Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lancia Thesis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lancia Thesis

Dit gaat het Lancia Thesis topic worden...

- Heeft er iemand al ervaringen (op eender welke manier dan ook) met deze bijzondere wagen gehad?

- Wanneer gaat het beste moment zijn (qua prijs en ouderdom) om deze wagen in huis te halen?

- Hoeveel kan die 2.4 jtd aan? (aangezien er vaak exemplaren tussen zitten met +200k)

- Hoeveel kost de verkeersbelasting en inschrijvingstaks nog? (voor pakweg diezelfde 2.4 jtd)

Vele vraagjes allemaal, maar zo'n Thesis, ik zie het wel zitten voor binnen een jaar of twee in huis te halen

Last edited by Tigra; 30/03/2009, 20:51.

Doen!

Tot hier mijn nuttige bijdrage.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      Dit gaat het Lancia Thesis topic worden...

- Heeft er iemand al ervaringen (op eender welke manier dan ook) met deze bijzondere wagen gehad?

- Wanneer gaat het beste moment zijn (qua prijs en ouderdom) om deze wagen in huis te halen?

- Hoeveel kan die 2.4 jtd aan? (aangezien er vaak exemplaren tussen zitten met +200k)

- Hoeveel kost de verkeersbelasting en inschrijvingstaks nog? (voor pakweg diezelfde 2.4 jtd)
      -met de thesis niet, dat hebben we niet bollen
      -niet die kar is te barok, roccoco, en surrealistisch terzelvdertijd
      nee, ik denk dat je niet veel langer moet wachten. de prijzen van lancia kunnen enkel de hoogte ingaan naarmate hun imago verbeterd en dat is zo stilaan wel het geval
      - ik heb er al gezien die probleemloos richting 400.000 gingen
      - dat kolommetje ken ik niet van buiten

Comment

Een maat van mij heeft er een paar weken geleden eentje tweedehands aangeschaft, een 3.0 V6 24v (zie ook het Lanciatopic) van 2003 met net 100 000 km op de teller. We waren er allebei op slag verliefd op, dat ding rijdt zo subliem, en straalt echt het levensgenieten op zijn Italiaans uit. De creme alcantara zetels doen denken aan het schuim op een espresso, en het hout ziet er echt als hout uit, compleet met nerfjes en al.
        Ook de reacties op straat zijn geweldig, van beleefd respect (voetganger die bij het passeren "goedemorgen, mijnheer" groette), tot bijzondere aandacht van het vrouwelijk geslacht.
        In vergelijking met mijn 166 is de ophanging een stuk gesofisticeerder (lees: minder pappig), zonder oncomfortabel te worden. Maar het meest van al valt de stilte aan boord op, enkel bij kickdown hoor je de Alfa-V6 onder de kap zingen. Het verbruik valt ook goed mee bij gezapige autosnelwegritten (9 liter). Het is uiteraard geen spurtkanon, maar dat is ook niet zijn ambitie.
        Gelukkig heeft hij 24 maand garantie (hij staat ondertussen al terug bij Buga), want de skyhook ophanging gaf een foutmelding, ze hebben dan de voorste dempers vervangen (1000 euro, gelukkig waarborg), maar de foutmelding bleef. Ondertussen is er ook een storing van het motormanagement bijgekomen, en een haperende cruisecontrol. Maar dat neemt hij er met de glimlach bij, zolang die kar maar binnen de garantietermijn volledig in orde wordt gezet.
        Qua prijs beginnen ze erg toegankelijk te worden (de zijne kostte nieuw 49000 euro, en hij heeft hem voor 8500 gehad).
        Echt een wagen om volledig met je hart te kopen, of met een goede waarborg erop.

De jtd heb ik in mijn 166 zitten, die is behoorlijk duurzaam, er zijn inderdaad voorbeelden genoeg van blokjes die de 300000 ruim overschrijden. Aan verkeersbelasting kost zo'n ding iets van een 520 euro per jaar. BIV zult ge zelf moeten opzoeken in functie van de pk's en de leeftijd van uw uitverkorene.

Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Blijft het een aparte (en mooie) wagen vinden. Een kennis heeft de 2.4jtd met automaat en is er toch tevreden van.

Comment

zeer onderschatte wagen,erg uitbundig maar niet minder betrouwbaar dan een Duitser denk ik
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Tja, Duitse wagens blijven hier het nec plus ultra op dit forum. Italiaanse wagens worden automatisch gelinkt met roest en elektronische problemen. Blijkbaar vergeet men de problemen die de C, E en S-klasse hadden op dat vlak of de BMW's met kapotte turbo's ed. Dan nog maar te zwijgen van de multitronic van Audi waar het een en ander mee mis liep, katalysators die de geest gaven enz...

Iedereen moet in z'n leven eens met een Italiaan gereden hebben. Het blijft toch een aparte rijervaring.

Comment

Bovendien is een hoop van die electronica van Duitse makelij, ook in Italiaanse wagens (Bosch, Siemens, Becker, ...)
                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Ik ben eens benieuwd wat deze gaat opbrengen: http://www.jorisco.be/auction/auctio...did=&lid=46222

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                    Bovendien is een hoop van die electronica van Duitse makelij, ook in Italiaanse wagens (Bosch, Siemens, Becker, ...)
                    twee keer raden wat er vaak kapot gaat
                    indd, die duitse randapparatuur

Comment

I wished
                      Thesis

Nu onmiddelijk
                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                        Ik ben eens benieuwd wat deze gaat opbrengen: http://www.jorisco.be/auction/auctio...did=&lid=46222
                        Waarom liggen daar altijd zo'n mottige velgen onder die Thesissen

on topic: onze 166 had ook die 2.4 jtd (175pk versie) motor, wat me bijblijft is de leuke brom en de ongeveer 160.000 probleemloze km

Comment

Bedankt allemaal al voor de reacties

De Thesis is één van de vele mogelijke pistes trouwens op zoek naar een goeie "papa-auto". Een zoektocht voor een aankoop die waarschijnlijk nog wel twee jaar op zich zal laten wachten, maar op voorhand de markt verkennen is toch o zo leuk

Andere wagens waar ik aan denk:

- Alfa 166
                          - Lancia Kappa
                          - Opel Omega
                          - Renault Vel Satis
                          - ...

Voor hetzelfde geld wordt het ook iets "ouds", eigenlijk ligt momenteel nog de hele wereld voor me open.

maar dat is off-topic...

Comment

- Alfa 166
                            - Lancia Kappa
                            - Lotus Omega
                            - Renault Vel Satis
                            - ...
                            zo ziet het lijstje er beter uit. en makkelijker te kiezen
                            Zo'n vel satis heb ik al rare toeren mee gezien (ééntje die op de N49 al rijdend een halve motor en bodemplaat verloor voor mij )
                            Kappa zou ik ook afblijven. en zeker binnen twee jaar
                            van die 166 2.4 jtd zullen binnen twee jaar ook niet al te veel jonge wagens te vinden zijn.

Comment

- Alfa 166
                              - Lancia Kappa
                              - Opel Omega
                              - Renault Vel Satis
                              - ...
                              Die Omega doet mij persoonlijk weinig, de rest kan ik nog begrijpen.
                              Kappa begint stilaan al op jaren te komen, dit weekend toch nog staan kwijlen op een donkerblauwe K coupé
                              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

De wijnrode thesis is gerepareerd, er zit een nieuw motormanagement in, een nieuwe computer voor de ophanging, en een nieuwe schakelaar voor de cruisecontrol, allemaal garantie (dank u, Buga)
                                Voor de Italianenhaters: de ophanging is van ZF-Sachs (Duits dus), het motormanagement is een Bosch Motronic (ook Duits)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                  Waarom liggen daar altijd zo'n mottige velgen onder die Thesissen
                                  dat heet stijl

Super kar trouwens

Comment

Echt een lekker ding. Dat interieur is één van de mooiste dat ik al heb geizen in een berline.

Met zo'n auto maak je een statement
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

- Alfa 166
                                      - Lancia Kappa
                                      - Opel Omega
                                      - Renault Vel Satis
                                      - ...
                                      Hou het toch maar op de Thesis. Zo'n prachtbak. Gewoon een tijdloze auto
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

* must resist *

Comment

Working...
                                        X