Ik heb 2 vragen: hoe worden kW's berekend uit de pk, en hoe worden fiscale pk's berekend uit de kW's?
Vb.: een Chevrolet Camaro met 309 pk
309 pk = 227 kW (hoe werd dit berekend?), en op de prijswijzer op het einde van elk Autowereld magazine staat er op de tabel:
Belasting op de Inverkeerstelling: > 17 fpk > 155 kW --> ouderdom = nieuw tot 1 jaar --> € 4.957,00
Jaarlijkse verkeersbelasting: 18 fpk = € 1.350,62; 19 fpk = € 1.567,10; 20 fpk = € 1.784,11
Nu, een Ford Focus RS heeft ook 300 pk, en deze 2 wagens zijn relatief goedkoop, echter, volgens bovenstaande berekeningen zou ge het eerste jaar € 6.500 moeten betalen, tweede jaar € 6.000, derde jaar € 5.500 enz., dus na 5 jaar hebt ge al meer betaald aan de belastingen dan aan uw auto, kan dit?
Vb.: een Chevrolet Camaro met 309 pk
309 pk = 227 kW (hoe werd dit berekend?), en op de prijswijzer op het einde van elk Autowereld magazine staat er op de tabel:
Belasting op de Inverkeerstelling: > 17 fpk > 155 kW --> ouderdom = nieuw tot 1 jaar --> € 4.957,00
Jaarlijkse verkeersbelasting: 18 fpk = € 1.350,62; 19 fpk = € 1.567,10; 20 fpk = € 1.784,11
Nu, een Ford Focus RS heeft ook 300 pk, en deze 2 wagens zijn relatief goedkoop, echter, volgens bovenstaande berekeningen zou ge het eerste jaar € 6.500 moeten betalen, tweede jaar € 6.000, derde jaar € 5.500 enz., dus na 5 jaar hebt ge al meer betaald aan de belastingen dan aan uw auto, kan dit?
Comment