Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto importeren en homologeren (UK, Japan, ...) Hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • hoi

    ik zou graag een toyota supra importeren van de uk geeft dat problemen voor de keuring in belgie ???
    en de douane kunnen die daar ook lastig over doen ??

    Comment


    • Ik denk dat je de antwoorden in dit topic zult vinden.

      Comment


      • hoi

        ik kan deze site niet open doen groetjes

        Comment


        • welke site?

          Comment


          • hoi

            soor had verkeerd gelezen sorry daar voor

            Comment


            • hey

              ik wou zeggen sorry had verkeerd gelezen

              Comment


              • 'n Nederlander vertelde me daarnet dat je bij een auto ouder dan 100 maanden geen invoerrechten meer dient te betalen als je hem uit Zwitserland haalt. Hij sprak wel nog over de BTW.

                Klopt dat? Op 'n website van FOD mobiliteit vind ik informatie die me vertelt dat je zowel BTW als invoerrechten dient te betalen bij invoer uit een non-EU-land.

                Of is er een verschillende regeling in Nederland dan in België?

                Ik raak er niet wijs uit... Het is dus een Zwitserse wagen, die door een Nederlander naar Nederland gehaald wordt en die ik zo eventueel zal kopen en naar België halen. Maakt het wat uit dat die wagen eerst in Nederland wordt geïmporteerd en dan naar BE komt, of dat hij rechtstreeks naar BE komt?

                Bos, bomen...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Mr.ChronoM Bekijk Berichten
                  Naam van de groep is ook handig
                  groep bestaat hoor



                  dat van die invoerrechten moet maar 1x betaald worden als de auto vanuit zwitserland naar de EU komt.
                  maakt niet uit of dit duitsland, spanje, nederland of belgie is.

                  MAW, als die eerst naar nederland gaat. die persoon registreert die daar eerst, en die komt dan naar belgie, dan moet jij die niet meer opnieuw betalen.
                  Last edited by Timmie; 15/09/2010, 23:47.

                  Comment


                  • Reeds verschillende keren importeerde ik wagen uit Duitsland
                    Is het vanuit Engeland dezelfde procedure?
                    Als men in Engeland koopt met een BTW-nummer, wordt de BTW dan ook in mindering gebracht op de prijzen zoals bv autotrader.co.uk? 15%??
                    Buiten lichten, welke aanpassingen moeten er nog gebeuren aan de wagen om hem hier gekeurd te krijgen? RHD vind ik geen probleem

                    Wellicht zelfde procedure zoals vanuit D: Douane (705), BTW (904), keuring als COC ed aanwezig is.

                    Comment


                    • @YOEPIE

                      Op het eerste zicht klinkt alles inderdaad redelijk gelijk. Met uitzondering van de lichten (vooraan) en de kant van uw mistlicht (achteraan) moet je normaal niets veranderen. Als er een COC bij is ben je zowiezo gemakkelijk.

                      Over de BTW weet ik zo goed als niets, maar is het niet zo dat er geen BTW gerekent is op 2de hands wagens ? Mss is iemand anders hier nog van op de hoogte ?

                      Comment


                      • Ok alvast bedankt. Zou kunnen dat VAT niet van toepassing is op 2de handswagens.
                        Na wat surfen ed lees ik inderdaad dat COC niet altijd aanwezig is. Das minder natuurlijk. Even luisteren in UK of ze er niet kunnen voor zorgen als je bij off. dealer koopt.

                        Comment


                        • Ik weet natuurlijk niet hoe het in Duitsland en dergelijke is, maar bij 'speciale' wagens heb je inderdaad niet altijd een COC attest in de UK. Voor mijn wagen en veel van dit topic gaat dan ook over hoe je een wagen moet homologeren voor België. Bij mijn wagen was het bijvoorbeeld een Japanse versie en daarvoor kan/wil niemand een COC geven ...

                          Goed navragen is inderdaad het beste

                          Comment


                          • Hey,

                            Wij kochten enkele weken geleden een Chevrolet Silverado van een Amerikaanse officier, hier in België.
                            Onze wagen hoeft dus niet meer ingevoerd te worden, hij is hier al en rijdt ook al 2 jaar rond in België, maar dan met speciale nummerplaten.
                            Er is echter geen gelijkvormigheidsattest bij en dus moet de wagen gehomologeerd worden.
                            Ik lees hier op het forum dat de wagen gekeurd moet worden met de originele nummerplaten.
                            Dit is in ons geval niet mogelijk.
                            Kunnen we onze eigen nummerplaten niet op de wagen hangen?
                            Weet iemand wat juist aan de wagen aangepast moet worden om te voldoen aan de Belgische normen???

                            Comment


                            • Die speciale nummberplaten zijn dan waarschijnlijk de typische platen die uitgegeven worden voor buitenlandse militairen die hun wagen meebrengen ? Heb ooit zo één met een s2000 gekent. Waren blauwe platen met witte letters dacht ik.
                              Voor zo'n speciale gevallen bel je best eens naar een keuring waar ze homologaties doen. Veel kans op dat ze het daar zelf niet zullen weten (denk niet dat ze dit veel tegen komen).

                              De aanpassingen voor een amerikaanse wagen weet ik niet, maar echt veel zullen het er niet zijn normaal. Veel amerikaanse wagen hebben standaard geen mistlicht achteraan. Dat moet je zeker aanpassen. Verder niets dat ik direct weet.

                              Er zijn wel meerdere forums te vinden (via google ofzo) die speciaal over de import van zo'n amerikaanse 'trucks' gaan.


                              Oorspronkelijk geplaatst door airliner007 Bekijk Berichten
                              Hey,

                              Wij kochten enkele weken geleden een Chevrolet Silverado van een Amerikaanse officier, hier in België.
                              Onze wagen hoeft dus niet meer ingevoerd te worden, hij is hier al en rijdt ook al 2 jaar rond in België, maar dan met speciale nummerplaten.
                              Er is echter geen gelijkvormigheidsattest bij en dus moet de wagen gehomologeerd worden.
                              Ik lees hier op het forum dat de wagen gekeurd moet worden met de originele nummerplaten.
                              Dit is in ons geval niet mogelijk.
                              Kunnen we onze eigen nummerplaten niet op de wagen hangen?
                              Weet iemand wat juist aan de wagen aangepast moet worden om te voldoen aan de Belgische normen???

                              Comment


                              • Die douanier, zit die op vaste dagen op de div in Brussel of wisselt dat?

                                Comment


                                • Heb deze hele thread doorgelezen, in kader van aankoop van een UK wagen.

                                  De wagen die ik gekocht heb heeft GEEN CoC ; nochtans van 2002, maar de fabrikant vertelde mij dat er nooit een CoC is opgemaakt omwille van zeer laag productie-aantal.

                                  Hoe kan ik te weten komen of er al dergelijke wagen rondrijdt in Belgie ? Ik ken er eentje (zelfde model), maar die heeft een andere motor dan de mijne

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                                    Heb deze hele thread doorgelezen, in kader van aankoop van een UK wagen.

                                    De wagen die ik gekocht heb heeft GEEN CoC ; nochtans van 2002, maar de fabrikant vertelde mij dat er nooit een CoC is opgemaakt omwille van zeer laag productie-aantal.

                                    Hoe kan ik te weten komen of er al dergelijke wagen rondrijdt in Belgie ? Ik ken er eentje (zelfde model), maar die heeft een andere motor dan de mijne
                                    MIjn wagen had ook geen CoC als ik deze kocht, ongeveer zelfde verhaal als van jou eigenlijk. Speciale serie, slechts 240 van gemaakt, ... Het enige wat je kan doen in zo'n gevallen is zelf een homologatie procedure starten voor jou wagen. Je zal vooral veel informatie en tijd nodig hebben zoals in de start post van dit topic staat.

                                    Het enige wat niet klopt in je vraag is, hoe je kan weten of er nog zo'n wagens zijn. Als er geen CoC is voor jou wagen dan moet ieder exemplaat zijn eigen homologatie doorstaan en krijgt iedereen een eigen PVG nummer (keuring als alleenstaand geval is altijd voor 1 enkele wagen).

                                    Over welk type wagen gaat het ? Sommige merken kunnen wel heel goed helpen. Mitsubishi doet dan weer zo iritant mogelijk.

                                    Comment


                                    • Ik dacht zo : stel dat er al een dergelijke wagen (incl identieke motor) reeds rondrijdt en die heeft dus een geldig PVG, dat dat dan kan dienen als "precedent" om alsnog geen homologatie-keuring te moeten doen.

                                      Ondertussen heb ik begrepen dat voor ELKE keuring "alleenstaand geval" een apart PVG-nummer uitgeschreven wordt.

                                      De wagen waar het om gaat is een Noble M12 GTO 2.5L

                                      Ik heb reeds gemaild naar Noblecars en die zijn wel erg behulpzaam : zij willen zonder probleem een officiele brief opstellen waarin ze bepaalde technische gegevens bevestigen (vb de standaar aanwezigheid van roestvrij stalen remleidingen).

                                      Ook weet ik ondertussen waar het chassisnummer staat, spaart mij alvast een hoop zoekwerk, zeker als je weet dat je wat tapijt moet losmaken om het te zien

                                      Ik heb gelukkig ook de officiele verkoopsfolder waarin al tal van technische gegevens staan & een boek vol road-tests, waarin tevens die gegevens voorkomen.

                                      Zal maar op voorhand tal van copietjes maken en zorgen dat ik goed geinformeerd ben over de wagen

                                      Comment


                                      • OMG ! Een Noble M12 GTO !
                                        Proficiat met de aankoop van zo'n extreem leuk speelmachien !

                                        Ik kan mij inderdaad wel voorstellen dat firma's al Noble hier niet moeilijk over gaan doen, maar gewoon meewerken waar ze de mogelijkheid hebben. Zoals ik hier kan lezen heb je al een heel belangrijk stuk van de homologatie in orde. Héél veel informatie meenemen en vooral een brief van de fabrikant over speciale/afwijkende dingen lost zeer veel problemen op (heb ik zelf mogen ondervinden). Kopies van alles is altijd een goed idee

                                        Als je de wagen hier hebt is het kwestie van een afspraak vast te zetten in de keuring (in theorie moeten de UK platen er nog op zitten) en gewoon de procedure in gang te zetten.

                                        Comment


                                        • Hoe zit dat met CoC voor wagens uit Ierland? Ik neem aan dat er sowieso geen CoC verkrijgbaar is voor wagens pre-'97? Sowieso keuring alleenstaand geval of homologatie via de invoerder?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X