Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Restwaarde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ford al zeker niet. Heb eens gekeken naar een tweedehands Galaxy en die verliest na een jaar ongeveer 1/3 van zijn waarde. Ook S-Max zakt serieus in prijs na een jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
      Ford al zeker niet. Heb eens gekeken naar een tweedehands Galaxy en die verliest na een jaar ongeveer 1/3 van zijn waarde. Ook S-Max zakt serieus in prijs na een jaar.
      Dat is dus zever he.
      Welke auto dan ook gaat na 1 jaar niets in waarde verliezen? Geen enkele.
      Het is juist in de eerste jaren dat een wagen juist het meeste in waarde verliest.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Golf V GTI
        Meesten kostten naargelang de uitrusting nieuw tussen 26-32k nettoprijs
        Als je ziet wat ze tegenwoordig nog durven voor vragen voor een '05 of '06 model
        Wel geen idee of ze die prijzen ook effectief krijgen
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
          Ik vind dat Skoda en Volvo een hoge restwaarde hebben. Zeker als je de vgl doortrekt met een BMW die beduidend harder in waarde zakt.
          Skoda ok, maar Volvo is een ramp, net als Saab!
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Volkswagen Passat diesel (vorig model)

Comment

Fiat coupe 2.0 20VT Plus LE of andere motorisatie

je moet hem dan wel in topconditie houden, klassieker in wording

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                Skoda ok, maar Volvo is een ramp, net als Saab!
                Volvo's zijn toch enorm waardevast?
                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Golf 6 Bluemotion verkocht na 1.5 jaar (met maar 7k km op de teller) met 1.500 euro verlies: verkocht 18.500 en gekocht met alle kortingen en velgen voor 20.000. Ik vind dat nog goed te doen! Ge moet er maar ene hebben die hem absoluut wil natuurlijk... Eerste kandidaat was direct prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                    Volvo's zijn toch enorm waardevast?
                    Echt niet hoor
                    Verliezen na 3-4 jaar veel meer dan Audi, BMW, VW,...
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                      Dat is dus zever he.
                      Welke auto dan ook gaat na 1 jaar niets in waarde verliezen? Geen enkele.
                      Het is juist in de eerste jaren dat een wagen juist het meeste in waarde verliest.
                      Mijnheer, zoek eens een paar prijzen op van Galaxy's tweedehands. En stel ze dan eens samen op de website van Ford. Goed uitgeboywde Ford Galaxy Ghia met lederen zetels en wat stuff: 42000. Zelfde van 2010: 28000. Dat is dus een derde.

Doe hetzelfde met een Sharan of een 5008 en dan weet je dat dit geen zever is.

Comment

Mijnheer, zoek eens een paar prijzen op van Galaxy's tweedehands. En stel ze dan eens samen op de website van Ford. Goed uitgeboywde Ford Galaxy Ghia met lederen zetels en wat stuff: 42000. Zelfde van 2010: 28000. Dat is dus een derde.

Of ze zijn duurder geworden...

Nb: Een vaste regel; na 3 jaar is hij nog de helft waard.
                        Het eerste jaar, en bij het uitkomen van een nieuw model, zeker 30%... waardevermindering.

nb2: ik denkt dat hij bedoelt, dat ieder merk het eerst jaar(30%) zakt in waarde...
                        Last edited by ; 15/11/2011, 23:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Het eerste jaar, en bij het uitkomen van een nieuw model, zeker 30%... waardevermindering.

nb2: ik denkt dat hij bedoelt, dat ieder merk het eerst jaar(30%) zakt in waarde...
                          uiteraard: alleen al de BTW, en dat is van zodra je buiten rijdt uit de garage.
                          Bij leasingmaatschappijen schommelt de restwaarde van bijna alle merken bij 4 jaar 120k kms tussen een vork van 40 à 44% van de nieuwprijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Doe de test...
                            Heb het ook eens gedaan voor een gelijkaardige Sharan, die zakt 15 à 20%. Ik vind dat toch wel een heel verschil hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk Berichten
                              Golf 6 Bluemotion verkocht na 1.5 jaar (met maar 7k km op de teller) met 1.500 euro verlies: verkocht 18.500 en gekocht met alle kortingen en velgen voor 20.000. Ik vind dat nog goed te doen! Ge moet er maar ene hebben die hem absoluut wil natuurlijk... Eerste kandidaat was direct prijs.
                              Dat is geluk heb! Het feit dat een Golf nog altijd goed in de markt ligt zal er natuurlijk ook wel mee te maken hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk Berichten
                                7km op de teller... Welk verhaal zit daar achter vraag ik mij dan af.

Comment

Iets wat ik nog niet heb gelezen hier: veel hangt af van de "kosten" die een wagen 2e hands meebrengt.

Waarom zijn volvo's niet of minder waardevast? Tot voor enkele jaren was een 2.4 de kleinste motor in de 70 reeks. Een koper zal hiervoor tamelijk veel inschrijving, rijtaks en verzekering voor moeten ophoesten.

Zelfde bij BMW: een x20d houd percentueel meer waarde dan een x30d of x35d. Zelfde verhaal: de uitrusting is vaak gelijkaardig bij dezelfde modellen. Maar die 3.0L kost een flink pak meer!

Over het algemeen kopen particulieren die "jonge occasies", waardoor het een nadeel is voor de meeste. Dus om er vanaf te geraken moet de prijs wat zakken om gunstig naast de x20d uit te komen volgens mij. Ook minder vraag naar de grote motoren, tenzij door liefhebbers die niet op 1000€ taks kijken.

Kijk ook maar eens op 2e handsites naar BMW 7 reeks bijvoorbeeld: Er staan genoeg bakken te koop van een jaar of 6-7 voor +-12K en met amper 120K km!
                                  AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Dat zijn bakken van nieuw +100K die perfect 300K km bollen. Dus in dezelfde trend zou je dan een 320d met dezelfde leeftijd en Km voor 3000€ kunnen vinden... dacht ik niet!

Waarom ik dan een 3 kocht en geen 7? Schrijf de 7 maar in en ga maar eens om verzekering en gooi de tank maar vol...
                                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                  www.meevliegen.be

Comment

Dat heeft meer te maken met het feit dat opties niet meetellen in de tweedehandsprijs Een full option zal in verhouding meer waardeverlies hebben dan een basismodel van dezelfde wagen
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

7km op de teller... Welk verhaal zit daar achter vraag ik mij dan af.
                                      Vriendin ander werk vlakbij huis en in het weekend gebruiken we altijd de mijne... Nu tijd voor iets leuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Dat heeft meer te maken met het feit dat opties niet meetellen in de tweedehandsprijs Een full option zal in verhouding meer waardeverlies hebben dan een basismodel van dezelfde wagen
                                        En hoe komt dat dit bij Ford meer uitgesproken is dan bij pakweg VW?

Comment

En hoe komt dat dit bij Ford meer uitgesproken is dan bij pakweg VW?
                                          Omdat VW populairder is in tweedehands. Maar die betaal je ook meer bij aankoop tegenover een gelijkaardige Ford, dus uiteindelijk is het verschil op het einde van de rit miniem.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X