Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto verkopen voor export

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik heb ooit een auto zo verkocht voor onderdelen/export.

nummerplaten mooi binnengebracht en auto uitgeschreven.

3maand later convocatie van de politie dat mijn auto met valse nummerplaten geparkeerd stond en nog feiten welke met de wagen gebeurd waren.

ik heb dus die auto te koop gezet bij mijn garage voor een klein prijsje voor onderdelen of export.

en verkocht zonder papier op te stellen gewoon hand contact via de garage.

ok no problems

maar de nieuwe eigenaar heeft daar gepikte nummerplaten opgezet en zo gaan rijden.

politie doorzoekt auto na feiten en merken enkel mijn papieren op.En ze dachten dat ik mijn eigen auto had uitgeschreven om er dan valse platen op te hangen...

opletten dus...
    Last edited by ; 26/02/2010, 12:23.

Comment

auto exporteren naar Frankrijk

Mijne Heren,
      mijn zoon neemt mijn mercedes, 7 jaar, over en wil hem invoeren naar Frankrijk waar hij woont. Wat dient er gedaan te worden?
      Dank u!,
      ton van loenhout

Comment

Wij zijn tevens gecontacteerd door een opkoper om onze auto te kopen.
        Het geld moet van het buitenland komen en daarom wordt er eerst meer betaald, omdat er nog documenten in orde moeten gemaakt worden bij de bank en dergelijke. Wij mogen ons overeengekomen bedrag houden en het overige gedeelte wordt dan teruggestort.
        De transportfirma komt onze wagen dan ophalen op kosten van de koper.

Is dit eigenlijk allemaal te vertrouwen?
        Dit is de 2de maal dat we met een soortgelijk verhaal te maken hebben, eerste maal hebben we hier niet mee door gegaan omdat iedereen zei dat het niet te vertrouwen was.

Ik zou wel een document opmaken.
        "In de staat waarin de wagen zich bevindt. Alle transport en andere kosten voor de koper. En dat de wagen niet gekeurd werd". Ik denk dat ons dan toch weinig kan gebeuren?

Wat met ongedekte cheques ed?

Kan iemand ons vertellen die dit ook al heeft meegemaakt hoe het bij die persoon afgelopen is?

Comment

1 gouden tip: vertrouw dergelijke werkwijze NOOIT!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door van loenhout Bekijk Berichten
            Mijne Heren,
            mijn zoon neemt mijn mercedes, 7 jaar, over en wil hem invoeren naar Frankrijk waar hij woont. Wat dient er gedaan te worden?
            Dank u!,
            ton van loenhout
            http://www.forum-auto.com/automobile...ujet159884.htm
            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felloweke Bekijk Berichten
              Kan iemand ons vertellen die dit ook al heeft meegemaakt hoe het bij die persoon afgelopen is?
              Lees dit topic maar eens, komt dicht in de buurt : http://www.autoforum.be/showthread.php?t=40320
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Er is tegenwoordig een auto wilt verkopen voor export dan kun je ook de site http://www.autoverkopenvoorexport.nl gebruiken, dit kan zowel voor wagens uit Nederland als uit Belgie.

Comment

Gisteren m'n oude Volvo gaan verkopen op de automarkt in Wilrijk...
                  Ik heb 1000€ meer gekregen dan op de website hierboven & minstens 500€ meer dan alle andere opkopers die ik gebeld had of langs geweest was.

Best wel spannend, zo een auto verkopen...

Comment

Heeft er iemand een aan te raden bedrijf/persoon waar hij een wagen aan verkocht heeft. Ik zoek de mijne snel te verkopen voor export/onderdelen, aangezien ik niet meer naar de keuring wil (aangezien ik te veel kosten zou moeten doen) en een bedrijfswagen krijg.

hulp wordt geapprecieerd !
                    Last edited by ; 11/04/2011, 10:43.

Comment

auto exporteren

Ik heb mijn wagen te koop gesteld en hij is nu verkocht aan iemand die hem wil exporteren.
                      Welke formaliteiten moet ik in orde brengen om dit alles vlot en correct te laten verlopen? Volgens de koper is er geen keuring vereist, klopt dit?
                      Welke documenten moet ik meegeven en welke moet ik bij mij houden?

Dank u!

Comment

heb mijn wagen via deze website verkocht http://inkoopautos.com/ . Er zijn natuurlijk ook wat minpuntjes.Enkel inkoop vanaf 2001.

Comment

Working...
                        X