Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel auto's maximum inschrijven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoeveel auto's maximum inschrijven

Ik ben een liefhebber van mercedes. En nu ik het een beetje ruimer heb, wil ik regelmatig wisselen van auto.

Ik dacht om 3 a 4 keer per jaar van auto te wisselen.

Ik wil echter geen problemen met de belastingen of DIV.

Weet er iemand hoeveel auto's je per jaar mag inschrijven?
    Zou het een probleem zijn als ik om de drie maanden van auto wissel?

Dat mag allemaal,alleen uw verzekering zal misschien iets minder gelukkig zijn door de toegenomen papierwinkel.
    De staat daarentegen zal de biv met veel plezier aannemen,hoe meer hoe liever.

Comment

3-4 keer van auto veranderen per jaar ???

Yeah right

Comment

En welk type Mercedessen heb je in gedachten ?

A klasse , of liever de zwaardere modellen met een BIV van 5000€ ?

Comment

@sundance amai ,u heeft goede voornemens voor het jaar 2010.

Als u gaat doen wat u schrijft : awel daar doe ik mijne hoed voor af.

Ik zou het omschrijven als zotter dan zot ofwel teveel in de drank gehangen in het oude jaar.

Als ge het zou kunnen ,doe gerust .De staat zal er wel bij varen.

Maar ik heb er hier al veel zien komen met absurde theorieen en die zijn hier nooit lang gebleven

Ik zit hier nu al 6 jaar op het forum en lees het elke dag maar heb niet de behoefte om veel te posten ,maar als ik uw post zo las kon ik het niet laten.

Veel succes, ik ga het hier verder met argusogen volgen
          ik ben geen twijfelaar
          allez ik denk dat toch

Comment

als je dat elke jaar gaat doen gaan ze idd denken dat je handelaar bent en dat mag niet zonder btw nr etc...
            als je dit prive denkt te doen ben k ook wel is curieus welk soort mercedes'en je aan denkt?
            2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Ipv kritiek te geven zouden jullie beter eens wat informatie zoeken.
              Zolang een wagen niet van eigenaar verandert moet er niet opnieuw BIV betaald worden, dus als de topicstarter 3 keer per jaar een wagen uit- en inschrijft moet hij dat enkel de allereerste keer betalen dat hij dat doet met elke wagen.

Comment

opletten met verzekering

bij veel verzekeringen is het zo dat je maar bij 1 wagen als hoofdbestuurder kan opgegeven worden! en dit met reden dat je onmogelijk met alle 4 autos tegelijk kan rijden, klinkt stom, is het ook

ik heb dit bij mijn autos wel kunnen regelen hoor, maar meestal doen ze moeilijk hierover!

Comment

Om de drie maand een nieuwe polis dat gaat geen enkele verzekeraar zien zitten vrees ik. De polis na 3 maand schorsen zonder dat de wagen verkocht wordt is voor de makelaar zelf ook niet zo evident.

Voor de rest is er zoals gezegd geen enkel probleem. Verzekeraar kan alles vlot afhandelen via webdiv. De DIV gaat geen probleem maken, daar moet je geen schrik van hebben.

Je zal wel je taks vooruit betalen voor één jaar, na drie maand wordt deze inschrijving automatisch geschrapt als je je ander voertuig inschrijft op dezelfde kentekenplaat en nog eens zes maand later krijg je deze taks dan teruggestort. Inmiddels heb jij wel al tweemaal een ander voertuig ingeschreven waarbij op het vlak van terugbetaling van taks dezelfde procedure doorlopen gaat worden. Op een bepaald moment ga je voor drie wagens taks betaald hebben en van de eerste wagen driekwart terugbetaald krijgen. Bovendien gaan ze soms de taks gaan verrekenen met de personenbelasting (als je moet bijbetalen bijvoorbeeld) en in dat geval ga je dan je driekwart niet terugzien... Rompslomp.

Misschien eens voorleggen aan een makelaar en daar ook meteen een levensverzekering, familiale- en een brandverzekering nemen en misschien wil die jou dan wel verderhelpen.

Maar ik zou het niet zien zitten...
                  Last edited by Gere; 02/01/2010, 00:09.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Ipv kritiek te geven zouden jullie beter eens wat informatie zoeken.
                    Zolang een wagen niet van eigenaar verandert moet er niet opnieuw BIV betaald worden, dus als de topicstarter 3 keer per jaar een wagen uit- en inschrijft moet hij dat enkel de allereerste keer betalen dat hij dat doet met elke wagen.

ik vermoed dat hij het wel over verschillende auto's heeft?
                    4x dezelfde auto in en uitschrijven heeft niet veel zin denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                      ik vermoed dat hij het wel over verschillende auto's heeft?
                      4x dezelfde auto in en uitschrijven heeft niet veel zin denk ik
                      Dat maakt toch niet uit?

Als je 4 verschillende auto's in- en uitschrijft en die wisselen niet van laatste eigenaar ondertussen betaal je niet elke keer BIV

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Dat maakt toch niet uit?

Als je 4 verschillende auto's in- en uitschrijft en die wisselen niet van laatste eigenaar ondertussen betaal je niet elke keer BIV
                        je kan toch geen 4'nieuwe'(of occasie) auto's inschrijven zonder dat ze van eigenaar veranderen?
                        of hij zou een verzameling moeten hebben van auto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                          je kan toch geen 4'nieuwe'(of occasie) auto's inschrijven zonder dat ze van eigenaar veranderen?
                          of hij zou een verzameling moeten hebben van auto's

moeste ook eens de begin post lezen.......

en tevens, ik DACHT dat iedere persoon maar 1 keer BIV dient te betalen voor een wagen. Op MW-forum stond enkele jaren terug ook zo een topic. Daar had iemand zijn wagen aan zijn oma verkocht en na haar overleiden had hij die terug over genomen en zelf terug ingeschreven. Hij kreeg een BIV factuurke in de bus, maar na navraag is die betalingsaanvraag geschrapt.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                            Is het mogelijk om 1plaat op bv 4wagens te krijgen
                            Bestaat er zoiets niet dat je een betaalde bedrag aan de verzekering betaald en dat je dan u platen op de gewenste wagen zet zoals een Z plaat maar dan voor particulier

Kan me moeilijk voorstellen dat iemand die met een Ferrari rijd af en toe ook met zijn porsche , mercedes en bmw wilt rijden
                            Je kunt toch moeilijk iedere keer de verzekering bellen om te zeggen met welke je vandaag wilt rijden.
                            Helaas kan dit niet in België

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                              Is het mogelijk om 1plaat op bv 4wagens te krijgen
                              Bestaat er zoiets niet dat je een betaalde bedrag aan de verzekering betaald en dat je dan u platen op de gewenste wagen zet zoals een Z plaat maar dan voor particulier

Kan me moeilijk voorstellen dat iemand die met een Ferrari rijd af en toe ook met zijn porsche , mercedes en bmw wilt rijden
                              Je kunt toch moeilijk iedere keer de verzekering bellen om te zeggen met welke je vandaag wilt rijden.
                              ik vermoed dat iemand die een ferrari en een porsche,bmw... ze wel allemaal gewoon zal inschrijven
                              hetgeen je vraagt bestaat ni ze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                                Zou het niet verstandiger zijn om dan om de drie maand een andere mercedes te huren?
                                Als je het echt zo ruim hebt zal het op die paar tienduizend euro toch niet aankomen zeker?

een beetje ruimer en "echt zo ruim" zijn wel 2 verschillende begrippen (doch beide héél relatief). En opt gevoel zou ik zeggen dat de topic starter het niet over nieuwe heeft. En mee huren geraakte ni ver é, de auto blijft van een ander, ni van u. Lijkt me een zeer slecht idee.
                                (ni dat het idee van de topic starter vree verstandig lijkt, maar bon...)
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Volgens mij wil hij gewoon 4 mercedessen kopen, waarschijnlijk tweedehands, en dan 3 maanden met de eerste rijden, dan 3 maanden met de tweede en zo verder.

Volgens mij is dit 1 keer BIV betalen bij de eerste ingebruikname, de DIV doet daar niet moeilijk over want het is allemaal met de computer maar hij schiet wel telkens de verkeersbelasting voor een jaar voor. De verzekeringsmakelaar zal hem niet graag zien komen want dat is allemaal extra werk zonder iets extra te verdienen maar technisch kan het ook.

Alleen vind ik het nadeel van dit plan dat je steeds drie maanden met dezelfde mercedes rijdt en dat je niet 's morgens kan kiezen welke je neemt. Ik zou veronderstellen dat je dan toch een beetje variatie in het gamma brengt en niet vier dezelfde types neemt. Want of je nu met een rode of een blauwe rijdt, dat maakt niet veel verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk Berichten
                                    Want of je nu met een rode of een blauwe rijdt, dat maakt niet veel verschil.

Mss draagt hij 3 maand hetzelfde bijpassende pak?
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik heb precies enkele reacties losgekregen. Wat is de bedoeling :

Tweedehandsmercedes C220 cdi of C200 CDI al dan njiet coupé. Audi A3 .

Auto kopen ongeveer 3 maanden rijden en dan deze terug op de markt brengen en hem vervangen door een andere tweedehands.

Ik wil alleen graag weten of ik daar problemen mee kan krijgen als ik regelmatig van auto verander. Inzake DIV of de belastin gen enzo??

Groetjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sundance Bekijk Berichten
                                        Ik heb precies enkele reacties losgekregen. Wat is de bedoeling :

Tweedehandsmercedes C220 cdi of C200 CDI al dan njiet coupé. Audi A3 .

Auto kopen ongeveer 3 maanden rijden en dan deze terug op de markt brengen en hem vervangen door een andere tweedehands.

Ik wil alleen graag weten of ik daar problemen mee kan krijgen als ik regelmatig van auto verander. Inzake DIV of de belastin gen enzo??

Groetjes.

als het altijd andere zijn, ja, dan gade miserie hebben.
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X