Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto importeren en homologeren (UK, Japan, ...) Hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hallo
    zou graag nieuwe porsche boxster kopen in de UK weet iemand ergens een garage waar deze met linkshandig stuur kan besteld worden.
    alvast bedankt voor jullie reakties.(blijkbaar heeft men een woonplaats in de UK nodig???)

    Comment


    • Woonplaats in uk enkel als je met uk platen en verzekering wil rijden.

      Comment


      • bedankt voor antwoord

        Comment


        • ik ben bezig met een honda civic type R te homologeren, ik raak helaas niet aan de gegevens van de maximum toegelaten massa. Bij Honda Europe kunnen ze deze ook niet terugvinden. Enig idee waar ik er zou kunnen aanraken?

          Comment


          • Dit heb ik zelf ook moeten regelen (was ook wat het langste duurde) en heb ik zelf via Mitsu België en een lokale dealer moeten regelen om aan een officieel document te kunnen komen. Honda Europa 'kan' dat zoweizo, maar zal wel niet willen (zoals de meeste merken). Ik heb zelf ook contact opgenomen met de Mitsu hoofd verdeler in de UK die deze data ook had, dus dat kan mss een optie zijn ?
            Anders een gokje wagen door ergens een email adres te vinden en in het engels te mailen naar Honda in Japan ? Wie weet zijn we daar vriendelijk genoeg :/

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Mr.ChronoM Bekijk Berichten
              5. Ga naar de Gelijkvormigheids keuring (= homologatie keuring)
              5.1 Voordien

              Voordien moet je ervoor zorgen dat je de wagen in orde gezet hebt naar de Belgische wetgeving. Dit kan zo'n beetje vanalles zijn, maar de meest bekende punten waar je zeker iets voor zal moeten ondernemen zijn :
              • Voorlichten : Koop Belgische voorlichten, zodat ze naar de juiste kant schijnen en regel deze af zoals het bij iedere auto moet. Moderne wagens hebben geen mogelijkheid om alleen de interne spiegels aan te passen. Dus dit zal je wel iets kosten (Mitsubishi Evo prijzen zijn rond de 1200€ voor 2 stuks, via-via kan je het wel regelen voor de helft van de prijs normaal)

              Hi

              Ik heb de 1ste post goed door gelezen en het kan zijn dat mijn antwoord hier ergens al tussen staat, maar als ik 11 pagina's moet beginnen doorlezen..
              Namelijk weet er iemand of je van een recente bmw de lichten kan regelen zodanig dat ze goed zijn voor onze wegen. (bouwjaar 2002)
              Of moet je sowieso nieuwe lichten kopen?

              Comment


              • Blijkbaar niet veel reactie.
                Nog een vraag, als je een auto koopt in de UK en de platen blijven aan de auto hangen.
                Kan je dan een verzekering nemen voor een dag om de auto naar huis te rijden, zodanig dat die ik niet op een aanhangwagen hoef te zetten.

                mvg
                Jurgen
                Last edited by ; 05/01/2013, 10:56.

                Comment


                • Wat de lichten van de BMW betreft, daarvoor kan je ook bij BMW zelf terecht.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Xender Bekijk Berichten
                    Blijkbaar niet veel reactie.
                    Nog een vraag, als je een auto koopt in de UK en de platen blijven aan de auto hangen.
                    Kan je dan een verzekering nemen voor een dag om de auto naar huis te rijden, zodanig dat die ik niet op een aanhangwagen hoef te zetten.

                    mvg
                    Jurgen
                    Dit kan ja, check met je verzekeraar.
                    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                    1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                    Comment


                    • Ik ben mij op het gemak aan het voorbereiden om mijn BMW M Coupe uit 2001 in Augustus van de USA naar België in te voeren. Bij BMW al nagevraagd en er is dus geen CoC te verkrijgen omdat de auto origineel niet Europees is. Wel zeiden ze mij dat ik een gelijkwaardig-aan-gelijkvormigheids-attest kon krijgen (laten keuren daarvoor). Is dat iets waar iemand al van gehoord heeft? Als het niet eenvoudiger (korter) is lijkt mij de alleenstaand geval procedure een betere optie. Als iemand een tip heeft voor een goed homologatiebedrijf hoor ik dat ook graag.

                      Comment


                      • Dus om een auto uit de Uk te halen (heeft een COC) dus komt ongeveer gelijk met eentje uit duitsland halen denk ik?

                        Heb ik nodig

                        UK Registration Certificate
                        COC
                        Factuur
                        M.o.t

                        Hoe krijg je die best naar belgie er bestaan ginds geen exportplaten?
                        En ik heb platen nodig om deze hier te keuren?
                        Polo 6n 1.4

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Mr.ChronoM Bekijk Berichten
                          3. Ga naar de Douane



                          Als je iets over de grens brengt in ons één-gemaakt-europa moet je dus zelf naar de douane.
                          • Waar : Zoek een kantoor in de buurt via http://ec.europa.eu/taxation_customs...g=NL&Country=%
                          • Wat neem je mee : De factuur en het UK Registration Certificate.
                          • Wat is het doel : Het bekomen van een Vignet 705 (Roze A4 blad)
                          • Prijs : Onder de 1€ via de douane zelf, via een douane bedrijf 50€, maar dan moet je ook niets zelf regelen (liever lui dan 20 pagina's wetteksten lezen manieren )
                          Het Vignet 705 is het formulier met de titel 'Aanvraag tot inschrijving van een voertuig'. Dit document zorgt er dus samen met het 'UK Registration Certificate' voor dat jou wagen in België naar de keuring mag om te worden ingeschreven/gehomologeerd. De douane controleerd of er BTW moet betaalt worden en het volledge intracommunautaire gebeuren in orde is voor jou wagen.
                          Die link werkt niet meer..
                          Waar zijn er allemaal douanekantoren nog ?
                          Classic cars on demand

                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

                          - It's time to make your dream come true -

                          Comment


                          • ben zelf bezig met een silvia s15 aan het importeren , mijn vraag is : hoe breng je die wagen naar de keuring ? ik vermoed dat ze er niet mee kunnen lachen als je daar toekomt op een trailer of iets dergelijks .Of heb je gebruik gemaakt van z-platen

                            Comment


                            • met een trailer als je dat kan, lijkt mij de enige manier voor een particulier

                              Comment


                              • Ook even mijn verhaal hier bijplaatsen. Ik heb recent een Amerikaanse van gekocht in Nederland van het merk GMC. Nu ben ik naar de douane gegaan en daar 30ct betaald en is voor de douane alles goed. Ik vernam dat ik met de van naar de homologatiekeuring moet wat ik een beetje gek vind aangezien de auto daar 3 jaar heeft rondgereden op Nederlandse platen en telkens blanco gekeurd werd. De papieren zijn ook in orde met invoerdocumenten, inportnummerplaat, kentekenbewijs I en II, etc ... Op 13 september heb ik afspraak op homologatiekeuring zonder demontage te Nazareth. Van het station vernam ik dat ik aangezien de van achteraan trommelremmen heeft deze tijdens de keuring zelf moet demonteren ter plaatse. Wordt een beetje hachelijk aangezien ik geen automechanicien ben. Verder rijdt de van op LPG en moet ik voordien een LPG keuringsattest laten opmaken door een LPG-plaatsingsgarage. Hebben jullie nog tips dat ik kan doen om de homologatiekeuring zo goed mogelijk te doorstaan ?

                                Ik heb het hele topic hier gelezen en het is erg informatief, maar ik vond niks over Amerikaanse auto's daarom vraag ik het liever even.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DavidN Bekijk Berichten
                                  Ook even mijn verhaal hier bijplaatsen. Ik heb recent een Amerikaanse van gekocht in Nederland van het merk GMC. Nu ben ik naar de douane gegaan en daar 30ct betaald en is voor de douane alles goed. Ik vernam dat ik met de van naar de homologatiekeuring moet wat ik een beetje gek vind aangezien de auto daar 3 jaar heeft rondgereden op Nederlandse platen en telkens blanco gekeurd werd. De papieren zijn ook in orde met invoerdocumenten, inportnummerplaat, kentekenbewijs I en II, etc ... Op 13 september heb ik afspraak op homologatiekeuring zonder demontage te Nazareth. Van het station vernam ik dat ik aangezien de van achteraan trommelremmen heeft deze tijdens de keuring zelf moet demonteren ter plaatse. Wordt een beetje hachelijk aangezien ik geen automechanicien ben. Verder rijdt de van op LPG en moet ik voordien een LPG keuringsattest laten opmaken door een LPG-plaatsingsgarage. Hebben jullie nog tips dat ik kan doen om de homologatiekeuring zo goed mogelijk te doorstaan ?

                                  Ik heb het hele topic hier gelezen en het is erg informatief, maar ik vond niks over Amerikaanse auto's daarom vraag ik het liever even.
                                  Helaas, je zal zeker je wiel moeten demonteren en misschien ook je remtrommel. (dus neem best iemand mee die dat kan)
                                  Polo 6n 1.4

                                  Comment


                                  • Dat heeft de keuringmeester me reeds gezegd idd, ik ga het thuis 2x oefenen. Het schijnt niet zo moeilijk maar je moet weten wat je moet losmaken. De trommels moeten er idd af helaas.

                                    Comment


                                    • Heeft hij er ook bij gezegd waarom dit nodig is ? Het nu hiervan gaat me wat verloren...

                                      Comment

                                      Working...
                                      X