Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Recente Alfa 159 met remproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    ...
    ik breek het merk BMW op zich niet af, ik had een brol BMW(mijn eigen auto) inderdaad.
    Jij schrijft effectief dat je NOOIT nog een Alfa, Fiat, Lancia wat dan ook nog zal nemen + je zal het afraden aan iedereen omwille van jou huidig probleem. Als je van veralgemenen spreekt.

Pech kun je altijd hebben met een auto, het is mechaniek weet je en dat kan falen, los van merk (badge dat erop kleeft).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
      Pech kun je altijd hebben met een auto, het is mechaniek weet je en dat kan falen, los van merk (badge dat erop kleeft).
      Je kan misschien eens LEZEN wat hij schrijft....

Het gaat niet (alleen) over het probleem op zich, maar ook over de manier waarop men dit probleem behandelt.

Comment

• Ir_fuel: en welke service denk je dat ik heb gehad bij BMW, als gast van 23 jaar indertijd die daar een BMW coupe nieuw besteld had.

0,0 service, veel bellen en auto binnendoen, voor weeral een probleempje (klein of groot maakt niet uit).

Hetgeen ik al allemaal gelezen heb is toch dat ze er altijd mee bezig geweest zijn, het ging misschien niet altijd zo vlug als jij wenste, maar er gebeurde toch iets. Dat het uiteindelijk resultaat niet is wat je gehoopt had, dat is nog iets anders.

Probleem is nu gewoon dat jij die auto niet meer wenst, wel vraag dan de som op bij de leasing die die wagen nog moet gaan, zoek er een koper voor en bestel U een nieuwe. Zo heb ik het ook gedaan. Of laat hem over aan garage waar je zou kopen, laat Uw korting volledig vallen zodat zij dit als compensatie kunnen nemen voor de minderwaarde die zij zullen genereren bij de doorverkoop van het voertuig.

Denk je nu echt dat eender welk ander merk U zo snel een ander voertuig gaat geven, niet bij Alfa, niet bij BMW, niet bij Audi, enz. wees daar maar zeker van.

Comment

• KidCool, er zijn andere manieren dan dit om je punt door te drukken.

feit is, Alfa Romeo België heeft DDke compleet verwaarloosd als klant... hij heeft op zich een serieus probleem met z'n wagen, want, of hij nu elke keer braaf of brusk remt, dat maakt niet uit, die wagen moet zo goed als perfect rechtdoor kunnen blijven remmen tijdens een noodstop. Dat doet hij niet.
          DDke heeft terecht gevraagd om zijn wagen in orde te stellen, weken later en na minstens 3 herhaalde herstellingen, blijft het probleem zich voordoen. Zoiets is nefast voor de klantentevredenheid, en dat weet ook elke invoerder en elke garagehouder...
          En toch haspelen ze zich er van af met "ja meneer nu is het binnen de limiet, dus dan is het opgelost voor ons". Dat is geen manier van werken en dat hij daardoor zijn geloof in producten van dezelfde familie heeft verloren is erg begrijpbaar. Ik zou mezelf - als Alfist - ook erg zwaar bekocht voelen...

Dat hij dit ook gaat verkondigen aan iedereen wie het wil horen, is ook zijn goed recht he. Uiteindelijk zullen de mensen die het aanhoren wel zien wat ze ermee doen, sommigen zullen daarom inderdaad niet kiezen voor een alfa als volgende wagen, en anderen zullen het toch doen ondanks zijn waarschuwingen... It's a free world we live in

Comment

• En,we glijden gelijk weer af naar de Alfa vs Duisters discuties. Beide goede wagens,alleen heb zijn er sommige die tegenslag hebben.
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• heb vandaag een 159 uitgelijnd en nog eens naar uw uitlijningsrapport gekeken en uw voortrein staat toch echt niet goed
              die waarden bij actuel zijn verkeerd, tenzij ze dit al goed gezet hebben natuurlijk, maar dan hadden ze beter daar een kopie van gemaakt.
              mijn eerste gedacht was de uitlijning en ik blijf er bij dat die eerst eens op punt moet worden gezet (als het niet al gebeurd is natuurlijk)

Comment

• DDke moet met die kar langs frekkel passeren...

als het zo opgelost word zou'k wel een andere garage zoeken
                als het zo niet opgelost word, dan is dat toch weer een denkrichting minder

Comment

Frekkel, waar zit die garage waar jij werkt ergens?
                  Mag via PM.
                  Ik zal waarschijnlijk wel de toestemming van de leasemaatschappij moeten vragen.

Kan iemand eventueel hier neerschrijven wat er precies mis is met het rapport van mijn uitlijning?
                  waarom moet de leasem. toestemmen voor een uitlijning?
                  dat kost 20€ ofzo (toch bij mijn bandenboer ) ik zou't snel zelf betalen en als't niet zo is, mag Frekkel mij een pint betalen

Comment

Frekkel, waar zit die garage waar jij werkt ergens?
                    Mag via PM.
                    Ik zal waarschijnlijk wel de toestemming van de leasemaatschappij moeten vragen.

Kan iemand eventueel hier neerschrijven wat er precies mis is met het rapport van mijn uitlijning?
                    Ik werk bij viaene in lembeke
                    op uw uitlijningsrapport staat uw camber en uw spoor verkeerd (en we spreken niet in seconden maar ver in graden.) en dit kan echt wel zorgen dat een wagen scheefttrekt. ook bij gewoon rijden als je je stuur loslaat. Slijten uw banden trouwens niet schuin?
                    ik zeg niet dat het zeker dat is hé. tis gewoon een denkpiste die me blijkbaar over het hoofd gezien is. Ben ook maar simpel mechaniekerken met vetpoten en geen graduaat met chique diploma's.
                    lijkt me indd ook makkelijkst en goedkoopst als je gewoon eens binnenspringt in een deftige bandencentrale. die mannen werken aan vaste prijs en zijn daar redelijk goed in.
                    wij werken per uur, maar het is dan misschien wat grondiger gedaan (ben drie uur bezig geweest vandaag met die 159 )

Comment

• garagebedrijven die per uur werken zijn weliswaar meestals duurder maar werken zo veel beter dan deze welke met forfetaire uren werken. Want als het werk daar meer tijd vergt dan gemiddeld bv door het feit dat het geen courante auto is,of een vijs niet goed los komt gaan ze verlies draaien en dus er zich sneller vanaf willen maken.
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Je kan misschien eens LEZEN wat hij schrijft....

Het gaat niet (alleen) over het probleem op zich, maar ook over de manier waarop men dit probleem behandelt.
                        Inderdaad, bij mij waren het ook niet zozeer de pannes maar de manier waarop men het bij de invoerder aangepakt heeft (mij telkens weer in de kou laten staan) dat ik nooit, maar dan ook écht nooit, nog een auto van het in mijn geval betreffende merk aanschaf.
                        DDke, ik hoop dat het voor u ooit opgelost raakt, ik weet zo een beetje hoe ge u ondertussen moet voelen.

Comment

• nog nieuws?

Comment

Wel...
                            Aanvankelijk gingen we de betalingen van de facturen stopzetten, maar ik moet zeggen dat sinds de zomerbanden erop staan, ik veel moeite heb om het probleem te reproduceren. Het is nog wel aanwezig (bizar genoeg nu eigenlijk meer naar links dan naar rechts), maar heel zeldzaam (1 x op 200km of zo). Ik heb dus aan onze CEO gevraagd om de facturen gewoon te betalen.
                            Ik had al zoveel moeite om van de LM en Alfa medewerking te krijgen, dat zou nu helemaal onmogelijk zijn, aangezien het bijna niet te reproduceren is.

Conclusie: Ik rijd nu weer min of meer met m'n 159, maar ben wel van m'n Alfa-gekte af. Voor mij geen Alfa meer...
                            47000 km momenteel, nog 103000 te gaan.

O ja, winterbanden komen er natuurlijk niet meer op!
                            Detail: Garage had zogezegd de wagen getest met andere wielen en banden. Dat geloof ik dus niet.
                            zijn de zomer en winterwielen hetzelfde van maten e.d.??

Comment

Ja, zijn dezelfde velgen, maar dan met andere banden.
                              zelfde slijtagepatroon?

Comment

• Nog problemen gehad?

Comment

• Sad but true..

Comment

• Wat denkt ge nu zelf ? 'Kom, we gaan ons klantjes eens het gevoel geven dat ze belangrijk zijn en we écht belang hechten aan hun mening'. Mijn hol ook !
                                    Het enige waar ge u mee kunt troosten is dat er nog wel merken zijn waarbij het, als het er écht op aankomt, ze u zo zot draaien dat ge al doodziek wordt bij het zien van het logo alleen...

Comment

• Tja.. hopen dat ze ook effectief iets met de resultaten van die enquete zullen doen.

Comment

• Dit gezegd zijnde ben ik persoonlijk wel erg tevreden van mijn dealer, doet zijn werk goed, eerlijk en dat voor een wagen dat niet eens bij hem gekocht is.

Maar ik denk dat zoiets eerder uitzondering dan regel is

Comment

• Maar het blijft een trieste zaak dat niemand in staat is op het probleem op te lossen. Ge zou bijna denken dat de auto een krom chassis of zo heeft (of iet anders fundamenteel-fout-van-de-fabriek-af) waardoor hij scheeftrekt

Comment

Working...
                                          X