Hej, welke merken/type wagen hebben vandaag de beste restwaarde en zijn dus eigenlijk best investering ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Restwaarde
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door hanshantson Bekijk BerichtenHej, welke merken/type wagen hebben vandaag de beste restwaarde en zijn dus eigenlijk best investering ?
BMW hoge restwaarde? Kijk eens op autoscout wat je voor pakweg een 530d van +50000€ en 4jaar oud nog terugkrijgt... Procentueel gezien zal je met goedkopere auto's een hogere restwaarde krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Capitan Bekijk BerichtenHier is maar 1 antwoord op: een jonge 2e hands.
BMW hoge restwaarde? Kijk eens op autoscout wat je voor pakweg een 530d van +50000€ en 4jaar oud nog terugkrijgt... Procentueel gezien zal je met goedkopere auto's een hogere restwaarde krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hanshantson Bekijk BerichtenHej, welke merken/type wagen hebben vandaag de beste restwaarde en zijn dus eigenlijk best investering ?
Comment
-
Je moet eigenlijk ook naar de gebruikskost kijken en die ligt bij wagens met een hogere restwaarde vaak ook hoger.
Voor mij is een mooie manier om te kijken wat een wagen werkelijk kost over een bepaalde periode naar de leaseprijzen kijken, hierin is alles in rekening gebracht ook de geschatte restwaarde. Die prijzen zitten het dichtst bij de economische realiteit. Dus neem een referentiewagen en ga dan even zijn concurrenten bekijken voor dezelfde parameters (bijv. op www.directlease.be)'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Ik vind dat restwaarde en goede investering in zekere zin een contradictie is. Als je een wagen van 4 jaar oud met een goede restwaarde koopt ben je meer kwijt dan een wagen van 4 jaar met een slechte restwaarde, terwijl die laatste in zekere zin evengoed rijdt als de eerste. Heb je dan een goede investering gedaan?
Ik denk dat een nieuwe wagen nooit een goede investering is tenzij imago en betrouwbaarheid belangrijk zijn zoals bij leasewagens.
Comment
-
Ik vind dat Skoda en Volvo een hoge restwaarde hebben. Zeker als je de vgl doortrekt met een BMW die beduidend harder in waarde zakt.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenWiesmann en Morgan.
Ik heb de Wiesmann okkazies een jaar gevolgd. Pokke-duur, das juist, maar er geraakte er dan ook geen enkele verkocht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIn theorie.
Ik heb de Wiesmann okkazies een jaar gevolgd. Pokke-duur, das juist, maar er geraakte er dan ook geen enkele verkocht
Dat dure dingen niet snel verkocht geraken is niet abnormaal denk ik, tenslotte kan niet iedereen dure dingen veroorloven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk BerichtenEcht geen enkele?
Dat dure dingen niet snel verkocht geraken is niet abnormaal denk ik, tenslotte kan niet iedereen dure dingen veroorloven.
KLIK
Deze staat bv al meer dan een jaar te koop. Oorspronkelijk (voorjaar 200 vroegen ze er 122 voor. Dat is ondertussen al een paar keer aangepast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenIk vind dat Skoda.
Dito met Seat Leon vorige generatie!
Voor de rest; occasies. Hoe goeikoper je een wagen kopen kan, hoe minder je er effectief op kan verliezenOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenIdd! gezien de aankoopprijs, gaan die in occasie nog steeds weg voor mooie prijzen!
Dito met Seat Leon vorige generatie!
Voor de rest; occasies. Hoe goeikoper je een wagen kopen kan, hoe minder je er effectief op kan verliezen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenHet enige wat ik heb zien gebeuren is dat de prijzen elke 3 maand een beetje zakten
KLIK
Deze staat bv al meer dan een jaar te koop. Oorspronkelijk (voorjaar 200 vroegen ze er 122 voor. Dat is ondertussen al een paar keer aangepast
(Waarom is een MF3 slechts marginaal goedkoper 2e hands?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenMF4, das toch veel beter dan een MF3?
(Waarom is een MF3 slechts marginaal goedkoper 2e hands?)
Comment
-
Die eerste Lexus IS200 (vanaf '99) houden ook goed hun waarde.
Heel lang (tot voor een jaar of 2) bijna niet onder de 12500 te krijgen terwijl nieuwprijs maar 30.000 was
Een BMW 320i (ook een 2l 6 cyl. 150pk) was duurder en verloor veel sneller zijn waarde
Ik heb dat altijd opmerkelijk gevonden.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
Comment