Ford al zeker niet. Heb eens gekeken naar een tweedehands Galaxy en die verliest na een jaar ongeveer 1/3 van zijn waarde. Ook S-Max zakt serieus in prijs na een jaar.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Restwaarde
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk BerichtenFord al zeker niet. Heb eens gekeken naar een tweedehands Galaxy en die verliest na een jaar ongeveer 1/3 van zijn waarde. Ook S-Max zakt serieus in prijs na een jaar.
Welke auto dan ook gaat na 1 jaar niets in waarde verliezen? Geen enkele.
Het is juist in de eerste jaren dat een wagen juist het meeste in waarde verliest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenIk vind dat Skoda en Volvo een hoge restwaarde hebben. Zeker als je de vgl doortrekt met een BMW die beduidend harder in waarde zakt.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenSkoda ok, maar Volvo is een ramp, net als Saab!The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Golf 6 Bluemotion verkocht na 1.5 jaar (met maar 7k km op de teller) met 1.500 euro verlies: verkocht 18.500 en gekocht met alle kortingen en velgen voor 20.000. Ik vind dat nog goed te doen! Ge moet er maar ene hebben die hem absoluut wil natuurlijk... Eerste kandidaat was direct prijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenVolvo's zijn toch enorm waardevast?
Verliezen na 3-4 jaar veel meer dan Audi, BMW, VW,...MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenDat is dus zever he.
Welke auto dan ook gaat na 1 jaar niets in waarde verliezen? Geen enkele.
Het is juist in de eerste jaren dat een wagen juist het meeste in waarde verliest.
Doe hetzelfde met een Sharan of een 5008 en dan weet je dat dit geen zever is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk BerichtenMijnheer, zoek eens een paar prijzen op van Galaxy's tweedehands. En stel ze dan eens samen op de website van Ford. Goed uitgeboywde Ford Galaxy Ghia met lederen zetels en wat stuff: 42000. Zelfde van 2010: 28000. Dat is dus een derde.
Doe hetzelfde met een Sharan of een 5008 en dan weet je dat dit geen zever is.
Nb: Een vaste regel; na 3 jaar is hij nog de helft waard.
Het eerste jaar, en bij het uitkomen van een nieuw model, zeker 30%... waardevermindering.
nb2: ik denkt dat hij bedoelt, dat ieder merk het eerst jaar(30%) zakt in waarde...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenOf ze zijn duurder geworden...
Het eerste jaar, en bij het uitkomen van een nieuw model, zeker 30%... waardevermindering.
nb2: ik denkt dat hij bedoelt, dat ieder merk het eerst jaar(30%) zakt in waarde...
Bij leasingmaatschappijen schommelt de restwaarde van bijna alle merken bij 4 jaar 120k kms tussen een vork van 40 à 44% van de nieuwprijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenOf ze zijn duurder geworden...
Doe de test...
Heb het ook eens gedaan voor een gelijkaardige Sharan, die zakt 15 à 20%. Ik vind dat toch wel een heel verschil hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk BerichtenGolf 6 Bluemotion verkocht na 1.5 jaar (met maar 7k km op de teller) met 1.500 euro verlies: verkocht 18.500 en gekocht met alle kortingen en velgen voor 20.000. Ik vind dat nog goed te doen! Ge moet er maar ene hebben die hem absoluut wil natuurlijk... Eerste kandidaat was direct prijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk BerichtenGolf 6 Bluemotion verkocht na 1.5 jaar (met maar 7k km op de teller) met 1.500 euro verlies: verkocht 18.500 en gekocht met alle kortingen en velgen voor 20.000. Ik vind dat nog goed te doen! Ge moet er maar ene hebben die hem absoluut wil natuurlijk... Eerste kandidaat was direct prijs.
Comment
-
Iets wat ik nog niet heb gelezen hier: veel hangt af van de "kosten" die een wagen 2e hands meebrengt.
Waarom zijn volvo's niet of minder waardevast? Tot voor enkele jaren was een 2.4 de kleinste motor in de 70 reeks. Een koper zal hiervoor tamelijk veel inschrijving, rijtaks en verzekering voor moeten ophoesten.
Zelfde bij BMW: een x20d houd percentueel meer waarde dan een x30d of x35d. Zelfde verhaal: de uitrusting is vaak gelijkaardig bij dezelfde modellen. Maar die 3.0L kost een flink pak meer!
Over het algemeen kopen particulieren die "jonge occasies", waardoor het een nadeel is voor de meeste. Dus om er vanaf te geraken moet de prijs wat zakken om gunstig naast de x20d uit te komen volgens mij. Ook minder vraag naar de grote motoren, tenzij door liefhebbers die niet op 1000€ taks kijken.
Kijk ook maar eens op 2e handsites naar BMW 7 reeks bijvoorbeeld: Er staan genoeg bakken te koop van een jaar of 6-7 voor +-12K en met amper 120K km!
AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
Dat zijn bakken van nieuw +100K die perfect 300K km bollen. Dus in dezelfde trend zou je dan een 320d met dezelfde leeftijd en Km voor 3000€ kunnen vinden... dacht ik niet!
Waarom ik dan een 3 kocht en geen 7? Schrijf de 7 maar in en ga maar eens om verzekering en gooi de tank maar vol...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk BerichtenMijnheer, zoek eens een paar prijzen op van Galaxy's tweedehands. En stel ze dan eens samen op de website van Ford. Goed uitgeboywde Ford Galaxy Ghia met lederen zetels en wat stuff: 42000. Zelfde van 2010: 28000. Dat is dus een derde.
Doe hetzelfde met een Sharan of een 5008 en dan weet je dat dit geen zever is.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten7km op de teller... Welk verhaal zit daar achter vraag ik mij dan af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDat heeft meer te maken met het feit dat opties niet meetellen in de tweedehandsprijs Een full option zal in verhouding meer waardeverlies hebben dan een basismodel van dezelfde wagen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk BerichtenEn hoe komt dat dit bij Ford meer uitgesproken is dan bij pakweg VW?'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment