Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Restwaarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
    Ik ga er eerlijk in zijn. Ik heb ietsjes meer dan 3000 euro gekregen voor de sportcoupé en die was net 10 jaar oud geworden. Da's meer het niveau van een Ford of een Opel dan van een premiumwagen, niet?
    dat is niets
    ik zou hem gehouden hebben voor dat geld, kan je hem beter gewoon oprijden.
    ik krijg trouwens van een clio van 10j oud nog 3000€.
    wimoptiek.be op

    Comment


    • #62
      Wel, het moet me ook gezegd dat het enige goede aan de auto nog de mechaniek was en hij moest nog een groot onderhoud krijgen, airco bijvullen, panoramisch dak refurbishen, roest wegwerken, nieuwe gloeikaarsen krijgen, remblokken vervangen worden,...

      Ik heb op tijd verkocht denk ik.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
        Wel, het moet me ook gezegd dat het enige goede aan de auto nog de mechaniek was en hij moest nog een groot onderhoud krijgen, airco bijvullen, panoramisch dak refurbishen, roest wegwerken, nieuwe gloeikaarsen krijgen, remblokken vervangen worden,...

        Ik heb op tijd verkocht denk ik.
        Ja, tel dat erbij en je zit ook weer aan minstens 1500 euro meer. wees blij dat je er vanaf bent
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #64
          Voor het roest weg te werken alleen had ik een offerte van 3400 euro

          Een zilveren auto moet blijkbaar volledig herspoten worden om kleurverschillen te vermijden.

          Comment


          • #65
            Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat er hier in het eerste antwoord niet staat dat een auto bijna altijd een rampzalige "investering" is. Zeker wanneer het over nieuwe wagens gaat dan daalt de waarde ervan dramatisch snel, ongeacht het merk. Tel daarbij nog de BIV en alle andere kosten die erbij komen en eigenlijk is het om te huilen. Mochten mensen met zo'n bedragen naar de beurs gaan en hun aandelen aan dat tempo in waarde zien dalen dan zouden er veel de beurs de rug toekeren en nooit meer teruggaan zoals er nu en bij de vorige crisis zoveel waren.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
              Voor het roest weg te werken alleen had ik een offerte van 3400 euro

              Een zilveren auto moet blijkbaar volledig herspoten worden om kleurverschillen te vermijden.
              Tja, ik wist niet dat het zo erg was Besluit dan maar dat je eigenlijk een gouden zaak gedaan hebt
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat er hier in het eerste antwoord niet staat dat een auto bijna altijd een rampzalige "investering" is. Zeker wanneer het over nieuwe wagens gaat dan daalt de waarde ervan dramatisch snel, ongeacht het merk. Tel daarbij nog de BIV en alle andere kosten die erbij komen en eigenlijk is het om te huilen. Mochten mensen met zo'n bedragen naar de beurs gaan en hun aandelen aan dat tempo in waarde zien dalen dan zouden er veel de beurs de rug toekeren en nooit meer teruggaan zoals er nu en bij de vorige crisis zoveel waren.
                100% gelijk heb je, helaas zien wij autoliefhebbers dat blijkbaar niet in
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #68
                  Als je echt weinig tot niks wlt 'verliezen' op een auto:
                  dan had je op de stuntprijs van de Twingo enkele maanden moeten ingaan: 6666€ voor een actiemodel, rij daar 5 jaar mee en verkoop 't dan, waardeverlies zal zeer miniem zijn
                  mijn autootjes:

                  Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                  Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat er hier in het eerste antwoord niet staat dat een auto bijna altijd een rampzalige "investering" is. Zeker wanneer het over nieuwe wagens gaat dan daalt de waarde ervan dramatisch snel, ongeacht het merk. Tel daarbij nog de BIV en alle andere kosten die erbij komen en eigenlijk is het om te huilen. Mochten mensen met zo'n bedragen naar de beurs gaan en hun aandelen aan dat tempo in waarde zien dalen dan zouden er veel de beurs de rug toekeren en nooit meer teruggaan zoals er nu en bij de vorige crisis zoveel waren.
                    U heeft 100% gelijk wat betreft de investering. Alleen IS een auto geen investering, maar een gebruiksvoorwerp, een statussymbool, een hobby,...

                    Comment


                    • #70
                      Een 118d, van 02/2007 (moet dus nog 5j worden) met 162000km op de teller leverde ons bij inruil nog maximaal 6500€ op. Dit als resultaat bij drie verschillende garages en enkele opkopers.
                      En ok, het was een pré-facelift en der is nu ook een nieuw model uit, klopt allemaal, maar het algemeen argument 'de Duitsers' zijn waardevast ? Men g*t ook ja

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                        Skoda ok, maar Volvo is een ramp, net als Saab!
                        En van die twee is Saab nog de grootste ramp. De 9-3 SS van hieronder: 5 jaar oud, full option, geen overdreven biv. Wel met 250.000 km, maar toch, 3.000 euro is niet meteen een prijsbeest.
                        Last edited by ; 20/11/2011, 12:47.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                          U heeft 100% gelijk wat betreft de investering. Alleen IS een auto geen investering, maar een gebruiksvoorwerp, een statussymbool, een hobby,...
                          Diabolic en Aquino hebben het hier naar mijn bescheiden mening tezamen volledig bij het rechte eind: een auto is net als elk ander consumptiegoed geen investering, tenzij je de luxe hebt om het betreffende ding als een aandeel te beschouwen. Doet me trouwens denken aan het motto van forumlid BMWMB.

                          Comment


                          • #73
                            Maakt niet uit of het een investering is of niet. Het is niet onbelangrijk om te weten in welk geval je nog het meeste voor die slechte investering terugkrijgt na verloop van tijd.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                              Ik ga er eerlijk in zijn. Ik heb ietsjes meer dan 3000 euro gekregen voor de sportcoupé en die was net 10 jaar oud geworden. Da's meer het niveau van een Ford of een Opel dan van een premiumwagen, niet?
                              Ik ben afgelopen weekend bij de BMW dealer geweest om een prijs te laten berekenen voor een nieuwe 318d touring met: airco, lederen sportstoelen (electrisch), cruise control, 17inch velgen en een open dakje. Kostprijs 35000 euro (afgerond). Een X1 met 1.8d motor kostte net 150 euro minder...

                              Voor mijn 525d die volledig in orde is en ook 10 jaar oud is en 200.000kms net gehaald heeft, gaven ze 2000 euro wat eventueel nog 2500 euro kon worden. Als ik dan bedenk dat ik net bij de dealer herstellingen gedaan had aan: niveauregeling, motorsteunen, 2 nieuwe banden, nieuwe remschijven en remblokken... Ik had de kosten beter niet gedaan want ik geef hem gratis weg dan...

                              Voor een gemiddelde kleine wagen met iets hogere kmstanden krijg je ook nog 2000 à 3000 euro...
                              The shark is BACK! BMW 635csi

                              BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017


                              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                Ik ben afgelopen weekend bij de BMW dealer geweest om een prijs te laten berekenen voor een nieuwe 318d touring met: airco, lederen sportstoelen (electrisch), cruise control, 17inch velgen en een open dakje. Kostprijs 35000 euro (afgerond). Een X1 met 1.8d motor kostte net 150 euro minder...

                                Voor mijn 525d die volledig in orde is en ook 10 jaar oud is en 200.000kms net gehaald heeft, gaven ze 2000 euro wat eventueel nog 2500 euro kon worden. Als ik dan bedenk dat ik net bij de dealer herstellingen gedaan had aan: niveauregeling, motorsteunen, 2 nieuwe banden, nieuwe remschijven en remblokken... Ik had de kosten beter niet gedaan want ik geef hem gratis weg dan...

                                Voor een gemiddelde kleine wagen met iets hogere kmstanden krijg je ook nog 2000 à 3000 euro...
                                Die garages geven altijd zo weinig voor je auto over te nemen. Het is altijd wikken en wegen tussen de tijd die je er zal insteken plus het ongemak (onbeleefde bellers, thuis blijven voor kopers die niet opdagen,...) en het lage bedrag dat de garage doet om om hem over te nemen, maar dan heb je dat wel.

                                Comment


                                • #76
                                  Grande Punto van vriendin gekocht als stockmodel voor 8999 toen de Punto Evo net op de markt was.
                                  Na 2,5 jaar particulier verkocht voor 8000
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                    Ik ben afgelopen weekend bij de BMW dealer geweest om een prijs te laten berekenen voor een nieuwe 318d touring met: airco, lederen sportstoelen (electrisch), cruise control, 17inch velgen en een open dakje. Kostprijs 35000 euro (afgerond). Een X1 met 1.8d motor kostte net 150 euro minder...

                                    Voor mijn 525d die volledig in orde is en ook 10 jaar oud is en 200.000kms net gehaald heeft, gaven ze 2000 euro wat eventueel nog 2500 euro kon worden. Als ik dan bedenk dat ik net bij de dealer herstellingen gedaan had aan: niveauregeling, motorsteunen, 2 nieuwe banden, nieuwe remschijven en remblokken... Ik had de kosten beter niet gedaan want ik geef hem gratis weg dan...

                                    Voor een gemiddelde kleine wagen met iets hogere kmstanden krijg je ook nog 2000 à 3000 euro...
                                    Mijn schoonbroer heeft enkele maanden terug zijn 525tds met +300.000 km en een serieuze deuk in de deur overgelaten voor 2.000 euro bij de aankoop van een 2de hands c-klasse (bwj 2010).

                                    Comment


                                    • #78
                                      paar jaar geleden een VW fox gekocht van toen 3j oud en 10.000 km voor 4100 (was wel deukje in spatbord vooraan)

                                      na een jaar beslist om deze te verkopen: deukje laten herstellen voor 300€ en met 21000km verkocht voor 5100€ ... van winst gesproken

                                      met datzelfde geld nadien een 10j oude bmw 316i gekocht die veel leuker reed en veel comfortabeler was (nu helaas ook al verkocht)

                                      Comment


                                      • #79
                                        Voor mijn wagen krijg ik nog €1000 à €1500.
                                        150.000km, automatische airco, bijna nieuwe achterophanging, nieuwe uitlaat,...

                                        Zelfs op de parking van de Kinepolis aan de heizel zit er nooit een kaartje van een exportmarchand aan mijn deur. Zegt genoeg, als zelfs die gasten hem niet willen opkopen

                                        Aan de andere kant heb je het voordeel, dat als je een gezinsberline zoekt met een budget van pakweg €4000, je redelijk wat moois kan vinden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X