Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En met wat voor reclame zou men dan, rondrijden ? Is daar ook iets van vermeld geworden ?Op mijn fiat camionette stond ook reclame,een logo van hun eigen merk dus.Ik heb dat er terug afgesmeten want die gaven me daar dus gene rotte cent voor.
't Ford-logo van Gio z'n caramel is ook afgeplakt, ongetwijfeld om dezelfde reden.
Ik heb mij aangemeld via de site van Kapaza. Daarna heb ik dezelfde mail als Massy gehad en daarop heb ik ook geantwoord op 5/8/2007. De mail van vandaag is de eerste reactie sinds dat antwoord.
k'ga dat ook eens proberen met een fake emailadres.
eens zien of ze mij ook gelukkig gaan maken
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Vandaag stond er een advertentie in HBvL ze zoeken 900 auto's en de vergoeding zou 400 euro per maand zijn!!!
Advertentie:
Ben ik in de week ook tegengekomen in hbvl. Maar dus niet te vertrouwen als je moet betalen voor info. Het was anders wel een goede bijverdienste geweest!
Ben ik in de week ook tegengekomen in hbvl. Maar dus niet te vertrouwen als je moet betalen voor info. Het was anders wel een goede bijverdienste geweest!
Dat is het juist, ik vertrouw het niet echt, vandaar dat ik dat hier zet.
Mijn gedacht, als je echt zoveel wagens zoekt om reclame op te maken, en het is dringend zoals ze erbij zetten, dan zet je dat toch ergens anders en veel duidelijker!
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Dat is het juist, ik vertrouw het niet echt, vandaar dat ik dat hier zet.
Mijn gedacht, als je echt zoveel wagens zoekt om reclame op te maken, en het is dringend zoals ze erbij zetten, dan zet je dat toch ergens anders en veel duidelijker!
900 wagens aan 400€ per maand= 360.000€ per maand
Denk daar al eens aan voor te beginnen.
900 wagens aan 400€ per maand= 360.000€ per maand
Denk daar al eens aan voor te beginnen.
Inderdaad ja, maar welke mensen houden hun met zo een zaken bezig?
Ik bedoel dus die zoekertjes plaatsen he!
Inderdaad ja, maar welke mensen houden hun met zo een zaken bezig?
Ik bedoel dus die zoekertjes plaatsen he!
mensen die snel rijk worden met het mini-brein van anderen.
als er in gans belgie 1000 marginalen zijn die op zoek zijn naar "vast werk" en die hangen allemaal 3 minuten aan de telefoon hebben ze toch schoon geld verdient.
en volgende maand staat er een advertentie van Geile wendy die 900 man zoekt voor het wereldrecord gang bang te verbreken.
En tien tegen één hangen die 1000 marginalen weer aan de telefoon
Tien minuten geduld later is de beller 11,20 euro lichter maar weet hij zelfs niet naar welke firma hij eigenlijk belt Een renteloze lening of goedbetaald thuiswerk. Een telefoontje naar een 0900-nummer volstaat. Maar zijn alle betaallijnen bonafide? Of wordt u, met een tarief van 1,12 euro per minuut, aan het lijntje gehouden?
door Lotte Beckers
Brussel l Computerstemmen en doorverwijzingen lijken de norm, zo blijkt na enkele telefoontjes naar 0903-nummers. En hoe hoger het 0900-nummer, hoe meer de beller betaalt.
Wie zijn rekening wil spijzen door met een reclamesticker op zijn wagen rond te rijden kan terecht op het nummer 0903/416.36. Daar krijgt de geïnteresseerde een bandje te horen van een enthousiaste man. "Ons team wil enkel serieuze kandidaten", krijgt de beller tot tweemaal toe te horen. Maar, zo gaat het bandje verder, "u moet zich aanmelden via het internet."
Gelukkig krijgt de beller ruimschoots de tijd om pen en papier te zoeken alvorens de man het adres van de website zal dicteren, want er volgt een ruime uiteenzetting. "Onze reclamestickers veroorzaken geen schade aan uw wagen en ze worden vakkundig geplakt door onze medewerkers." De man benadrukt ook verschillende keren dat het belangrijk is dat kandidaten hun gegevens correct en zo volledig mogelijk moeten doorgeven via de website, want "als een slager op de hoek zijn slagerij heropent, heeft het natuurlijk geen zin om een sticker te plakken op de wagen van iemand die 250 kilometer verder woont. Dat begrijpt u natuurlijk wel."
De beller krijgt ook informatie over het identificatienummer dat hij toegekend zal krijgen en over de privacywetgeving. Na drie minuten, tegen 1,12 euro per minuut, verwijst de man ons door naar de website, waar we meer informatie zullen vinden, en dicteert hij het adres. Daarop belooft hij de verbinding automatisch te verbreken, maar het bandje loopt gewoon verder.
Op de website www.reclameopwielen.be kan de volhardende beller zich aanmelden. Of toch niet? Want wie zich online wil inschrijven wordt doorverwezen naar het nummer 0903/416.44, zodat hij opnieuw 1,12 euro per minuut mag ophoesten. Ook daar wordt de beller ontvangen door een tape, met een stem die vriendelijk verzoekt de cijfercode in te toetsen, te vinden op de website, waarna "uw betaling wordt verwerkt". Waarvoor je moet betalen, en of je je daarna eindelijk kunt inschrijven, wordt niet meegedeeld.
De ombudsdienst voor telecommunicatie ontving in 2006 172 klachten, die vooral gaan over een gebrek aan informatie en transparantie. "Vaak weten mensen niet dat die lijnen zo duur zijn", aldus Jimmy Smedt, medewerker van het kabinet Consumentenzaken en Telecommunicatie. "Maar het cijfer is al serieus gedaald sinds de vrijwillige gedragscode die telecombedrijven in 2005 opstelden. En volgend jaar komt er een afdwingbare ethische code".
Tweede poging. Ook 0903/696.45 is op zoek naar mensen die reclame op hun auto willen. Wie tien minuten aan de lijn blijft, krijgt meer dan 35 keer "een ogenblik geduld" te horen. Verder gebeurt er niets. Tien minuten geduld later is de beller dus 11,20 euro lichter maar weet hij zelfs niet naar welke firma hij eigenlijk belt.
Een andere manier om snel geld te verdienen is via www.snelwinnen.com. "Op deze pagina kun je flinke geldbedragen winnen door simpelweg te bellen. Je krijgt dan een persoonlijke wincode te horen, welke je invult op deze pagina."
Er zijn verschillende bedragen te winnen, en hoe hoger het bedrag, hoe minder kans je maakt. Wie 500 euro kiest, moet hopen dat hij de 1.000ste beller is, de prijs van 100 euro wordt aan elke 200ste beller uitgereikt. De computer aan de andere kant van de lijn vraagt echter niet voor welk bedrag de beller kiest. Wie belt, krijgt wel een cijfercode. Wie die nog eens wil horen toetst 1, wie verder wil kiest 2. Daar deelt de vriendelijke vrouwenstem op tape de beller mee dat de betaling verwerkt wordt. Betaling? Welke betaling? Een dikke halve minuut later is de betaling voltooid, aldus de vrouw, en de beller mag inhaken. Maar de cijfercode blijkt niet het winnende getal te zijn. Resultaat: geen winst, enkele minuten gebeld aan 1,12 euro per minuut plus een betaling waarvan het bedrag pas duidelijk zal zijn wanneer de telefoonrekening in de bus valt.
Wie van thuis uit wat geld wil verdienen door pennen in zakjes te steken kan naar Johan bellen via 0903/421.67, waarna je toestelnummer 6091 moet kiezen. Helaas is het toestel tijdelijk niet in gebruik. Maar, zo leert de beller, "dit telefoongesprek komt tot stand door beldienst.nl".
Meer geluk op de astrolijn, waar geïnteresseerden terechtkunnen voor advies allerhande, en dat voor 1,12 euro per minuut. Nicky, heldervoelende en kaartlegster, geeft raad over "hoe die nieuwe knappe buurman te versieren". "Het is niet zo dat er helemaal geen interesse is van zijn kant, maar je pakt het het best voorzichtig aan. Probeer eerst vriendschappelijke gesprekken te voeren, en als hij zelf meer gesprekken aanknoopt, dan kun je proberen wat te flirten. Maar pas op, er zitten veel vrouwtjes achter hem!"
Horoscopen voorspellen wil Nicky niet. "Ik kan geen horoscopen lezen; ik zou liegen mocht ik daar op ingaan."
Publicatiedatum : 2007-11-22
P. heeft zelf nog voor een 0903-telefoonlijn gewerkt en wil daarover een boekje opendoen. "Pay and go, maar dan letterlijk", vertelt hij aan De Morgen.
"Het gaat hier gewoon over fraude. Op zoek naar extra inkomsten bellen mensen een betalend nummer dat begint met 0903. Daar worden ze aan het lijntje gehouden, letterlijk en figuurlijk. Ze betalen om te bellen en krijgen er niets voor terug. Letterlijk pay and go dus." Ook in het consumentenprogramma Peeters en Pichal op Radio 1 vertelde P. hoe die telefoonbedrijven werken.
Twee jaar geleden verhuisde P. met zijn gezin naar Spanje, waar zijn broer enkele schimmige telefoonbedrijven heeft. "Die frauduleuze firma's veranderen bij wijze van spreken elke dag van naam. Zo heb ik gewerkt voor onder andere twee bedrijven waar je niets van zult terugvinden op het internet. Mijn broer plaatste dan allerlei advertenties in streekkranten, waarin hij allerlei beloftes maakte die hij nooit zou nakomen." Zo kon je bij P. terecht voor een lening, je kon thuiswerk aanvragen of, voor een riant bedrag, reclamestickers op je auto laten plakken.
"Wanneer iemand belde om zich kandidaat te stellen voor thuiswerk, en ik hoorde op de achtergrond kinderen huilen, dan begon ik daar over. Mensen die bij de reguliere banken op de zwarte lijst stonden en die daarom nergens terechtkonden voor een lening, maakte ik wijs dat we een groep gepensioneerden kenden aan de Costa Brava, die zo hun spaarcenten wilden investeren. De kunst was om de mensen zo lang mogelijk aan de lijn te houden. Want hoe langer ze belden, hoe meer ze betaalden."
"De beloftes die we maakten, losten we nooit in. Ik deed niet meer dan hun naam en adres opschrijven. Maar er gebeurde niets met die gegevens. Ik probeerde ook altijd hun gsm-nummer vast te krijgen, dat ik dan doorgaf aan mijn broer. Hij kon dan via sms reclame sturen naar die mensen, bijvoorbeeld over een nieuw dieet. Wanneer iemand dan een bericht terugstuurde, kregen ze elke dag een nieuw bericht over het nieuwe wonderdieet. Daarvoor betaalden ze telkens ongeveer een euro. En ze konden zich daarvoor op geen enkele manier uitschrijven. Zo betaalden ze dus jarenlang voor iets dat ze helemaal niet willen."
Maar na twee jaar van bedrog begon P. te worstelen met zijn geweten. "Je krijgt elke dag pakweg honderd telefoontjes van mensen met problemen, probeer je dat eens voor te stellen. Je krijgt bijvoorbeeld een vrouw aan de lijn die twee kinderen heeft, van wie een gehandicapt. Met haar laatste belkrediet belt ze je op, wanhopig op zoek naar geld. Dan ga je 's avonds niet rustig slapen hoor." (LB)
Peeters & Pichal op radio1 hebben hun daar enige tijd geleden ook is in verdiept. Diegene die dat opzetten verdienen dus geld door de mensen die naar dat nummer bellen zo lang mogelijk aan de lijn te houden. De zotste dingen kwamen daar in voor, aan de lijn moeten blijven terwijl je een formulier op internet invulde en zo
Ik ben van plan om mijn wagen te voorzien van reclame . Alleen twijfel ik een beetje want wil de lak niet beschadigen en wat als ik de reclame eraf wil, zie je dat achteraf niet?
wist niet waar posten. Iemand ervaring mee
Comment