu met uitgeschakelde ABS.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenIk ben er terug mee thuis.
Ik vind dus dat deze wagen nog steeds niet recht remt.
Ik zal proberen het gevoel schriftelijk weer te geven:
Als je remt, dan heb ik het gevoel dat de wagen rechts om z'n as wil draaien. Dit geeft als resultaat dat de linker-voorhoek naar beneden gedrukt wordt.
Ik heb net even kunnen testen, en als ik dus van 130 naar 90 afrem en daarbij mijn stuur loslaat, dan remt de wagen wel min of meer in een rechte lijn, maar draait het stuur licht naar links, en dat terwijl je voelt dat de wagen eigenlijk naar rechts wil...
Ik ga er een paar dagen mee rijden (zal wel ergens volgende week zijn, want ik zit deze week in het buitenland), als ik vind dat het echt niet kan, dan laat ik er iemand van de directie bij ons op het bedrijf mee rijden en ga ik kijken of we een tegenexpertise kunnen doen.
Geen idee buurman2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenOver welke afwijkingsnorm gaat dat dan?
wielen op éénzelfde as mogen maximaal 25% afwijkende bedrijfsremkracht hebben.
voor handrem is dit 50%
double D ke, je hebt altijd nog de mogelijkheid tot aanstellen van expert via de verzekering als de leasing ook geen gehoor wil geven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenZomerbanden staan erop, heb maar een paar km gereden, maar helaas geen verschil.
Ik ga proberen om volgende donderdag een paar mensen van de directie van het bedrijf waarvoor ik werk ermee te laten rijden, en dan zien we wel wat er gebeurd.
Wel heb ik van de leasemaatschappij een aantal documenten gekregen (waaronder remtest- en uitlijningsrapport). Als iemand dit kan lezen en vertalen naar gewone mensentaal, dan graag!
Remtest:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenZo zie ik het ook. Alleen is het wel raar dat hij blijkbaar harder remt aan de linkerkant en mijn auto naar rechts trekt...
Comment
-
Oké, de maximale afwijking is dus 21%, maar dat leunt echt wel dicht aan tegen de 25%. met een recente wagen als de uwe mag die afwijking van de voorremmen niet meer dan 15 zijn.
die frein résiduel is dan weer ver 45% en daar stel ik me toch ook vragen over.
Anderzijds, ik heb al met wagens gereden die meer dan 25% afwijking op de remmen hadden en die trokken wel licht naar een bepaalde kant, maar niet direct om het levensgevaarlijk te noemen.
maar voor zover ik nog helder kan zien trekt uw uitlijning wel op de ballen (had ik dat niet van in het begin gezegt??)
Comment
-
ik begrijp niet dat een firma als Alfa maar evenzeer niet van uw leasefirma dit probleem niet kunnen oplossen. Als een dergelijke actie (slecht remmen,scheeftrekken) zich keerlijk herhalt op een nieuwe wagen van mischien 40000euro? , zou inruilen toch wel een mooi gebaar zijn vind ik. Op die manier zou uw wagen evt terug naar de fabriek gaan om daar te worden onderzocht.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
bij deze dan.
remt recht, alleen regen enz ga je niet leuk vinden.
maarja, dat wil je baas waarschijnlijk niet financieren
anyway, succes nog met je wagen. ( heb je trouwens al een idee welke baas je in de wagen gaat zetten tijdens de remtest )
Comment
-
LEUGENS LEUGENS zeg ik u
Ik heb het dus persoonlijk mogen meemaken een paar dagen terug. Da spel trekt idd scheef. Hij deed het wel nog redelijk "braaf" (gelukkig) op dat moment, maar wat echt wel raar was is dat op hetzelfde stuk weg dat we op en af reden hij een paar keer naar rechts trok bij het remmen en dan ineens naar links (en een paar keer gewoon rechtdoor remde ook)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDa spel trekt idd scheef. Hij deed het wel nog redelijk "braaf" (gelukkig) op dat moment, maar wat echt wel raar was is dat op hetzelfde stuk weg dat we op en af reden hij een paar keer naar rechts trok bij het remmen en dan ineens naar links (en een paar keer gewoon rechtdoor remde ook)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenAls het effect niet te erg is... dan denk ik dat mijn 159 dat indertijd ook deed. 'k Heb altijd gedacht dat het aan de staat van het wegdek en/of directheid van de stuurinrichting lag. En laagprofiel banden maakte het effect op een slecht wegdek alleen groter. Dusja?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenIn ieder geval: Voor mij NOOIT meer een Alfa Romeo, Fiat, Lancia.. En ik zal het uiteraard niet laten om dit verhaal te vertellen tegen al wie het maar horen wil.
En in die optiek vind ik het ongelooflijk dat Alfa niet anders reageert (blijkbaar lezen ze hier en op andere fora dus echt niet mee...)!
zeer triestige gevolgtrekking van U. Ik kan U ook zo'n verhalen vertellen van een BMW,
IK BREEK BMW DAAROM NOOIT AF of zal deze ook niet afraden, maar ja nu is het een italiaan hé.
Begrijp mij niet verkeerd, maar wat betekent Uw verhaal nu. Remmen op het randje van het ABS, dat is wel stevig doorduwen hé want vooraleer het ABS bij mijn FIAT ingrijpt, dan is het bruusk induwen en stevig vertragen op korte afstand. Als je normaal remt, doet hij het dan ook.
Probleem is dat je nu overtuigd bent van de problemen, ook al zeggen anderen nu dat het voor 100% in orde is. Leasing verbreken zal sowieso veel geld kosten.
En tegenwoordig de mechaniekers in een garage, zelfs de anciens, jawatte. Onlangs nog mogen discussiëren ermee, ik zeg dat thermostaat kapot is, zij zeggen dat hem wel nog ok is. Dring toch aan en ze vervangen hem, resultaat: meter komt opnieuw mooi in het midden te staan, chauffage werkt opnieuw goed. Heb zelf al bij meerdere merken thermostaat kapot gehad om te herkennen wanneer het zover is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten...
Comment
Comment