Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Zafira 1.7CDTI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Problemen met Zafira 1.7CDTI

Vrijdag laatst leden reed ik met mijn vader zijn Opel Zafira 1.7CDTI/125PK. We zijn naar Valkesnwaard (Nl) gereden zonder problemen. Auto heeft daar een tijdje stilgestaan (geen uren maar toch) en toen zijn we weer vertrokken naar huis. Op de snelweg kreeg ik al gauw problemen met de motorelektronica. Deze gaat over op noodcircuit en je kan geen gas meer bij geven. Als je de wagen helemaal uitzet is het prbleem verholpen maar niet weg want ik heb het zo 3x gehad.
    Het is blijkbaar altijd als de wagen een langere afstand gedaan heeft dan even stil en dan terug opweg. Kent iemand dit fenomeen of weet iemand waaraan het zou kunnen liggen?
    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
    2014 Opel Astra OPC
    2015 Audi TT TDI S-Line

Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
    Vrijdag laatst leden reed ik met mijn vader zijn Opel Zafira 1.7CDTI/125PK. We zijn naar Valkesnwaard (Nl) gereden zonder problemen. Auto heeft daar een tijdje stilgestaan (geen uren maar toch) en toen zijn we weer vertrokken naar huis. Op de snelweg kreeg ik al gauw problemen met de motorelektronica. Deze gaat over op noodcircuit en je kan geen gas meer bij geven. Als je de wagen helemaal uitzet is het prbleem verholpen maar niet weg want ik heb het zo 3x gehad.
    Het is blijkbaar altijd als de wagen een langere afstand gedaan heeft dan even stil en dan terug opweg. Kent iemand dit fenomeen of weet iemand waaraan het zou kunnen liggen?

Ik heb nog al van mensen gehoord dat ze problemen hebben dat hun wagen in het noodprogramma schiet!

Iets met een koeling probleem misschien?
    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
      Ik heb nog al van mensen gehoord dat ze problemen hebben dat hun wagen in het noodprogramma schiet!

Iets met een koeling probleem misschien?
      Volgens onze dealer heeft enkel de Zafira met de 1.7CDTI/125PK dit probleem.
      2014 Opel Astra OPC
      2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Volgens onze dealer heeft enkel de Zafira met de 1.7CDTI/125PK dit probleem.
        prob moet bij electronica gezocht worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door audia-5 Bekijk Berichten
          prob moet bij electronica gezocht worden
          prob kan ook bij contactslot zitten dat hij soms slecht contact geeft en als je die afzet is het ineens terug goed zou toch bij contact slot beginnen

Comment

Ik weet het echt niet. En het rare is mijn vader heeft het nog maar 1x gehad in dat jaar dat we he nu hebben en ik al verschillende keren.
            Het ligt mss aan mijn rijstijl of die auto heeft wat tegen mij.
            2014 Opel Astra OPC
            2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Ik heb het zelfde propleem gehad met men e 65 -7
              je kost normaal rijde en zo ver rijde je wil stond de wage eve stil nog geen uur
              dan kreeg je die niet meer gestart
              ofwel tijdens het rijde ineens foutmelding en waarschuwing
              waardoor je maar op 1 versnelling kan rijde eve
              als je de wage afzet en 5second wacht kan je die terug starte
              of soms zelf niet

Je kan naar opel gaan en je wage late uitleze ( propleem is ni volledig weg maar dan weetje al iets meer

Of een nieuwe batrie kope
              dat was bij mij dus de oorzaak en ziens dien geen propleme meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vipdriver Bekijk Berichten
                Ik heb het zelfde propleem gehad met men e 65 -7
                je kost normaal rijde en zo ver rijde je wil stond de wage eve stil nog geen uur
                dan kreeg je die niet meer gestart
                ofwel tijdens het rijde ineens foutmelding en waarschuwing
                waardoor je maar op 1 versnelling kan rijde eve
                als je de wage afzet en 5second wacht kan je die terug starte
                of soms zelf niet

Je kan naar opel gaan en je wage late uitleze ( propleem is ni volledig weg maar dan weetje al iets meer

Of een nieuwe batrie kope
                dat was bij mij dus de oorzaak en ziens dien geen propleme meer.
                Langs de garage gaan en idd de boel eens laten uitlezen, dit duurt niet lang en de kans dat je dan wat wijzer bent is aanzienlijk, nu is het puur gokken en veronderstellen .
                Alle electronika beschikt over een foutgeheugen dat eventuele opgetreden storingen onthoud. Kan echt van alles zijn (defecte sensor, luchtmassameter, turbodruk of regelklep van EGR of zo)
                Hoop dat het snel opgelost is en het je niet te veel euro's moet kosten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                  Langs de garage gaan en idd de boel eens laten uitlezen, dit duurt niet lang en de kans dat je dan wat wijzer bent is aanzienlijk, nu is het puur gokken en veronderstellen .
                  Alle electronika beschikt over een foutgeheugen dat eventuele opgetreden storingen onthoud. Kan echt van alles zijn (defecte sensor, luchtmassameter, turbodruk of regelklep van EGR of zo)
                  Hoop dat het snel opgelost is en het je niet te veel euro's moet kosten .
                  Euro's geen probleem want het is een soort leasing van Opel met alles inbegrepen, maar het is verdomd vervelend. Bij de dealer hebben ze hem al aan de computer gelegd en vinden niets fout. Ze zitten er zelf met een vraagteken. Ik ga mij binnenkort ook een nieuwe wagen aanschaffen en de opel Astra (model2010) zat bij de favorieten maar als ik denk aan dat soort elektronica dan is de keuze op een ander merk snel gemaakt.
                  2014 Opel Astra OPC
                  2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Euro's geen probleem want het is een soort leasing van Opel met alles inbegrepen, maar het is verdomd vervelend. Bij de dealer hebben ze hem al aan de computer gelegd en vinden niets fout. Ze zitten er zelf met een vraagteken. Ik ga mij binnenkort ook een nieuwe wagen aanschaffen en de opel Astra (model2010) zat bij de favorieten maar als ik denk aan dat soort elektronica dan is de keuze op een ander merk snel gemaakt.
                    Van waar ben je mss? ik had eens een electronicaprobleem met een Astra, ben toen op aanraden naar Opel Vanderhaegen in Aalst geweest, daar zit een mechanieker die veel van auto-electronica kent. Probleem was direct opgelost.
                    Misschien eens daar laten nakijken?

Comment

Ik had zo mijn twijfels omtrent de 1.7 CDTI's bij de aankoop van mijn Zafira vorig jaar. Ik heb toen beslist de 1.9 CDTI te nemen, en heb het me nog geen enkele seconde beklaagt. (0.0 problemen bij 42.000km).

Kijk hier eens: Mss herken je jouw problemen

Vind het wel spijtig dat je de nieuwe Astra direct laat vallen door deze tegenslag.
                      2012 Opel Astra ST Ecoflex
                      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                        Van waar ben je mss? ik had eens een electronicaprobleem met een Astra, ben toen op aanraden naar Opel Vanderhaegen in Aalst geweest, daar zit een mechanieker die veel van auto-electronica kent. Probleem was direct opgelost.
                        Misschien eens daar laten nakijken?
                        Ik ben van Deinze en onze auto komt van een grotere bekende garage in de streek. Van de garage niks dan lof anders hoor.
                        2014 Opel Astra OPC
                        2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                          Ik had zo mijn twijfels omtrent de 1.7 CDTI's bij de aankoop van mijn Zafira vorig jaar. Ik heb toen beslist de 1.9 CDTI te nemen, en heb het me nog geen enkele seconde beklaagt. (0.0 problemen bij 42.000km).

Kijk hier eens: Mss herken je jouw problemen

Vind het wel spijtig dat je de nieuwe Astra direct laat vallen door deze tegenslag.
                          Ik laat de astra niet direct vallen want ben zeker dat ik goede condities zal krijgen bij opel, maar doordat ik twijfelde tussen 3 modellen en eentje vrij snel afviel heb ik lang getwijfelt tussen de nieuwe Astra GTC en een VW scirocco. Doordat de astra GTC nog moet uitkomen en de problemen met de zafira gaat mijn eerste voorkeur naar de scirocco.
                          2014 Opel Astra OPC
                          2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Ik heb ook een Opel Zafira 1.7CDTI en heb dat probleem al een jaar lang. Al drie keer naar garagist geweest.Ze hebben de auto uitgelezen,er aan geprutst, maar nog niks heeft geholpen.Nu hebben ze mij een nieuwe turbo beloofd,maar dit is al 3 maanden geleden.Ik heb er nu een advocaat van de verzekering achter gezet.Ben benieuwd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje Bekijk Berichten
                              Ik heb ook een Opel Zafira 1.7CDTI en heb dat probleem al een jaar lang. Al drie keer naar garagist geweest.Ze hebben de auto uitgelezen,er aan geprutst, maar nog niks heeft geholpen.Nu hebben ze mij een nieuwe turbo beloofd,maar dit is al 3 maanden geleden.Ik heb er nu een advocaat van de verzekering achter gezet.Ben benieuwd.
                              Mijn zafira is nu 10 maanden oud maar is reeds 8x bij de dealer geweest.Het is ook een 17 cdti 125 pk. Ik had reeds 2 19 cdti 120 pk en die waren perfect.De 17 is echter een RAMP. De motor schokt tijdens het optrekken,reeds 2x in veiligheids programma gevallen,toerental in vrijloop zakt weg met vibraties totgevolg. De software is reeds 4x aangepast,sturing van injectiepomp vervangen,egr vervangen,nieuw motormanegment en interventie van opel belgie.Maar nog steeds geen verbetering en de dealer en opel zeggen dat er geen probleem is en zeggen dat het aan de rijstijl zal liggen. Dus nu ben ik opzoek naar lotgenoten met het zelfde probleem. Alvast bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                                Mijn zafira is nu 10 maanden oud maar is reeds 8x bij de dealer geweest.Het is ook een 17 cdti 125 pk. Ik had reeds 2 19 cdti 120 pk en die waren perfect.De 17 is echter een RAMP. De motor schokt tijdens het optrekken,reeds 2x in veiligheids programma gevallen,toerental in vrijloop zakt weg met vibraties totgevolg. De software is reeds 4x aangepast,sturing van injectiepomp vervangen,egr vervangen,nieuw motormanegment en interventie van opel belgie.Maar nog steeds geen verbetering en de dealer en opel zeggen dat er geen probleem is en zeggen dat het aan de rijstijl zal liggen. Dus nu ben ik opzoek naar lotgenoten met het zelfde probleem. Alvast bedankt.

Hallo

Heb dezelfde problemen met m'n Zafira. t' Is wel een 110 PK. Stotteren, niet optrekken in 2e versnelling. Sofware werd reeds geupdated, egr-klep aangepast. Echter zonder resultaat. Ondertussen ook al meerdere keren contact gehad met klantendienst in Antwerpen.
                                Telefonisch hebben ze mij gezegd dat dit een gekend probleem is en te wijten is aan de software die zo isingesteld dat de auto aan de strengere emissienormen zou voldoen.
                                Enkele weken geleden heb ik dan een brief ontvangen dat dit geen technisch mankement is maar een "producteigenschap" ?!! Onvoorstelbaar.

Ik probeer nu via de verzekering verdere stappen te ondernemen.
                                Last edited by ; 06/01/2010, 22:34.

Comment

jouw nickname is de max

Comment

Mijn nickname is misschien de max deZAFIRA 17 CDTI is dat niet !!!!! Weemoedig denk ik terug aan mijn 19cdti 120 pk zonder problemen

Comment

Mijn nickname is misschien de max deZAFIRA 17 CDTI is dat niet !!!!! Weemoedig denk ik terug aan mijn 19cdti 120 pk zonder problemen
                                      Ruil hem in op een 150pk diesel. Heb je die goeie ouwe 1.9 terug
                                      2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Opel zal eerst een deftig voorstel moeten doen want dit soort van klantenbedrog kan echt niet. Producteigenschap zegt Opel en dan te denken dat deze motor door 60% van de astra en zafira klanten gekozen zal worden.Deze motor gaat Opel veel klanten kosten en de klantenservice lijkt nergens op.

Comment

Working...
                                        X