Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Recente Alfa 159 met remproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    Vandaag 4 nieuwe bandjeslaten steken + uitlijning.
    Ben voorlopig content, remt recht.

    Hieronder de foto van m'n vorige zomerbanden. En ze hadden die zogezegd correct laten uitlijnen... My ass ja.
    Ik hoop dat alles nu goed blijft, zodat je nog enige tijd van deze wagen kan genieten . Maar ik stel me serieus vragen over de garage die toch al een tijdje naar de oorzaak op zoek was, en ook de uitleg die ze er aan gaven. Zoals het ABS herprogrammeren om aan één zijde meer druk te verkrijgen??? Zoals ik al zei werk ik als onderhoudstechnicus bij een fabrikant van ABS (Continental = de 2° op wereldvlak na Bosch) en ik ben dat op de ontwikkelingsafdeling eens gaan navragen, men acht dit niet mogelijk, dus wat hebben ze je daar wijs gemaakt???
    Naar mijn mening is dit niet enkel bij Alfa, bij meer merken maken ze je een blaas wijs als ze het zelf ook niet weten, en daarbij zijn ze zo stom om iedere klant voor dom te houden en te denken dat ze die dus eender wat kunnen in zijn nek draaien, jammer zeer jammer!!!
    Natuurlijk de auto's worden steeds ingewikkelder en complexer, daardoor hebben de garages het bij ernstige problemen (en die komen WEL bij elk merk eens voor) niet makkelijk, maar in uw geval hadden ze minstens aan uw wielgeometrie moeten denken, toen ik het over uw geval had op mijn werk dacht men vrij snel in de richting ophanging.
    Enfin, ben blij dat je probleem van de baan is, en dan nu "veel rijplezier zonder zorgen"

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
      Vandaag 4 nieuwe bandjeslaten steken + uitlijning.
      Ben voorlopig content, remt recht.

      Hieronder de foto van m'n vorige zomerbanden. En ze hadden die zogezegd correct laten uitlijnen... My ass ja.
      WTF? Rijdt gij met ne Porsche ofzo?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
        Op het linkerplaatje staat het rechter-voorwiel. Als je dan een bocht naar links neemt, dan komt dat wiel toch terug recht te staan?
        Ik versta wel dat een neg camber deze slijtage kan veroorzaken, maar niet door het bochtenpakken.

        Ongeveer 45000 (heb ook winterbanden gehad)
        Dat 'bochtenpakken' slijt serieus. Staat het camber negatief, dan is de druk op de band aan de binnenkant hoger, voor beide wielen btw. Ook al lijkt een band bij het nemen van een bocht volledig vlak contact te maken...

        Met de 147 sleet ik de eerste set banden op 12.000km ... Met de jaren verdwenen de kuren en gingen de banden 20.000km mee alvorens ik de voorwielen met de achterwielen wisselde en nog eens bijna 20.000km kon doen, 40.000km met een setje dus.

        Maar, 'k begrijp wel waarom je je zorgen maakt. Wat Timmie zegt klopt natuurlijk ook. En je zou inderdaad kunnen denken dat ze de uitlijning moedwillig hebben aangepast om wat meer stabiliteit te verkrijgen. Daarmee verhoog je de weerstand gewoon al bij het rechtuit rijden. Maar 'k denk dat die slijtage voor die gereden km's OK is. Of anders laat je het bij een andere bandencentrale nog eens opnieuw uitlijnen bij het plaatsen van de nieuwe banden?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
          Hoezo, is dit een Porsche-kwaaltje?
          Vraag eens aan Catscratch hoe zijn achterbanden er uitzagen toen ze ver op waren

          Comment


          • Uw banden zien er volgens mij nog redelijk normaal uit om van een Alfa te komen eigenlijk. Zoals hierboven al werd vermeld is de kans groot dat het door de 'toe-out' komt, Alfa is daar al jaren voor gekent en bij mijn in de banden centrale hebben ze ook 2 keer mogen herbeginnen omdat mijn voorbanden op een Alfa 146 1.9 JTD (!) maximaal 12.000km meegaan met bovenstaande slijtage.

            Ze vonden het redelijk normaal voor een Alfa, 'Tis altijd hetzelfde me die Alfa's, we weten ol wat we moeten regelen'. En na de 2de poging is het inderdaad veeeeel beter.

            Comment


            • Same here... Mijn bandenboer ziet me niet graag komen als het is om de 147 af te stellen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Met de 147 sleet ik de eerste set banden op 12.000km ... Met de jaren verdwenen de kuren en gingen de banden 20.000km mee alvorens ik de voorwielen met de achterwielen wisselde en nog eens bijna 20.000km kon doen, 40.000km met een setje dus.
                Check...

                Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                Same here... Mijn bandenboer ziet me niet graag komen als het is om de 147 af te stellen
                ... en check!
                hoewel de mijne mij wel graag ziet komen... werk verzekerd!



                Maar ik begrijp echt niet dat uw garage dat echt niet ingezien heeft, of dat ze zo'n grote fout heeft gemaakt... Ofwel is hun uitlijnbank compleet naar de filistijnen... en hoever is het dan gekomen dat je een wagen die uitgelijnd wordt in de garage, en veronderstelt wordt perfect in orde te zijn, nog eens moet gaan uitlijnen bij een bandenboer...

                Comment


                • op 7/2/2009 zei ik:
                  Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                  .
                  misschien zit het wel in de uitlijning. scheeftrekken bij hevig remmen kan bvb een symptoom zijn van een uitlijning die om zeep is. en de 159 heeft soms wel eens last an een slechte uitlijning van fabriek af. Hij vreet dan ook banden.
                  en na het zien van uw uitlijnrapport op 12/04/2009
                  Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten

                  maar voor zover ik nog helder kan zien trekt uw uitlijning wel op de ballen (had ik dat niet van in het begin gezegt??)
                  zou beter naar porno kijken ipv mijn tijd te steken in nutteloze replies op nutteloze fora

                  Comment

                  Working...
                  X