Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto importeren en homologeren (UK, Japan, ...) Hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Hoe zit het in feite met een EVO 6 uit UK of Japan ?
    Deze is officieel verkocht geweest in België dacht ik...

    Zou daar al zo'n COC bij zitten ?
    zou wel de gewone nemen en geen TME
    Als ik het goed begrijp
    Moet deze dan geen speciale keuring ondergaan aangezien hij hier ooit nieuw is verkocht ?

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door DC2 Bekijk Berichten
      Wagens in Engeland zouden een SVA hebben, dat is een 'engels' COC.
      Als ze daar een SVA hebben zouden ze die speciale keuring hier niet moeten doen, klopt dit ?
      SVA = Single Vehicle Approval, of dus Keuring Alleenstaand Geval...

      Hier in Belgenland telt enkel een papierke uit brussel, al de rest ben je niets mee...
      ----------------------------------------------------------------------------------
      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
      Pictures here: BMW 7 Series
      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
      Pictures here: Diablo

      --------------------------------------------------------------------------------------------
      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
      It might need half a starsystem to turn around,
      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
      Cylons have respect for it...

      --------------------------------------------------------------------------------------------

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Pieteraerens Bekijk Berichten
        Hoe zit het in feite met een EVO 6 uit UK of Japan ?
        Deze is officieel verkocht geweest in België dacht ik...

        Zou daar al zo'n COC bij zitten ?
        zou wel de gewone nemen en geen TME
        Als ik het goed begrijp
        Moet deze dan geen speciale keuring ondergaan aangezien hij hier ooit nieuw is verkocht ?
        EVO VI is hier nooit officieel verkocht, dus geen belgisch papierke, dus KAG...
        ----------------------------------------------------------------------------------
        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
        Pictures here: BMW 7 Series
        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
        Pictures here: Diablo

        --------------------------------------------------------------------------------------------
        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
        It might need half a starsystem to turn around,
        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
        Cylons have respect for it...

        --------------------------------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #64
          Antwoord is reeds gegeven .
          Enige Evo's die je zonder heel de 'miserie' kan importeren zijn de Evo 8 en Evo 9. Die hebben wel een CoC.

          Comment


          • #65
            Dat is "slecht" nieuws...
            Ze er echt tegen op om al die stappen te ondergaan
            En eventueel Subaru impreza STI van 2003-2005
            Deze is hier wel officieel verkocht
            Daar zou het wel moeten gaan op de eenvoudige manier...

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Pieteraerens Bekijk Berichten
              Dat is "slecht" nieuws...
              Ze er echt tegen op om al die stappen te ondergaan
              En eventueel Subaru impreza STI van 2003-2005
              Deze is hier wel officieel verkocht
              Daar zou het wel moeten gaan op de eenvoudige manier...
              Van Subaru's kan ik zéér weinig, maar je kan best gewoon contact opnemen met de verkopers in kwestie en vragen of er bij de wagen een CoC attest aanwezig is. Want het is niet omdat een wagen hier verkocht geweest is, dat er direct een CoC bij is. Sommige speciale series zijn gewoon Japanse versies, die in de UK terug aangepast zijn en dan toch door de SVA gegaan zijn.

              Gewoon navragen is de beste manier
              (Zowiezo heb ik al gehoord dat Subaru soms heel veel doet voor zo'n dingen te regelen hier in België. Soms geven ze attesten veel sneller dan bij andere merken.)

              Comment


              • #67
                Heeft iemand ervaring met het invoeren / homologeren van oldtimers? Zijn ze dan ook zo anaal rond juiste gordels, lichten met E-keur etc? Kan toch niet hè? Zelfs als je'm daarna wil inschrijven voor dagelijks gebruik...
                ----------------------------------------------------------------------------------
                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                Pictures here: BMW 7 Series
                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                Pictures here: Diablo

                --------------------------------------------------------------------------------------------
                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                It might need half a starsystem to turn around,
                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                Cylons have respect for it...

                --------------------------------------------------------------------------------------------

                Comment


                • #68
                  De procedure voor oldtimers ben ik niet echt van op de hoogte, maar ben wel héél zeker dat het een stuk minder streng is. Als de wagen ouder is dan een bepaald bouwjaar dan word het opeens veel gemakkelijker (is ergens in de jaren '70 dacht ik).

                  Toen ik in de keuring stond met de mijne stonder er een Aston Martin van een goeie 30-40 jaar oud achter mij (ook een UK import) en toen die in een 30 minuten terug buiten was, vertelden ze dat vanaf een bepaald jaar het meer een papier handel is, dan echt een keuring.
                  (Al ff gezocht op wegcode.be, maar vind niet direct de nodige info)

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Pieteraerens Bekijk Berichten
                    Dat is "slecht" nieuws...
                    Ze er echt tegen op om al die stappen te ondergaan
                    En eventueel Subaru impreza STI van 2003-2005
                    Deze is hier wel officieel verkocht
                    Daar zou het wel moeten gaan op de eenvoudige manier...

                    Voor een 2003 Sti kan je gewoon een gelijkvormigheidsattest aanvragen bij een dealer. Duurt ongeveer een weekje. Wel opletten voor de specialekkes die enkel in Engeland verkocht zijn, weet niet wat ze daar mee doen eigenlijk? Een Impreza 22b of een P1 bijvoorbeeld of een RB320 of Wr1 Sti, iemand enig idee wat er dan moet gebeuren? Een Evo 9 bijvoorbeeld is hier verkocht geweest, dus kan je op de gemakkelijke manier invoeren, maar een Evo 9 fq400 versie hebben ze hier nooit verkocht, zou je daar ook een gelijkvormigheidsattest voor kunnen krijgen?

                    Comment


                    • #70
                      Voor een Evo8 en 9 FQ300 - FQ3x0 kan je dat allesinds gewoon. Ken iemand die er gekocht had (Rode Evo8 FQ300) en die kon gewoon de papieren krijgen en zo naar de keuring ermee .
                      Geen idee of de PK's dan wel kloppen, want 'Colt Car Company' (UK mitsu invoerder) neemt het niet altijd even nauw met zo'n dingen .

                      Wat het met een FQ400 zou geven weet ik niet natuurlijk, het verschil word wel extreem dan. Maar in veel gevallen zijn het gewone versies die omgebouwd zijn. Ik weet niet of de data buiten de UK in de Mitsu databanken ofzo komt ?

                      Comment


                      • #71
                        Weet er iemand hoe het zit met de BTW-regeling indien je een nieuwe auto (300km; 1 maand oud) koopt in de UK; als persoon met medisch beroep (dus geen BTW-nummer)?
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

                        Comment


                        • #72
                          Dit komt af en toe boven op verschillende forums, maar normaal is de conclusie :

                          Als je een nieuwe wagen koopt in het buitenland (> 6.000km en jonger dan 6 maand) dan betaal je bij het importeren in België nogmaals 21% BTW als je geen BTW-nummer hebt.
                          (Als je dan de BTW in de UK niet moet betalen weet ik niet zeker, maar denk dat die blijft ?)

                          Comment


                          • #73
                            Op Motor-talk. de staat veel uitleg over import van nieuw autos uit UK .
                            De A5 - Q5 - Mercedes E Coupé en Bmw X1 zijn voorbeelden van Import
                            met links stuur en Tacho in Km . De BTW moeten ze enkel in Duitsland betalen. De auto's zijn zo een 30 % beterkoop en met meer gratis opties .

                            Comment


                            • #74
                              Over nieuwe wagens importeren ben ik niet zo goed op de hoogte, maar wat je schrijft klopt inderdaad met wat ik hierover al gehoord heb tot nu toe.

                              Nieuwe wagen in de UK, met het stuur links en alles in km/h aankopen is zeker geen probleem bij de meeste grote merken. Hiervan is op hun websites soms zelfs informatie te vinden

                              De BTW op een nieuwe wagen (onder de 6000km op de teller = nieuw) moet je volgens mij betalen in het land waar je hem naar importeerd (belgie voor ons dus). Hoe het met de BTW in het buitenland zit weet ik niet, maar het klinkt logisch als deze zou vervallen.

                              Er zal waarschijnlijk wel onderscheid zijn tussen mensen met en zonder BTW nummer ?

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Mr.ChronoM Bekijk Berichten
                                Over nieuwe wagens importeren ben ik niet zo goed op de hoogte, maar wat je schrijft klopt inderdaad met wat ik hierover al gehoord heb tot nu toe.

                                Nieuwe wagen in de UK, met het stuur links en alles in km/h aankopen is zeker geen probleem bij de meeste grote merken. Hiervan is op hun websites soms zelfs informatie te vinden

                                De BTW op een nieuwe wagen (onder de 6000km op de teller = nieuw) moet je volgens mij betalen in het land waar je hem naar importeerd (belgie voor ons dus). Hoe het met de BTW in het buitenland zit weet ik niet, maar het klinkt logisch als deze zou vervallen.

                                Er zal waarschijnlijk wel onderscheid zijn tussen mensen met en zonder BTW nummer ?

                                Klopt en ook als je een wagen koopt als particulier, moet je ook de BTW voldoen in België en niet in de UK. Dan word je een toevallige belastingplichtige.

                                Comment


                                • #76
                                  Eigenlijk best wel een interesant gegeven dan. Ik weet nog dat een paar maanden geleden in sommige kranten prijzen gepost werden van bepaalde merken in verschillende landen, met soms zeer extreme prijs verschillen.

                                  Dacht dat bijvoorbeeld een Saab goedkoopst was in Griekenland, bepaalde VW's in het oostblok enzovoort.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Mr.ChronoM Bekijk Berichten
                                    Eigenlijk best wel een interesant gegeven dan. Ik weet nog dat een paar maanden geleden in sommige kranten prijzen gepost werden van bepaalde merken in verschillende landen, met soms zeer extreme prijs verschillen.

                                    Dacht dat bijvoorbeeld een Saab goedkoopst was in Griekenland, bepaalde VW's in het oostblok enzovoort.

                                    Idd, maar veel mensen 'vertrouwen' het niet en hebben geen zin om het op die manier te doen Te lui? Geen zin ? je weet wel hé

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                                      Klopt en ook als je een wagen koopt als particulier, moet je ook de BTW voldoen in België en niet in de UK. Dan word je een toevallige belastingplichtige.
                                      Ben je dat zeker? Zou wel interessant zijn ..
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                        Ben je dat zeker? Zou wel interessant zijn ..

                                        Volgens mijn cursussen BTW wel

                                        Waarom interessant ? Het BTW-tarief in de UK is maar 5 of 15 %..

                                        Comment


                                        • #80
                                          Is inderdaad qua BTW tarief niet zo interessant jammergenoeg, maar de prijzen van wagens in de UK en zeker nu met de huidige wisselkoersen is het toch heel leuk meegenomen denk uk .

                                          Bepaalde sport(ieve) wagens zijn in de UK zowiezo al goedkoper dacht ik.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X