Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Recente Alfa 159 met remproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    Ik heb m'n dealer een 7 gegeven. Die mensen hebben vanalles geprobeert, maar kwamen niet verder zonder hulp van Alfa.
    Ook waar, eenmaal je op een "hoger" niveau in de shit zit..

    Maar ik vraag me af hoe dat zit bij andere merken. Van D'Ieteren (om er maar ene te noemen) heb ik toch ook al serieuze fasen gehoord

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
      D'Ieteren
      Die hebben inderdaad een reputatie hoog te houden
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

      Comment


      • ons vader kocht in 90 een opel omega 2.3 turbodiesel in cd versie, full option behalve leder : kostprijs 1073000 bef

        remolie spoot eruit als we de kar gingen afhalen, elke 20000 km nieuwe join de culasse, elektrische ruiten en verwarmde zetels deden het nooit wanneer je wou etc

        opel wou die auto ook niet terugnemen
        van miserie na de garantieperiode verkocht en veel geld verloren, dealer deed zijn best maar invoerder deed ook nix

        (dealer deed zijn best maar gaf wel een onverzekerde corsa mee waarmee mijn vader door de flikken van de baan bijna was geramd)

        elk merk is volgens mij hetzelfde

        Comment


        • Ik vrees het ook.. Een dealer maakt een groot verschil op "lokaal" niveau, maar als je echt in de problemen raakt... Dan ben je maar een van de zovele

          Comment


          • Man, wat een miserie , maar geloof me overal bouwen ze wel eens slechte wagens, ooit had ik een nieuwe C3 die als je het stuur loste naar rechts trok en behoorlijk véél. Na veel onderhandelen (heeft wel moeite gekost en veel tijd in beslag genomen) met Citroën Belux hebben ze deze teruggenomen en binnen de 3 weken een nieuwe geleverd, zonder enige kosten voor ons!! Het bestaat dus , het zou ook zo moeten !!
            Ik rij nog steeds met Citroën en best tevreden (en net nieuwe C5 besteld, maar moet meer dan 3 maanden, mogelijk zelfs 4 wachten ).
            Ik ken niet de ganse historiek van je problemen want heb niet alles gelezen, maar heeft men de ABS HCU (hydraulic control unit) al eens vervangen, mogelijk kan die zo'n probleem van scheeftrekken veroorzaken.
            Ik ben werkzaam als onderhoudstechnicus in een bedrijf dat ABS-systemen maakt (Continental in Mechelen) en denk hier dus wel een en ander van te weten. Zo'n systemen moeten in zeer zuivere omstandigheden gebouwd worden, is er ergens een spaantje in een ventiel of een kanaal geraakt dan kan je al prijs hebben. Als dit spaantje zich kan verplaatsen kan het best zijn dat het fenomeen soms minder is om daarna plots veel erger te zijn
            Wel vreemd dat het met zomerbanden veel minder is, of heeft het misschien te maken met de buitentemperatuur?
            Ik hoop dat je probleem alsnog opgelost zal worden, en dat je niet alle vertrouwen in Alfa verliest, dit kon je met ieder merk voor hebben, Veel succes.

            Comment


            • Ben in mijn carriere ook al een paar keer bijna verleid geweest om een alfa
              als leasewagen te nemen...;maar telkens op dat moment, hoor je weer zo'n horror verhaal.

              Paar jaar geleden had mijn baas een 164, prachtige wagen en super uitgerust,...maar vering zakte gewoon door achteraan na 80k. Zetelverwarming was op een gegeven moment niet meer uit te zetten. Versnellingsbak vervangen...en nog wat kleine prul.

              En telkens maken ze dan weer zo'n bella machina, ...de autoboekskes schrijven van..."afwerking verbeterd", maar helaas.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                3 keer...
                En de laatste (huidige) is geherprogrammeerd om meer druk te geven aan de linkerkant.
                Alfa heeft voor mij afgedaan, en helaas voor altijd.
                Heel de topic gelezen en in uw plaats had ik hem gewoon in een betonnen muur op een snelweg geparkeerd hoor. Veel kan er niet mislopen als er niet veel verkeer is en dan gingen ze het meteen gesnapt hebben.

                Dat programmeren vind ik wel dangerous.

                Ik heb een Ford Focus gehad en die remde meer links, moest m'n stuur ook altijd goed vasthouden en m'n remblokken sleten sneller aan 1 kant maar was niet zo erg dat ik bijna 2 accidenten gehad heb zoals van jou.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Ben in mijn carriere ook al een paar keer bijna verleid geweest om een alfa
                  als leasewagen te nemen...;maar telkens op dat moment, hoor je weer zo'n horror verhaal.

                  Paar jaar geleden had mijn baas een 164, prachtige wagen en super uitgerust,...maar vering zakte gewoon door achteraan na 80k. Zetelverwarming was op een gegeven moment niet meer uit te zetten. Versnellingsbak vervangen...en nog wat kleine prul.

                  En telkens maken ze dan weer zo'n bella machina, ...de autoboekskes schrijven van..."afwerking verbeterd", maar helaas.
                  kam... scheren... zelfde kant

                  gelukkig hebben alle andere merken dit niet

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                    3 keer...
                    En de laatste (huidige) is geherprogrammeerd om meer druk te geven aan de linkerkant.
                    Alfa heeft voor mij afgedaan, en helaas voor altijd.
                    ABS programmeren om aan de linkerzijde meer druk te krijgen, ben voor 99% zeker dat dit NIET KAN !! en al zeker niet door de garage of zelfs niet door technische dienst van de invoerder. Ik ga dit eens navragen op mijn werk, maar ben nu wel 2 weken in verlof dus zal effe duren, maar laat het je wel weten. Volgens mij maken ze je serieus wat wijs en dan kan ik begrijpen dat Alfa afgedaan heeft, al blijf ik erbij dat dit bij ieder merk kan voorkomen, maar ze zouden het wel MOETEN oplossen .
                    We leven mee met je .

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Ben in mijn carriere ook al een paar keer bijna verleid geweest om een alfa
                      als leasewagen te nemen...;maar telkens op dat moment, hoor je weer zo'n horror verhaal.

                      Paar jaar geleden had mijn baas een 164, prachtige wagen en super uitgerust,...maar vering zakte gewoon door achteraan na 80k. Zetelverwarming was op een gegeven moment niet meer uit te zetten. Versnellingsbak vervangen...en nog wat kleine prul.

                      En telkens maken ze dan weer zo'n bella machina, ...de autoboekskes schrijven van..."afwerking verbeterd", maar helaas.

                      1. autoboekjes altijd met een korreltje zout nemen.

                      2.Op internet komen veelal mensen met een probleem("meesta" lniet diegene die er geen hebben),dat geld voor veel zaken.dus weeral met een korrel zout...Niet dat hun verhaal niet waar is hé maar voor 1 slechte rijden er 10 goede rond

                      3.Denk niet dat duitse of japanse garages enkel op onderhoudjes draaien...

                      in mijn vriendenkring zijn alle merken al ooit in panne gevallen, ja zelfs honda...

                      ikzelf heb 225000km met GT van nieuwkoop en treveden...

                      Mijn pa heeft zelf een 164 3.0 v6 gehad zonder probs destijds...


                      Laat je niet te vlug meesleuren in horrorverhalen...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                        1. autoboekjes altijd met een korreltje zout nemen.

                        2.Op internet komen veelal mensen met een probleem("meesta" lniet diegene die er geen hebben),dat geld voor veel zaken.dus weeral met een korrel zout...Niet dat hun verhaal niet waar is hé maar voor 1 slechte rijden er 10 goede rond

                        3.Denk niet dat duitse of japanse garages enkel op onderhoudjes draaien...

                        in mijn vriendenkring zijn alle merken al ooit in panne gevallen, ja zelfs honda...

                        ikzelf heb 225000km met GT van nieuwkoop en treveden...

                        Mijn pa heeft zelf een 164 3.0 v6 gehad zonder probs destijds...


                        Laat je niet te vlug meesleuren in horrorverhalen...

                        Geloof me, ik ga hier alleen maar uit van verhalen uit de eerste hand, (kan er nog een 156 2.4jtd aan toevoegen waar ik zelf ooit een tijdje mee reed als vervanger) en ben zelf de eerste om toe te geven dat elk merk wel zijn kwaaltjes heeft, maar omdat ik zelf toch 50K per jaar bol, durf ik het risico gewoon niet aan.
                        Ondertussen stelt zich de vraag zelfs niet meer, want alfa is van de keuzelijst in de carpolicy geschrapt :-(

                        En ben me er zeker van bewust, dat een échte alfist nooit te overtuigen valt ;-)

                        Comment


                        • Toen ik nog op de Medialaan1 werkte, was Alfa daar niet populair. Maar ondergetekende haalde toen blijkbaar wel een uitzonderlijke korting vanonder het stof, toen bleek dat de VMMa recht had op 21% korting op een Alfa 147 (in 't jaar 2001). De personeelsdienst heeft daar nog een maandje op liggen zwoegen of 't allemaal wel klopte (echt vlot meewerken stond nooit in hun carpolicy), en 't bleek te kloppen. Zodoende was mijn Alfa één van de eerste, en hierna volgden nog velen (toen al die mensen zagen met welke knappe auto ik reed, was een Golf SDI plotseling niet meer zo interessant ).

                          Ik kende de horrorverhalen, anderzijds, als je eens met een Alfa wil rijden, dan heb je met een bedrijfswagen toch een uitgelezen kans? Al zijn overbodige garage bezoekjes vervelend, je moet je toch geen zorgen maken? Je krijgt een vervangwagen en je blijft mobiel... en zo stond ik al vanaf 3000km bij de dealer met een kapotte versnellingsbak en een klein hartje, want ik had ze nog maar een maandje en dat voorspelde niet veel goeds. Maar uiteindelijk bleek dat maar een valse start te zijn en heb ik heel weinig last gehad met deze wagen. Naarmate de km's tikte, leerde je wel de zwakke punten van de auto kennen. En ik zeg het eerlijk, een 147 zou ik niet opnieuw kiezen. Ondanks het feit dat de problemen gering waren.

                          Ik deed uiteindelijk te weinig kilometers, dus mocht ik volgens de logica van de carpolicy nog een jaar langer rijden, 5 in het totaal. Voor de opvolger kreeg ik heel wat meer budget, en dat was nodig ook, want de VMMa genoot niet langer van die uitzonderlijke kortingen. En ook al wilde ik eens iets anders, en ook al was een BMW3 flink wat goedkoper (bij Leaseplan), het werd toch weer een Alfa, een 159SW. Omdat die auto zoveel mooier is, comfortabeler reed, en technisch gezien een erg robuuste auto leek te zijn (zeker in vergelijking met de vrij fragiele 147/156/...). Hoewel ik ermee uiteindelijk maar een jaar en 45000km's gereden heb. Voelde wel dat deze heel wat meer kilometers kan slikken alvorens last te krijgen van slijtage in het algemeen (versleten draagarmen en dergelijke). Dat moet de eerste Alfa zijn die ik ook effectief privé zou durven kopen. En ik begrijp dan ook de mensen niet die smeken voor de terugkeer van een lichtvoetige 156 (met de daaraan verbonden nadelen van dien). Te hopen dat Alfa ook niet zwicht voor dergelijke opmerkingen, of we rijden straks weer met een Fiat in plaats van een Alfa (no offence, maar een verschil moet er zijn, en die is er met de 159 ook).

                          Oh ironie, de mens die mijn auto in z'n nek gedraaid kreeg, heeft er wel miserie meegehad. Heeft naar 't schijnt een defecte brandstofpomp gehad, en hun kind zat achteraan in de auto toen al die dieseldampen het interieur binnendrongen. De turbo zou ook stuk gegaan zijn. Kortom een waslijst aan problemen en kleine rampen. En ik denk dan altijd, waarom is mij dat nooit overkomen toen ik met een/de Alfa reed? Misschien wou mijn collega (nb ex-fleetmanager van Alfa/Fiat !! ) liever een BMW rijden? Soit, er zal wel iets van waar zijn zeker?
                          Maar ik blijf erbij, ik zou 'em ook privé durven kopen, ondanks de miserie die sommigen ook ervaren. Zie signature, m'n vriendin gaat straks ook voor de eerste keer Alfa rijden (maar het is eigenlijk wel een bedrijfswagen ). We shall see...

                          Comment


                          • Gewoon uit interesse, waarom zou je niet opnieuw een 147 kopen?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                              Gewoon uit interesse, waarom zou je niet opnieuw een 147 kopen?
                              Omdat die auto heel prettig stuurt, totdat 'ie ietwat km's achter de kiezen heeft en begint te zwalpen. Dat is een teer punt wat ze denk ik allemaal hebben en ik kan me daar maar moeilijk overzetten eigenlijk. Idem zoals DDke, hoe klein het probleem ook is, hij blijft nog wel met dat probleem zitten. Bij 50.000km begon ik het echt te merken, bij 60.000km vonden ze bij de garage dat ik onzin sprak (hebben er zelfs niet naar gekeken denk ik), bij 80.000km hebben ze achteraan alles vervangen. Maar toen was het nog niet 100% in orde. Ah nee, op 110.000 hebben ze de draagarmen vooraan ook gefixt, maar toen was het scherpe aan de achterkant er weer af...
                              Nu je dat weet, kan je best gans de auto vooraan en achteraan ineens aanpakken en laten uitlijnen. Maar ik vind dat niet normaal bij een auto van die klasse, dan is een Golf uit die tijd overigens heel wat beter af (al heeft die dan weer het probleem dat 'ie in de eerste plaats nooit zo fijn stuurde, minder mooi is, enzovoorts )

                              De ophanging is hard en zacht tegelijk. Beetje fel hangen in de bochten maar dwarsrichels kan 'ie maar met moeite verteren? Vreemd. In het algemeen vind ik het chassis te licht. Je ziet het resultaat van de crashtesten ook eh, vermits ik -I kid you not- in de laatste maanden van de leasetermijn de wagen effectief tegen een vrachtwagen parkeerde (zonder veel ergs voor mij, maar de auto was naar de filistijnen), hecht ik meer belang aan veiligheid. Samengevat, mooi is 'ie. En op papier was 'ie tov z'n concurenten van toen héél interessant (JTD was z'n tijd vooruit). In die tijdsgeest, kies ik opnieuw voor een 147 hoor. De 147 werd dan ook auto van het jaar in 2001. Hier en daar heeft 'ie wat steken laten vallen op gebied van duurzaamheid en veiligheid. Ironisch ook dat de auto als eerste in z'n klasse over 6 of 7 airbags beschikte, maar achteraf bekeken is dat misschien een lapmiddel geweest om structurele tekortkomingen goed te maken. Hadden ze toen meer aandacht (of geld) kunnen besteden aan dat onderstel, dan kon 'ie vandaag de dag nog steeds mee.

                              Comment


                              • 100% akkoord

                                Comment


                                • getver, die band is maar op 1 kant ingesleten tot op racediepte

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                    Hieronder de foto van m'n vorige zomerbanden. En ze hadden die zogezegd correct laten uitlijnen... My ass ja.
                                    Negatief camber.

                                    Comment


                                    • Had hetzelfde profiel op de voorbanden van mijn beemer....maar was eerder van't bochtjes pakken, vrees ik ;-)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                        Aande binnenkant afgesleten door bochten pakken? Hoe doe je dat? Naar binnenkant bocht leunen?
                                        Omdat bij véél auto's de voorwielen niet vlak op 't asfalt staan, maar met een negatief camber.


                                        Maar hoeveel km's heb je gereden met deze banden?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X