Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Restwaarde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Omdat VW populairder is in tweedehands.
    Hehe, was dat nu zo moeilijk om toe te geven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
      Hehe, was dat nu zo moeilijk om toe te geven?
      Nee, maar toch heb je geen gelijk. Stel de Sharan op dezelfde manier als de Galaxy samen en procentueel zal dat waardeverlies helemaal zo ver niet uit elkaar liggen
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Kunst is dus voor wie een 2de hands koopt om een wagen te kopen die het meest in waarde daalt en goeie kwaliteit geeft.
        waarom VW kopen duur als een ford evengoed is en goedkoper

Kan de lijst op autobild niet meer terug vinden maar ik denk dat
        bvb een VW phaeton meer dan 60% daalde op 3 jaar.

Comment

Mijnheer, zoek eens een paar prijzen op van Galaxy's tweedehands. En stel ze dan eens samen op de website van Ford. Goed uitgeboywde Ford Galaxy Ghia met lederen zetels en wat stuff: 42000. Zelfde van 2010: 28000. Dat is dus een derde.

Doe hetzelfde met een Sharan of een 5008 en dan weet je dat dit geen zever is.
          je moet wel rekening houden met kortingen en paks
          ik krijg voor men mondeo na 4jaar nog 14K en hij kostte mij er 26K. totaalprijs zonder korting was 34K.
          als ik dus 50% krijg na 5j ben ik steeds tevreden. is mij steeds gelukt bij gelijk welk merk. voor mij is er dus weinig verschil qua restwaarde bij andere merken.
          in tegendeel kijk eens naar een deftig uitgeruste bwm 5 of audi A6 na 5jaar.
          die bakken kom je a volonte tegen tussen de 20 en 30K. en die hebben meestal een nieuwprijs van rond de 70 a 80. lijkt me dus een groter verlies dan men ford
          wimoptiek.be op

Comment

Landrover Defender is waardevast.

Comment

Nee, maar toch heb je geen gelijk. Stel de Sharan op dezelfde manier als de Galaxy samen en procentueel zal dat waardeverlies helemaal zo ver niet uit elkaar liggen
              Bedoel je met +/- dezelfde opties? Been there, done that, dus dat klopt niet.

Comment

Bedoel je met +/- dezelfde opties? Been there, done that, dus dat klopt niet.
                Yep met dezelfde opties. Koop u nu een Sharan met dezelfde opties als een Galaxy en verkoop die alletwee binnen 2 jaar en toon me de cijfers

Dus geen configuratorprijzen vergelijken met vraagprijzen op het internet, maar gewoon de harde cijfers
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Yep met dezelfde opties. Koop u nu een Sharan met dezelfde opties als een Galaxy en verkoop die alletwee binnen 2 jaar en toon me de cijfers

Dus geen configuratorprijzen vergelijken met vraagprijzen op het internet, maar gewoon de harde cijfers
                  Denk je nu echt dat ik twee auto's ga aankopen om u uw ongelijk te bewijzen?

Kijk mijn beste vriend, ik zie dat er een verschil is tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Dat irriteerde eerst een beetje, maar anderzijds: waarom zou ik gelijk moeten krijgen? Wat steek ik daarmee in mijn zakken?

Het is nl. dat ik zeer sterk geïnteresseerd ben geraakt (ook al koop ik niet graag 2e hands) om een "oude" (voor zover je 2010-2011 oud kan noemen) Galaxy aan te schaffen juist omwille van zijn lagere restwaarde na een jaar. Wie er mij een Sharan en gelijkaardige Galaxy kan voorschotelen, krijgt een kus van de juf en mag een bank vooruit, maar je zal je verdomde best moeten doen.

Comment

wat zit je nu te zagen?
                    een galaxy/s-max is 1000keer knapper dan een sharan. vw-rijders denken nog steeds dat ze goud in handen hebben en proberen hun vw"s duur te verkopen, dus je kan enkel een goede zaak doen door een galaxy/s-max te kopen.
                    wimoptiek.be op

Comment

Ik denk dat ge tegenwoordig model specifiek moet kijken, want dat Duitsers in het algemeen 'waardevast' zijn, dat spreken onze meest recente ervaringen wel tegen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                        wat zit je nu te zagen?
                        een galaxy/s-max is 1000keer knapper dan een sharan. vw-rijders denken nog steeds dat ze goud in handen hebben en proberen hun vw"s duur te verkopen, dus je kan enkel een goede zaak doen door een galaxy/s-max te kopen.
                        Je hebt gelijk

Alleen jammer dat een Galaxy geen schuifdeuren heeft

Comment

wat ik vaak gezien heb is dat recentere peugeot 206's ook hun waarde behouden..

het was zelf zo wij hebben 2 j terug een 206 aangekocht nieuw.
                          met alle aftrek kosten kwam hij goedkoper nieuw dan jong occasie.(std kortingen + 1 auto binnen gebracht (recyclage premie)
                          we hebben er nog met gelachen,dat als je hem verkoopt je geld gewoon teurg krijgt.

alg gezien is dat goede 206 (goed onderhouden) nog vrij jong met goede km standen,nog voor vrij veel geld weg gaan,als je ziet wat ze nieuw kosten dan

en elke wagen gaat in waarde verminderen dat is vrij logish eh.

Comment

Mercedes zeker niet omdat ze roesten terwijl je er bij staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                              Mercedes zeker niet omdat ze roesten terwijl je er bij staat.
                              ?
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Jij hebt op tijd verkocht. Eenmaal 7 à 8 jaar begint de generatie van rond de eeuwwisseling te roesten als gek. Ik weet niet hoe het met de huidige MB's gesteld is maar dat vond ik toch een enorm grote teleurstelling en eigenlijk de grote reden waarom ik een andere auto wilde en liefst geen Mercedes meer.

Comment

Jij hebt op tijd verkocht. Eenmaal 7 à 8 jaar begint de generatie van rond de eeuwwisseling te roesten als gek. Ik weet niet hoe het met de huidige MB's gesteld is maar dat vond ik toch een enorm grote teleurstelling en eigenlijk de grote reden waarom ik een andere auto wilde en liefst geen Mercedes meer.
                                  Da's straf zeg, wist ik niet. Ik heb altijd gedacht dat de meeste auto's van pakweg begin 90'ter jaren roestvrij waren (bij normaal gebruik en onderhoud). Nooit geen schade op de roestplaatsen gehad? Maja, ik kan er eigenlijk niet over meespreken want ik heb de laatste 15 jaar geen auto die ouder was dan 5 jaar gehad. Hopelijk heb jij nog iets gevangen voor de Sportcoupé
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ik ga er eerlijk in zijn. Ik heb ietsjes meer dan 3000 euro gekregen voor de sportcoupé en die was net 10 jaar oud geworden. Da's meer het niveau van een Ford of een Opel dan van een premiumwagen, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe;
                                      met alle aftrek kosten kwam hij goedkoper nieuw dan jong occasie.(std kortingen + 1 auto binnen gebracht (recyclage premie)
                                      [B
                                      we hebben er nog met gelachen,dat als je hem verkoopt je geld gewoon teurg krijgt[/b].
                                      Inderdaad het het heeft geen balle zin om catalogusprijzen te vergelijken. Wat telt is je aankoopprijs. Mijn nieuwe Audi A5 kost hier in Belgie meer dan 50000 euro catalogusprijs.
                                      Met korting in kost hij mij in UK aangekocht 36000 euro.

Mijn restwaarde zal binnen 2 jaar tegen de 100% zijn.
                                      Last edited by carman; 18/11/2011, 09:32.

Comment

Ik ga er eerlijk in zijn. Ik heb ietsjes meer dan 3000 euro gekregen voor de sportcoupé en die was net 10 jaar oud geworden. Da's meer het niveau van een Ford of een Opel dan van een premiumwagen, niet?
                                        Inderdaad niet overdreven veel, waarschijnlijk had je voor een sedan meer gekregen, ik heb dat destijds ook gemerkt bij de verkoop van de mijne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                          wat ik vaak gezien heb is dat recentere peugeot 206's ook hun waarde behouden..

het was zelf zo wij hebben 2 j terug een 206 aangekocht nieuw.
                                          we hebben er nog met gelachen,dat als je hem verkoopt je geld gewoon teurg krijgt.

alg gezien is dat goede 206 (goed onderhouden) nog vrij jong met goede km standen,nog voor vrij veel geld weg gaan,als je ziet wat ze nieuw kosten dan

en elke wagen gaat in waarde verminderen dat is vrij logish eh.
                                          Mijn schoonvader heeft zijn Swift gekocht aan 10 000 netto en aan 8000 overgelaten toen hij 2,5 jaar oud was. Stond wel maar 8000 kilometer op.

Kleine wagens verliezen in absolute cijfers minder, ze kosten nieuw dan ook minder En vooral de vraag naar die wagentjes is groter.

Dat zie je ook bij waardevaste merken, een Polo houd bijvoorbeeld veel beter zijn waarde dan een Phaeton. En dan spelen ook nog is andere zaken mee zoals bijvoorbeeld 3-deurs, populariteit model, ... Kijk naar de sportcoupe van Kaiser Chief, die eigenlijk voor belachelijk weinig geld is weggegaan, naar Mercedes normen
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X