Yep, dat klopt voor zover ik weet .
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto importeren en homologeren (UK, Japan, ...) Hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bruno35_ Bekijk BerichtenEn hoe ga ik te werk om een Toyota Supra uit NL in te voeren in België? Dus ééntje die al op NL papieren staat? Ook veel moeilijkheden?
Alvast bedankt!
Comment
-
Check alleszins dat de wagen nog steeds de originele motor heeft (wordt wel eens gewijzigd/ge-uprade), want dat wordt effectief nagekeken op de keuring !
Zorg er ook voor dat je dat motornummer effectief weet staan, je moet dat tonen op de ekruing, alsook het/de chassisnummer(s) !
hoe beter je dossier, hoe makkelijker : voorzie zoveel mogelijk technische info, foto's etc ...
Motornummer moet gelijk zijn als wat de papieren van de wagen staat (vb op een V5).
Heb zo al eens een Matra weten importeren (gelukkig niet door mij) uit UK, en die geraakte niet gekeurd omwille van een andere motor
Comment
-
Beste,
IK stel me even voor Ik ben Jimmy Muller 22 jaar.
Het zit zo:
IKheb een mini cooper leyland MKII van 1986 gekocht. Oorspronkelijk is de wagen van Duitsland. In 1996 heeft een Nederlander die daar gekocht en dus sinds 1996 reed hij rond in Nederland. IK heb hem 2 weken geleden daar gekocht. Al de documenten zijn aanwezig buiten het gelijkvormigheidsattest omdat ze dit in Nederland niet nodig hebben. IK moet dit attest dus bekomen. IK heb me al op vele forums geinformeerd, en at blijkt ik moet een gelijkvormigheidskeuring ondergaan als alleenstaand geval. Klopt dit ? de wagen is niet volledig origineel meer, zou dit problemen kunnen opleveren bij de keuring?
Dit zijn de wijzigingen die op de mini zitten:
* geheel geriviseerde motor KM: stand 22.587
* Kn-luchtfilter
* snelle nokkenas
* hiv 44 caburateur
* Bielstein gas schokbrekes - instelbaar
* speciale ophanging, in hoogte verstelbaar
* spagetti uitlaat
* Revolution wheels 13"
* wortelnoten hout dashbord + interieur
* sunroof dak
* rvs bumpers ( home made ) )
* centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
* Naden zijn verwijderd
* 2 voorstoelen met soort Burberry motief
Mijn vraag is hoe ik het beste aan dit gelijkvormigheidsattest kom, een vignet 705 heb ik reeds.
enkele foto's
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
MVG
JImmy
Comment
-
tenzij je bij de fabrikant een gelijkvormigheidsattest kunt verkrijgen (wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt voor een wagen van 1986 !) zul je een gelijkvormigheidskeuring moeten ondergaan.
Welke datum van eerste inschrijving staat op je papieren ? Staat erop dat de wagen voor het eerst in 1986 ingeschreven is ? Of hebben ze dat in NL veranderd door er 1996 van te maken ? Let daar goed mee op, kan wat schelen wat betreft BIV/oldtimerkeuring.
In jouw geval zou ik wachten tot de wagen exact 25 jaar oud is en dan als oldtimer laten keuren : veel makkelijker, goedkoper en slechts eenmalig !
Ik verwacht, gezien een aantal wijzigingen aan de wagen, bepaalde punten waar ze zeer moeilijk kunnen over doen :
- motor : de standaard motor ? Motornummer aanwezig en matchend met de wagen ?
- schroefbare ophanging/vering : forget it, daar geraak je NIET mee door de keuring (tenzij je TUV verslagen hebt). Kennis heeft zeer veel problemen gehad door zijn schroefbare vering op zijn TVR ; uiteindelijk heeft hij alsnog de standaard veringen kunnen vinden en moeten terugplaatsen voor de keuring
- zorg ervoor dat je het chassisnummer weet staan (deze die IN het chassis geklopt is, NIET diegene die op het identificiatieplaatje staat !)
- uitlaat kunnen ze moeilijk over doen (is niet standaard)
Wellicht kunnen ze nog vitten over een aantal andere zaken die niet standaard meer zijn op de wagen, maar dat zal afhangen van station tot station. En wellicht mag je bijbetalen voor een zgn "tuning-keuring"
Beste van al is -en zeker in geval van import- dat de wagen in ORIGINELE staat is ; de minste afwijking kan aanleiding geven tot discussie/homologatie-problemen !
Good luck !
Comment
-
Electrische SUV importeren uit china
Ik weet het , velen verklaren mij zot maar ik heb mijn zinnen gezet op onderstaand model.
Als alternetief waarmee mijn vriendin zou gaan rondrijden (die rijd 4km naar haar werk en 4km terug per dag) in plaats van met haar citroen C3 zou ik graag dat wat milieu vriendelijker doen dan ik met mijn eigen auto doe.
ik heb in 2009 ook 10.000 Watt aan zonnepanelen geplaatst teneinde groene electriciteit te produceren en nu blijkt dat ik nogal veel electriciteit teveel produceer waardoor Electrabel dan weer vree content is. ik zou de overproductie liever zelf verbruiken en ik dacht dat het ideaal zou zijn om nog eens gratis te rijden ook.
Goed, dus de fabricant heb ik gevonden, de prijs FOB ken ik ook (ongeveer 6000€ + 1200€ voor container, verzekering voor onderweg, laden lossen,...) en ongeveer 30 dagen levertijd en hij staat op de kade in Antwerpen.
Natuurlijk begint het dan pas om er platen aan te krijgen en er mee rond te rijden. Na wat uurtjes hier alles door te lezen mag ik mij dus aan een maand of zes verwachten eer dit zal doorgaan blijkbaar.
Als jullie nog tips hebben om dit snel in orde te krijgen mag je dit hier gerust posten.
nog even ter info : de auto heeft niks van europese keuring met uitzondering van de CE keuring en dan allerhande andere europese keuringen zoals TUV op de batterij enz...
Groetjes
Tom
Comment
-
Ik vrees dat je hiermee toch in een andere categorie zit dan wa wij hier allesmaal doen. Dit gaat om een nieuwe wagen, dus zeker de btw is anders. Maar hoe de homologatie in elkaar zit voor een nieuwe wagen durf ik ook nie zeggen zelf... ik zou je zeker aanra#en om eens naar het ministerie te bellen voor je begint hieraan.
Alvast heel veel suc6 en als je zelf een container gaat huren overweeg mss ook om er 2 in de steken. Wie weet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichtenik vrees dat je zo'n Chinese wagen hier nooit ofte nimmer gaat gekeurd krijgen : de normen daar zijn VEEL minder streng dan hier wat betreft emissie, veiligheid enz ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenWeet iemand hoelang je mag wachten na het verkrijgen van formulier 705 bij de douane alvorens je de wagen effectief moet laat keuren/inschrijven?. Zowiezo zit de homologatie nog tussen het keuren en inschrijven. Ik denk niet dat daar echt limieten opstaan.
Comment
-
Zoweizo gebeurd het veel dat er aan import wagens nog dingen verbouwd moeten worden, dus zoals je zegt het klinkt best logisch. Aangezien ik van gevallen gehoord heb waar het meer dan 15 maanden duurde om alles rond te krijgen, zal het zowiezo wel geen probleem vormen denk ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tokio69 Bekijk BerichtenIk weet het , velen verklaren mij zot maar ik heb mijn zinnen gezet op onderstaand model.
Als alternetief waarmee mijn vriendin zou gaan rondrijden (die rijd 4km naar haar werk en 4km terug per dag) in plaats van met haar citroen C3 zou ik graag dat wat milieu vriendelijker doen dan ik met mijn eigen auto doe.
ik heb in 2009 ook 10.000 Watt aan zonnepanelen geplaatst teneinde groene electriciteit te produceren en nu blijkt dat ik nogal veel electriciteit teveel produceer waardoor Electrabel dan weer vree content is. ik zou de overproductie liever zelf verbruiken en ik dacht dat het ideaal zou zijn om nog eens gratis te rijden ook.
Goed, dus de fabricant heb ik gevonden, de prijs FOB ken ik ook (ongeveer 6000€ + 1200€ voor container, verzekering voor onderweg, laden lossen,...) en ongeveer 30 dagen levertijd en hij staat op de kade in Antwerpen.
Natuurlijk begint het dan pas om er platen aan te krijgen en er mee rond te rijden. Na wat uurtjes hier alles door te lezen mag ik mij dus aan een maand of zes verwachten eer dit zal doorgaan blijkbaar.
Als jullie nog tips hebben om dit snel in orde te krijgen mag je dit hier gerust posten.
nog even ter info : de auto heeft niks van europese keuring met uitzondering van de CE keuring en dan allerhande andere europese keuringen zoals TUV op de batterij enz...
Groetjes
Tom
En ja, ik spreek uit ervaring. Over het ontbreken van een stempeltje op een stel zijspiegels met TUV-keuring.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Goeienavond,
Ik heb een Griekse vriend die ondertussen een jaar in Japan rondbolt met een getunede Impreza WRX, de exclusieve 3-deurs versie. Hij is er nogal aan gehecht en wil die naar België laten importeren wanneer hij terug hier komt werken. Hij is op zoek naar mensen die dat voor hem zouden kunnen doen. Hijzelf blijft nog een klein jaartje daar en hoopt dat de wagen hier voor hem kan klaarstaan.
Mensen die kunnen helpen mogen mij een PM te sturen.
Alvast bedankt voor eventuele tips.
Comment
Comment