Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reacties op verkoop op autoscout24 : oplichters of niet?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Reacties op verkoop op autoscout24 : oplichters of niet?!

Hey,
    Heb mijn auto gisteren op autoscout gezet en heb al drie mails gekregen...
    1:
    De geïnteresseerde: Ambroise
    heeft volgend bericht gestuurd: Bonjour Mr

j'ai lu l'annonce de votre véhicule ce matin, et j'aimerai savoir si il est toujours disponible,si oui j aimerai bien que vous me faite parvenir quelques photos supplémentaire du véhicule pour plus d'appréciation et vous contacterai pour vous dire mon dernier mot concernant l'achat de ce véhicule.

je suis donc en attente de vous lire au plus vite.....
    bonne journée a vous et votre famille.

Cordialement
    Mr Ambroise

en vraagt om contact op te nemen op het nummer:
    of per e-mail: ambroisebigo@gmail.com

2 :
    De geïnteresseerde: Mr.DECROUY
    heeft volgend bericht gestuurd: Bonjour,
    Excusez-moi,votre véhicule est-il disponible?
    Si oui,faite moi parvenir une photo intérieur et la dernière facture d'entretien afin de me faire une idée plus net de son état actuel.
    Bien à vous

of per e-mail: gerarddecrouy@gmail.com

3 :
    De geïnteresseerde: campet
    heeft volgend bericht gestuurd: Bonjour

Je suis intéresse par l’achat de votre auto dont l’annonce a été publiée sur autoscout24, a cet effet veuillez me donner plus amples informations concernant le prix et m’envoyer dans les plus bref délais les photos intérieures et extérieures de l’auto

Cordialement,
    cel:+22548706740

of per e-mail: jcampet3@yahoo.fr

Heb een donkerbruin vermoeden (zeker die mail uit Frankrijk) dat ze al direct met m'n kl**** willen spelen of zie ik dat verkeerd?

Ook is mijn Frans helaas ni goed genoeg om een deftige repliek te voeren...
    Iemand een idee/vermoeden of deze mails al dan niet stinken?!

Alvast merci, Kris
    2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Negen op de tien dat het allemaal mails zijn van oplichters die aan materiaal proberen te geraken om hun praktijken verder te zetten. Ze vragen foto's van binnen en buiten en kopies van facturen van het onderhoud. Die gebruiken ze dan om mensen in de val te lokken.

Ik zou er niet op ingaan.

Comment

Duidelijk fake...

Autoscout heeft daar wel erg veel last van vind ik! Spijtig, want hun zoekfunctie is zeker één van de betere.
      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Zucht, wsl de zoveelste poging tot opluchting via autoscout. 't Is een goede site maar helaas zeer geliefd bij criminelen. Als ze vragen voor bijkomende foto's/rekeningen direct afhaken. Of verder met hun kl..ten spelen zoals sommigen hier op het forum doen.

Comment

Als je twijfelt; is het oplichterij.
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Zeker oplichters, ik heb recent (maand geleden) m'n auto ook op autoscout gezet en kreeg 7 franstalige mails allemaal oplichters volgens autoscout die ik telefonisch geraadpleegd had, ze zegden dat ik beter geen verkoop doe aan een buitenlander..

Comment

Als je echt interesse hebt in een auto, dan bel je toch al gewoon, en stuur je geen mail.

Zelfs sms'en heb ik al eens gekregen bij een verkoop. Ik reageer daar gewoon niet op.

Comment

Ik ben niet akkoord met de vorige opmerking dat je beter telefoneert dan mailt.
                Ik doe het eerst omgekeerd,ik mail eerst om inlichtingen, zodanig dat ik op papier heb wat de verkoper vertelt. Kwestie van een bewijs te hebben nadien bij eventuele oplichting.
                Bellen volgt nadien . En dan stel ik zowat dezelfde vragen maar anders geformuleerd.
                Een hoop vallen dan af,want ze vertellen niet meer 100% hetzelfde als in de mail, en dat zijn dommeriken dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichten
                  Ik ben niet akkoord met de vorige opmerking dat je beter telefoneert dan mailt.
                  Ik doe het eerst omgekeerd,ik mail eerst om inlichtingen, zodanig dat ik op papier heb wat de verkoper vertelt. Kwestie van een bewijs te hebben nadien bij eventuele oplichting.
                  Bellen volgt nadien . En dan stel ik zowat dezelfde vragen maar anders geformuleerd.
                  Een hoop vallen dan af,want ze vertellen niet meer 100% hetzelfde als in de mail, en dat zijn dommeriken dan.
                  Mij kunnen ze in het begin enkel mailen. Als je je telefoonnr. dadelijk weergeeft dan kan je zelfs midden in de nacht telefoon krijgen van geïnteresseerden. Sommige bellen zelfs nog als het zoekertje reeds terug verwijderd is. Dus vanaf nu krijgen bij mij enkel de echt geinteresseerden mijn gsmnr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten
                    Als je echt interesse hebt in een auto, dan bel je toch al gewoon, en stuur je geen mail.

Zelfs sms'en heb ik al eens gekregen bij een verkoop. Ik reageer daar gewoon niet op.
                    inderdaad,heb al 2 sms berichten gehad waar ik ook niet op heb gereageerd,
                    thans deze sms deed mij wat twijfelen maar niet gereageerd.
                    "bonjour avez vous toujours votre audi?est elle préparer,si oui,la préparation est elle fiable?
                    avez vous le ct et le car pass?quelle est votre dernier prix?bien a vous.edouard M...."

door de laatste zin(is zowat hunne standaardzin) heb'k beslist om er niet op in te gaan en ben ik vrij zeker da't ne faker is.
                    Last edited by gahan; 08/09/2009, 20:03. Reden: verbetering

Comment

Dat van "dernier prix" kom je wel vaker tegen hoor...

Het feit dat ze't over car pass en zo hebben, bewijst toch dat ze de BE markt kennen...

Op Mobile heb je vooral mails van Captain huppeldepup... Echt irritant
                      ----------------------------------------------------------------------------------
                      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                      Pictures here: BMW 7 Series
                      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                      Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                      It might need half a starsystem to turn around,
                      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                      Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                        De 1ste en de 3de zijn zeker scam.
                        Bij nr1:
                        'bonne journée a vous et votre famille.'
                        Is zo typisch voor die Ivorianen.

Bij nr3:
                        'cel:+22548706740'

Je kan als je wil wel een beke met hun zwarte voetjes spelen. Voor tips zie mijn topic hierover:
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=40320
                        Heb jou hilarisch topic met véél plezier gelezen...

Ga er ook ni op reageren hoor, als ik dat al zou doen zou het enkel en alleen zijn om met hun kl**** te spelen...
                        Maar aangezien me het aan tijd en de kennis van het frans ontbreekt ga ik dat maar niet doen.
                        Iemand interresse indien mogelijkheid moest bestaan om in mijn plaats te reageren?!
                        2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

Heb gisteren mijn auto ook op Autoscout gezet en vanmiddag volgend bericht gekregen:

Je suis très intéressé par votre voiture.
                          Cordialement.
                          of per e-mail: pierreferbeur@yahoo.fr

Dit vond ik meteen verdacht, daar mijn auto nu niet zo bijzonder is dat er een Fransman in geinteresseerd zou zijn, maar eens even geinformeerd naar zijn woonplaats. Daarna kreeg ik deze mail aan:

Sir,
                          I reiterate my commitment to my future purchase of vehicle and I really believe that we conclude this transaction as soon as I am now in Ivory Coast for professional reasons and I would be back in 8 months in Belgium so I am unable to get to the scene to find the car and pay on the spot so I hope that this transaction is based on the sign of mutual confidence please.
                          Let me share your method of payment please because I would opt instead for a bank Transfer.When you receive the money then I contact the company to export the car to get to your home and sign all the papers assignment.
                          Let me see another recent photo of the car( wheel, motor, interior...) to see his general state.

Best regards

Pierre Ferbeur

Heel plezant allemaal.

Comment

oplichters???

hoi allen,
                            ik ben hier nieuw en had graag eens geinformeerd over,de verkoop van mijn wagen.
                            Er is ook een buitenlander geintresseerd,en ik heb al een paar dingen gelezen bij jullie dat dit wel eens fake zou kunnen zijn.Kunnen jullie mij zeggen of dit fake is?alvast bedankt voor de moeite.hieronder de emails
                            Bonsoir Mr,

J'ai pris connaissance de votre courrier,

Je suis toujours intéressé et confirme l'achat du véhicule. Quel est le prix de vente définitif ?

Cordialement,
                            Marcel CAMOIN.

andere mail:

Bonsoir Mr,

Je viens de lire mon courrier,

Comment fonctionne le transfert signifie?
                            Après réception de vos données bancaires, je les transmet à mon gestionnaire de banque et lui donne l'aval définitif pour l'ouverture du virement. Pour éviter une longue attente, nous n'allons pas faire un virement ordinaire mais un swift qui aura pour durer 3 à 4 jours.

Le premier est le montant total payé à mon compte?
                            Oui le montant total de 5500€ sera payé à votre compte.

Comment faire pour ramener la voiture à sa destination?
                            Pour ce qui est au trait du transport de la voiture, je mandaterai un agent de liaison à la société exportatrice SDV-SAGA qui lui sera muni d'une procuration établie par l'avocat de ma société et approuvé par le tribunal de justice et par la douane pour qu'il n'y ai pas trop de taxe pour le dédouanement. Les charges du transport sont à mon unique compte. Je vous enverrai 24 heures plus tôt l'identité du convoyeur saga et les différentes informations une fois ces honoraires acquittés.

Y at-il des coûts supplémentaires pour moi?
                            En ce qui concerne les coûts, j'en ai aucune idée. Je vous informerai, demain, dès de retour de la banque.

J'attends vos données bancaires, ce soir pour débuter l'ouverture du virement.

Cordialement,
                            Marcel CAMOIN.

en dan nog:
                            CONTRAT DE VENTE POUR UNE VOITURE DE TOURISME
                            (Entre particuliers)
                            VENDEUR
                            Nom :
                            Adresse:
                            Téléphone:
                            Vend une voiture d'occasion ………………………. dans l'état où elle est. L'acheteur connaît l'état de la voiture et le véhicule est accompagné de tous les documents nécessaires pour lui permettre de circuler à nouveau
                            ACHETEUR
                            Nom: Marcel Georges CAMOIN
                            Adresse: 7 rue des jardins verts, 01 BP 8520 Abidjan 01
                            Téléphone : (00225)49953769
                            VEHICULE
                            Marque:
                            Type:
                            Couleur:
                            Kilométrage lors de la vente:
                            Prix: …………………..€
                            Année de construction:
                            Cylindre:
                            Puissance du moteur:
                            Numéro de châssis :
                            Fait à Le Pour accord,
                            L'acheteur,
                            Le vendeur,
                            Marcel CAMOIN
                            (en dan als laatste een kopie van zijn paspoort:maar dat kreeg ik niet op de forum gezet.

Hopelijk geven jullie vlug jullie gedacht over deze persoon
                            groeten tim

Comment

fake, 100%.

Comment

Inderdaad zéker vals!
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

En ik ken iemand die zich zo dus heeft laten oplichten! Ongelooflijk!
                                  Het lukt hen dus wel degelijk. Mensen die er niet zo in thuis zijn hebben het soms niet door.

Die gast had via het net een Mercedes gevonden in het UK, een oude SL ofzo voor een prijs van pakweg €3000.
                                  Verkoper gecontacteerd en uiteindelijk afgesproken dat de wagen zou opgestuurd worden met de boot en kon afgehaald worden ergens in een haven. Na lang 'onderhandelen' moest er echter een bedrag van €1000 (als ik het goed voor heb) vooraf betaald worden en het resterende bedrag zou bij levering worden betaald. Dit heeft het slachtoffer gedaan en de dag dat de auto de boot op ging belde de verkoper nog op om te zeggen dat de wagen goed op de boot gezet werd en er snel zou zijn
                                  Uiteraard daarna nooit nog iets van gehoord. Dacht dat de lokale politie van Ronse of Oudenaarde ofzo daarna er is opgezet maar die konden niets ondernemen.
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

hey allen alvast bedankt voor de info!!!!!
                                    grt renault megane cabrio

Comment

Working...
                                    X