Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Restwaarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Restwaarde

    Hej, welke merken/type wagen hebben vandaag de beste restwaarde en zijn dus eigenlijk best investering ?

  • #2
    Om het niet over te exclusieve auto's te hebben, hier mijn lijstje (eigen ervaring):

    1) Audi (A3 - A4 -A6)
    2) Volkswagen (Golf - Passat)
    3) BMW (alle modellen)

    Dit met inachtname van de huidige crisis

    Comment


    • #3
      Ik denk dat je algemeen kan stellen dat Duitse wagens hun waarde het best bewaren, als ik de prijzen van tweedehandswagens er zo op nalees.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door hanshantson Bekijk Berichten
        Hej, welke merken/type wagen hebben vandaag de beste restwaarde en zijn dus eigenlijk best investering ?
        Hier is maar 1 antwoord op: een jonge 2e hands.

        BMW hoge restwaarde? Kijk eens op autoscout wat je voor pakweg een 530d van +50000€ en 4jaar oud nog terugkrijgt... Procentueel gezien zal je met goedkopere auto's een hogere restwaarde krijgen.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door El Capitan Bekijk Berichten
          Hier is maar 1 antwoord op: een jonge 2e hands.

          BMW hoge restwaarde? Kijk eens op autoscout wat je voor pakweg een 530d van +50000€ en 4jaar oud nog terugkrijgt... Procentueel gezien zal je met goedkopere auto's een hogere restwaarde krijgen.
          Het is nogal logisch dat een 2.0TDI veel meer kopers zal aanspreken dan een 3 liter hé. Als je louter een wagen koopt voor een goeie restwaarde, dan ga je best niet te zwaar in motorisatie, jan met de pet heeft het niet zo voor die zware inschrijvingstaksen, verkeersbelastingen en hoge verbruiken... en dus zal die 530d idd wat moeilijker aan de man te brengen zijn dan pakweg een 320d natuurlijk.

          Comment


          • #6
            Procentueel zal een Duitse wagen ong. hetzelfde verliezen in waarde door z'n hogere basisprijs. De prijzen van 2de handswagens stonden al onder druk en zijn zelfs met ong. 10% verder gedaald.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door hanshantson Bekijk Berichten
              Hej, welke merken/type wagen hebben vandaag de beste restwaarde en zijn dus eigenlijk best investering ?
              Porsche 993 Turbo S.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door hanshantson Bekijk Berichten
                Hej, welke merken/type wagen hebben vandaag de beste restwaarde en zijn dus eigenlijk best investering ?
                Een nieuwe wagen is zelden een goede investering.
                Je moet eigenlijk ook naar de gebruikskost kijken en die ligt bij wagens met een hogere restwaarde vaak ook hoger.

                Voor mij is een mooie manier om te kijken wat een wagen werkelijk kost over een bepaalde periode naar de leaseprijzen kijken, hierin is alles in rekening gebracht ook de geschatte restwaarde. Die prijzen zitten het dichtst bij de economische realiteit. Dus neem een referentiewagen en ga dan even zijn concurrenten bekijken voor dezelfde parameters (bijv. op www.directlease.be)
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #9
                  Wiesmann en Morgan.

                  Verder zou ik u aanraden om een recente 2e hands te kopen.


                  De Alfa Romeo 8C is eigenlijk de beste investering van de laatste jaren gebleken, die auto's gaan voor meer weg 2e hands dan ze gekocht zijn van Alfa.

                  Comment


                  • #10
                    Ik vind dat restwaarde en goede investering in zekere zin een contradictie is. Als je een wagen van 4 jaar oud met een goede restwaarde koopt ben je meer kwijt dan een wagen van 4 jaar met een slechte restwaarde, terwijl die laatste in zekere zin evengoed rijdt als de eerste. Heb je dan een goede investering gedaan?

                    Ik denk dat een nieuwe wagen nooit een goede investering is tenzij imago en betrouwbaarheid belangrijk zijn zoals bij leasewagens.

                    Comment


                    • #11
                      Ik vind dat Skoda en Volvo een hoge restwaarde hebben. Zeker als je de vgl doortrekt met een BMW die beduidend harder in waarde zakt.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

                      BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017


                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                        Wiesmann en Morgan.
                        In theorie.

                        Ik heb de Wiesmann okkazies een jaar gevolgd. Pokke-duur, das juist, maar er geraakte er dan ook geen enkele verkocht

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          In theorie.

                          Ik heb de Wiesmann okkazies een jaar gevolgd. Pokke-duur, das juist, maar er geraakte er dan ook geen enkele verkocht
                          Echt geen enkele?
                          Dat dure dingen niet snel verkocht geraken is niet abnormaal denk ik, tenslotte kan niet iedereen dure dingen veroorloven.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                            Echt geen enkele?
                            Dat dure dingen niet snel verkocht geraken is niet abnormaal denk ik, tenslotte kan niet iedereen dure dingen veroorloven.
                            Het enige wat ik heb zien gebeuren is dat de prijzen elke 3 maand een beetje zakten

                            KLIK

                            Deze staat bv al meer dan een jaar te koop. Oorspronkelijk (voorjaar 200 vroegen ze er 122 voor. Dat is ondertussen al een paar keer aangepast

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                              Ik vind dat Skoda.
                              Idd! gezien de aankoopprijs, gaan die in occasie nog steeds weg voor mooie prijzen!
                              Dito met Seat Leon vorige generatie!

                              Voor de rest; occasies. Hoe goeikoper je een wagen kopen kan, hoe minder je er effectief op kan verliezen
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • #16
                                Kleine auto's met een minimum aan opties, maakt niet uit welk merk. Zelfs Fransozen of Italianen houden goed hun waarde als het op kleine auto's aankomt.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                  Idd! gezien de aankoopprijs, gaan die in occasie nog steeds weg voor mooie prijzen!
                                  Dito met Seat Leon vorige generatie!

                                  Voor de rest; occasies. Hoe goeikoper je een wagen kopen kan, hoe minder je er effectief op kan verliezen
                                  Niet te vergeten dat er een verschil is tussen relatief en absoluut waardeverlies

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Het enige wat ik heb zien gebeuren is dat de prijzen elke 3 maand een beetje zakten

                                    KLIK

                                    Deze staat bv al meer dan een jaar te koop. Oorspronkelijk (voorjaar 200 vroegen ze er 122 voor. Dat is ondertussen al een paar keer aangepast
                                    MF4, das toch veel beter dan een MF3?

                                    (Waarom is een MF3 slechts marginaal goedkoper 2e hands?)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                      MF4, das toch veel beter dan een MF3?

                                      (Waarom is een MF3 slechts marginaal goedkoper 2e hands?)
                                      Da is ni "beter". t een is ne roadster, t ander ne coupé.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Die eerste Lexus IS200 (vanaf '99) houden ook goed hun waarde.
                                        Heel lang (tot voor een jaar of 2) bijna niet onder de 12500 te krijgen terwijl nieuwprijs maar 30.000 was
                                        Een BMW 320i (ook een 2l 6 cyl. 150pk) was duurder en verloor veel sneller zijn waarde
                                        Ik heb dat altijd opmerkelijk gevonden.
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

                                        Comment

                                        Working...
                                        X