Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto verkopen voor export

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto verkopen voor export

Ik heb mijn wagen te koop gesteld en hij is nu verkocht aan iemand die hem wil exporteren.
    Welke formaliteiten moet ik in orde brengen om dit alles vlot en correct te laten verlopen? Volgens de koper is er geen keuring vereist, klopt dit?
    Welke documenten moet ik meegeven en welke moet ik bij mij houden?

Dank u!

Niet keuren. Geld ontvangen en auto en roosformulier meegeven. Voor de rest moet je dus eigenlijk niks doen.
    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Moet het keuringsbewijs dan niet mee?
      Is er geen gevaar in het meegeven van het roze formulier?

Comment

keuringsbewijs moet niet mee gezien het in andere landen toch niet geldig is. het roze papier hoort bij de wagen en moet je dus meegeven. wel enkel als je het geld in je hand hebt hé!
        2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
        2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Ok, alvast bedankt!
          Ik vroeg me af of dat roos formulier dan niet kan misbruikt worden aangezien de wagen dan nog steeds op mijn naam ingeschreven staat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GVE
            Ok, alvast bedankt!
            Ik vroeg me af of dat roos formulier dan niet kan misbruikt worden aangezien de wagen dan nog steeds op mijn naam ingeschreven staat?
            Uw nrplaten binnen brengen hé, zo word de auto uitgeschreven

Comment

maar ik heb een andere wagen gekocht en ga deze binnen enkele weken inschrijven met dezelfde nummerplaat. dus... de nummerplaat insturen heeft geen zin zeker he?

Comment

maar ik heb een andere wagen gekocht en ga deze binnen enkele weken inschrijven met dezelfde nummerplaat. dus... de nummerplaat insturen heeft geen zin zeker he?
                Als jij die platen wilt behouden heeft dat geen zin nee

Comment

maar volgens u is er dus geen probleem als ik mijn nummerplaat houdt en mijn roos formulier toch meegeef met de koper??

Comment

maar volgens u is er dus geen probleem als ik mijn nummerplaat houdt en mijn roos formulier toch meegeef met de koper??
                    Heeft die dat nodig?

Gelijkvormigheidsattest meegeven, sleutels en that's it

Comment

Ik weet niet wat die nodig heeft!
                      Maar ik wil goed voorbereid zijn als hij de wagen komt afhalen!
                      Vandaar al mijn vragen!
                      Bedankt voor de snelle antwoorden!!

Comment

roze formulier

hallo

beetje dom miss maar wat is een roze formulier
                        wij willen onze auto ook verkopen en weten niet wat we nodig hebben
                        een pool belde op dat hij de auto wil kopen voor de export
                        hoe zit dat met de vrijwaring
                        wat moeten wij voor papieren krijgen
                        alvast bedankt

Comment

Kijk eens op www.carguide.be Mijn verkochte auto gaat naar Frankrijk. Geen keuring, maar de documenten die bij de auto horen moeten wel meegegeven worden. Na ontvangst betaling natuurlijk. Ik wil eigenlijk ook wel eens weten hoe dat zit met die roze kaart. By the way, die roze kaart is het inschrijvingsbewijs van de auto en zit als het goed is bij je autopapieren. Wettelijk wordt deze roze kaart de grijze kaart genoemd, begrijpe wie begrijpen kan.

Gr. Mila
                          2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelgsi Bekijk Berichten
                            hallo

beetje dom miss maar wat is een roze formulier
                            wij willen onze auto ook verkopen en weten niet wat we nodig hebben
                            een pool belde op dat hij de auto wil kopen voor de export
                            hoe zit dat met de vrijwaring
                            wat moeten wij voor papieren krijgen
                            alvast bedankt
                            je geeft mee:
                            • de auto
                            • alle sleutels van het voertuig
                            • gelijkvormigheidsattest
                            • het laatste keuringsbewijs (je moet er niet mee naar de keuring voor verkoop of de gewone keuring)
                            veel succes met de overdracht

Comment

Iemand die exact weet hoe het zit? Roze inschrijvingsformulier zou moeten worden meegegeven naar het buitenland en uiteindelijk na inschrijving ter plaatse door de koper moeten worden teruggestuurd naar DIV in Brussel met een verklaring van de koper dat het voertuig is geëxporteerd. Zien jullie het al gebeuren? Wat als de koper het roze formulier niet terugstuurt?

Gr. Mila
                              2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk Berichten
                                Iemand die exact weet hoe het zit? Roze inschrijvingsformulier zou moeten worden meegegeven naar het buitenland en uiteindelijk na inschrijving ter plaatse door de koper moeten worden teruggestuurd naar DIV in Brussel met een verklaring van de koper dat het voertuig is geëxporteerd. Zien jullie het al gebeuren? Wat als de koper het roze formulier niet terugstuurt?

Gr. Mila
                                Ik zie niet dadelijk een probleem. De wagen is toch uitgeschreven (je hebt je platen teruggestuurd of op een andere wagen gezet) dus laat ze dat roze formulier maar houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                  Ik zie niet dadelijk een probleem. De wagen is toch uitgeschreven (je hebt je platen teruggestuurd of op een andere wagen gezet) dus laat ze dat roze formulier maar houden.
                                  Ik zou dat formulier ook gewoon meegeven, maar maak er misschien een kopie van, je weet maar nooit dat het nog van pas kan komen, al denk ik dat je dat niet meer gaat nodig hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                    je geeft mee:
                                    • de auto
                                    • het laatste keuringsbewijs (je moet er niet mee naar de keuring voor verkoop of de gewone keuring)
                                    roze kaart moet niet mee, maar mag mee (maak er een kopie van en zorg voor spoedige binnenbrenging van de platen of inschrijving nieuw voertuig op de platen)
                                    zorg ook voor een goed geschreven koopcontract: koper en verkoper elk een origineel!

Comment

gelijkvormigheidattest
                                      keuring
                                      code van de radio
                                      reservesleutels van de wagen
                                      garantie (optioneel)
                                      onderhoudsboekje (optioneel)

Bron: www.automarkt.be

1976 Porsche 924 (verkocht)
                                      2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                      2011 Volvo V60 T6 AWD
                                      2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                        je geeft mee:
                                        • de auto
                                        veel succes met de overdracht
                                        Ik heb mijn vorige ook verkocht aan een exporteur, bovenstaande documenten heb ik allemaal meegegeven + het inschrijvingsbewijs (roze papier) + duplicaat contract. De nummerplaat heb ik laten schrappen bij de DIV.

Auto is cash betaald en een week later is hij die wagen komen halen met Z-platen. Het enige waar die mens in geïnteresseerd was, was of hij daar mee tot in Antwerpen geraakte (boot / trein / vrachtwagen ?). Had hem gezegd dat dat normaal wel zou lukken al was ik niet zeker
                                        Ik heb er alleszins nooit nog iets van gehoord.

Comment

Working...
                                        X