Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto importeren en homologeren (UK, Japan, ...) Hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• -dubbeltje-
    Last edited by wotr; 06/01/2011, 21:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Om nog maar te zwijgen over het feit dat dat ding waarschijnlijk nog op loodbatterijen draait en dus mileuvriendelijk gezien een dikke 0 is.
      Gelukkig zijn het al LiFePO4 batterijen. Ik heb ondertussen van de fabricant vernomen dat met voor dit model al bezig met de nodige certifieringen en ze verwachten de CoC binnen 4 tot 6 maanden. Ik zal dus nog even wachten met de import tot het effectief zover is. De prijs zal helaas wel in de lucht gaan éénmaal deze europees gekeurd is.

Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
        ik vrees dat je zo'n Chinese wagen hier nooit ofte nimmer gaat gekeurd krijgen : de normen daar zijn VEEL minder streng dan hier wat betreft emissie, veiligheid enz ...
        Welke emissie? tis een 100% electrische é

Comment

• Hallo, Wij zijn een Chevrolet Silverado van 2007 aan het homologeren. Zopas te horen gekregen dat we nog een document ontbreken waarmee we kunnen aantonen dat de motor voldoet aan de Euro 4-norm. Heeft iemand hiermee ervaring? Enig idee waar we dat kunnen halen?? Alvast bedankt voor de info! gr, Kim

Comment

• Ik heb er geen ervaring mee, maar de enige plaats waar je dit zal kunnen verkrijgen is bij de fabrikant zelf neem ik aan ? Voor mijn Mitsubishi had ik een bewijs nodig van Mitsu over het maximale laad en trek gewicht van de wagen.

Dat heb ik na 3 maanden bij Mitsu kunnen loskrijgen ....

Comment

• Heb Buga NV, invoerder van Chevrolet, gecontacteerd, maar zij kunnen me niet helpen. In Amerika hebben ze nl nog nooit van de Euro IV-norm gehoord.
              Ze dachten dat de gegevens op de technische fiche zouden voldoen maar dat blijkt niet het geval omdat het Amerikaanse waarden zijn.
              De enige oplossing zou een test zijn bij AIB Vincotte. Maar daarvoor moet de wagen 2 dagen naar Parijs en het kostenplaatje loopt op tot 5000 €...

Ik heb me nochtans uitgebreid geïnformeerd voor we de wagen kochten. En op geen enkel ogenblik heeft er ook maar iemand gesproken over de Euro IV-norm. En nu de hele procedure bijna rond is, en we zelfs al de betalingsuitnodiging van DIV ontvangen hebben, vragen ze zo'n document.

Had ik op voorhand geweten dat ik 5000 € zou moeten betalen voor een test, dan had ik de wagen nooit gekocht.

Bovendien rijdt de wagen hier al 2 jaar rond in België, met Belgische, internationale, kentekenplaten. En nu mag het ineens niet meer...

Comment

• Dat is behoorlijk balen !

Nu moet de wagen uit her verkeer genomen worden ? Is er een alternatief ? Verkoopswaarde zal ook zeer miniem zijn neem ik aan

Comment

• Volgens mij is buga je aan het naaien. Ga eens naar een parallel importeur, er zit er 1 op de steenweg van leuven naar mechelen.

Comment

• Wagen staat al sinds oktober stil op de oprit, te wachten op de homologatie.
                    Heb al overal informatie gevraagd, zelfs in Nederland en Duitsland.
                    Misschien moest ik iemand vinden, die een wagen heeft met dezelfde motor...
                    Maar weet niet eens of ze dat wel gaan aanvaarden.

De meeste importeurs voeren de wagens in langs Duitsland, schrijven ze daar 1 dag in en voeren ze dan weer uit naar België. Eigenlijk vragen ze er bij DIV om, om te sjoemelen.

Buga is de enige officiële invoerder van Chevrolet. die in Mechelen, Festraets, verkoopt geen Chevrolet.

Comment

• Is de eerste post nog up-to-date?

Ik zou graag een engelse wagen importeren. Verkoper zegt dat er nog 6maand MOT en TAX op betaald is en komt uiteraard met die plakken. Als ik hem vraag om zijn verzekering even verder te zetten mag ik dat rijden met die wagen in België? Wat is nu zo een V5 formulier? Wat moet de verkoper aanvragen en zeker bijvoegen? Het is allemaal particulier te doen dus voor beide even zoeken..

Comment

• Dit had ik graag ook geweten Ik zit met hetzelfde gedacht om een UK wagen naar hier te halen. De papierwinkel en wachttijden neem ik er wel bij.

Comment

• Hoi iedereen,
                          Ik heb hier ook al vanalles doorgelezen...
                          Ik heb een westfield (kitcar) gekocht in nederland, en deze mocht daar gewoon op de baan.
                          Nu bij de douane hier in belgie zegge ze da ik nog een typegoedkeuring moet doen, voor een europees gelijkvormigheids attest.

Toch is deze gekeurd in nederland, en met nederlands kenteken e.d. ...
                          Hoe komt het dat dit in belgie dan weer niet goed genoeg is?

Alle info is welkom.
                          Mvg,

Dennis

Comment

• wellicht is er voor jouw model geen gelijkvormigheidsattest uitgeschreven, of kun je dit bekomen via Westfield Belgie ; anders moet je een gelijkvormigheidsprocedure doorlopen, en dat duurt laaaaaaaaang !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                              tenzij je bij de fabrikant een gelijkvormigheidsattest kunt verkrijgen (wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt voor een wagen van 1986 !) zul je een gelijkvormigheidskeuring moeten ondergaan.

Welke datum van eerste inschrijving staat op je papieren ? Staat erop dat de wagen voor het eerst in 1986 ingeschreven is ? Of hebben ze dat in NL veranderd door er 1996 van te maken ? Let daar goed mee op, kan wat schelen wat betreft BIV/oldtimerkeuring.

In jouw geval zou ik wachten tot de wagen exact 25 jaar oud is en dan als oldtimer laten keuren : veel makkelijker, goedkoper en slechts eenmalig !

Ik verwacht, gezien een aantal wijzigingen aan de wagen, bepaalde punten waar ze zeer moeilijk kunnen over doen :

- motor : de standaard motor ? Motornummer aanwezig en matchend met de wagen ?
                              - schroefbare ophanging/vering : forget it, daar geraak je NIET mee door de keuring (tenzij je TUV verslagen hebt). Kennis heeft zeer veel problemen gehad door zijn schroefbare vering op zijn TVR ; uiteindelijk heeft hij alsnog de standaard veringen kunnen vinden en moeten terugplaatsen voor de keuring
                              - zorg ervoor dat je het chassisnummer weet staan (deze die IN het chassis geklopt is, NIET diegene die op het identificiatieplaatje staat !)
                              - uitlaat kunnen ze moeilijk over doen (is niet standaard)

Wellicht kunnen ze nog vitten over een aantal andere zaken die niet standaard meer zijn op de wagen, maar dat zal afhangen van station tot station. En wellicht mag je bijbetalen voor een zgn "tuning-keuring"

Beste van al is -en zeker in geval van import- dat de wagen in ORIGINELE staat is ; de minste afwijking kan aanleiding geven tot discussie/homologatie-problemen !

Good luck !
                              hoi,
                              ik begrijp even iets niet...
                              ik wil een Peugeot 404 uit 1964 invoeren van NL naar B als dagelijkse auto en die heeft ook schroefveren... betekent dat dat ik problemen kan verwachten ???
                              alvast bedankt voor jullie reactie

Robert

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door robtil Bekijk Berichten
                                hoi,
                                ik begrijp even iets niet...
                                ik wil een Peugeot 404 uit 1964 invoeren van NL naar B als dagelijkse auto en die heeft ook schroefveren... betekent dat dat ik problemen kan verwachten ???
                                alvast bedankt voor jullie reactie

Robert
                                als die standaard geen schroefveren heeft kan het zijn dat ze problemen maken, maar hangt uiteraard altijd voor een heel groot deel af van station, keuringmeester, dag van de week enz

Zorg er alleszins voor dat je het chassisnummer en eventueel motornummer weet staan ! Met vb een niet-standaard motor geraak je niet door de dagelijkse keuring !

Comment

• dankje voor de reactie...404 heeft idd standaard schroefveren dus ik ben al wat gerust gesteld

ik neem je tip over chassisnr en motornr van harte!
                                  bedankt

Comment

• Dat is al een hele geruststelling, want alles wat niet standaard is kunnen ze moeilijk ove rdoen (zeg wel : kunnen, is niet per se het geval, maar een verwittigd mens ... ).

Chassisnummer controleren ze ZEKER, motornummer hebben ze bij mijn Porsche vb niet gechecked (maar wist het wel staan indien nodig).

Let op : het chasissnummer bevindt zichmeestal op een tweetal plaatsen, vb in het motorcompartiment (stickertje, metalen plaatje), maar ook op het chassis zelf (een of andere balk of zo), effectief in het chassis geklopt, dat is het hetgeen het belangrijkst is !

Comment

• Stomme vraag waarschijnlijk maar wat zijn "schroefbare" veren (of "schroefveren" ?? ) eigenlijk ?

Comment

• die schroebare veren kun je instellen op hoogte (dmv in -of uitschroeven van een ring) of hardheid

Comment

• US Import

Hallo iedereen,
                                          Ben al een tijdje bezig met een US import van een nieuwe toyota, via een professionele importateur.
                                          Wagen is mid februari in europa per boot aangekomen, ingeklaard en invoerrechten betaald.
                                          Daarna heeft de wagen van de Duise TUV een Europese typegoedkeuring gekregen.
                                          Vervolgens is de wagen begin April de Belgische homologatieprocedure gestart.
                                          Naar het schijnt is alles prima verlopen en werd een maand geleden het gevraagde bedrag gestort.
                                          Sindsdien is er niets meer gebeurt en het enige antwoord die wij krijgen bij de Dienst in Brussel is dat zij bezig zijn met het afronden van dit dossier.

Heeft iemand enig idee van hoe lang dit nog kan duren?
                                          Alvast bedankt,
                                          Tom

Comment

Working...
                                          X