Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belasting op 300 pk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Belasting op 300 pk?

Ik heb 2 vragen: hoe worden kW's berekend uit de pk, en hoe worden fiscale pk's berekend uit de kW's?

Vb.: een Chevrolet Camaro met 309 pk

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

309 pk = 227 kW (hoe werd dit berekend?), en op de prijswijzer op het einde van elk Autowereld magazine staat er op de tabel:

Belasting op de Inverkeerstelling: > 17 fpk > 155 kW --> ouderdom = nieuw tot 1 jaar --> € 4.957,00

Jaarlijkse verkeersbelasting: 18 fpk = € 1.350,62; 19 fpk = € 1.567,10; 20 fpk = € 1.784,11

Nu, een Ford Focus RS heeft ook 300 pk, en deze 2 wagens zijn relatief goedkoop, echter, volgens bovenstaande berekeningen zou ge het eerste jaar € 6.500 moeten betalen, tweede jaar € 6.000, derde jaar € 5.500 enz., dus na 5 jaar hebt ge al meer betaald aan de belastingen dan aan uw auto, kan dit?

BIV = éénmalig.
    Jaarlijkse verkeersbelasting ieder jaar.

Van pk naar kW: delen door 1,36.
    Fiscale pk worden bepaald o.b.v. uw cilinderinhoud.

Comment

BIV is eenmalig ,eerste inschrijving ander tax is jaarlijks

Comment

Prachtig nieuws dat de BIV maar eenmalig te betalen is

En hoe worden de fpk's berekend op de cilinderinhoud? (voorbeelden zijn welkom )

Comment

In tabellen te vinden, daar zit eigenlijk geen logische berekening achter:

Comment

In dit geval:
            Focus valt sowieso in hoogste BIV-schijf, want meer dan 155 kW (hoogste waarde telt ter bepaling, cilinderinhoud of vermogen).
            Voor de jaarlijkse belasting is de Camaro in het nadeel, wegens hogere fpk door grotere cilinderinhoud.

Comment

Mooi zo, een nieuwe Ford Focus RS met 305 pk zou dan 13 fpk's hebben = BIV van € 867,00 en een jaarlijkse verkeersbelasting van € 532,36 (wat goed meevalt qua belasting, terwijl een Chevrolet Camaro met 309 pk 19 fpk's zou hebben = BIV van € 4.957,00 en een jaarlijkse verkeersbelasting van € 1.567,10).

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=168360731 --> cilinderinhoud = 2.522 cm³

Comment

Nee, nogmaals:

BIV bepaald door hetzij fpk, hetzij kW. Wat tot het hoogste tarief leidt is van toepassing.
                Verkeersbelasting bepaald door fpk, kW maakt niet uit.

Focus heeft dus ook 4957 euro BIV.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                  In dit geval:
                  Focus valt sowieso in hoogste BIV-schijf, want meer dan 155 kW (hoogste waarde telt ter bepaling, cilinderinhoud of vermogen).
                  Voor de jaarlijkse belasting is de Camaro in het nadeel, wegens hogere fpk door grotere cilinderinhoud.
                  Oh vermogen speelt ook een rol, dus mijn bovenstaande berekening is fout?

Comment

Nee, nogmaals:

BIV bepaald door hetzij fpk, hetzij kW. Wat tot het hoogste tarief leidt is van toepassing.
                    Verkeersbelasting bepaald door fpk, kW maakt niet uit.

Focus heeft dus ook 4957 euro BIV.
                    Haha ge post altijd een minuut sneller dan mij

K bedankt voor uw hulp, voor de komende 5 jaar zal het dus geen sportieve auto worden

Damn € 4.957, zo afzetters, ge kunt daar een auto op zich mee kopen.
                    Last edited by ; 12/01/2010, 10:01.

Comment

Als je dat al verzekerd zou krijgen op uw naam.

Comment

Da ook al

Nu, tis mijn derde jaar dak mijn rijbewijs heb, geen enkel accident gehad (just ies te scherp afgedraaid in een ondergrondse parking dus die muur heeft een streep nagelaten op mijn auto ), en ik heb nog maar 1 snelheidsboete gekregen, in zone 90 was mijn snelheid na correctie 91 km/u, en ik heb € 50 moeten betalen (eerst heb ik het betwist en gezegd da ik het onverantwoord vond als student economie om € 50 te moeten betalen omda ge 1,1% te snel hebt gereden, ma zhebben gewoon de factuur opnieuw opgestuurd ter herinnering zonder een antwoord te geven).

Hoe lang moet ge uw rijbewijs hebben zonder enig accident zoda ze u een verzekering zoude geve op uw naam voor een auto me 300 pk?

Comment

Vooral dit...

Informeer u ma goed op voorhand, en laat ze hun beloftes op papier zette moeste ze u ergens een mooi aanbod kunne doen.

*edit*

om te antwoorden op uw post: vanaf 26 jaar valt ge niemeer in de risicogroep. Tot dan zulde héél dik moge betalen voor een auto met 300pk.
                          Honda Civic Type R EP3 - 200pk
                          Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
                          Honda Civic Type R EP3 - 250pk
                          Honda Del Sol - 120pk

Comment

Je kan ook 'n oudere auto kopen, en zo minder BIV betalen
                            Scheelt ook wat in verzekering trouwens
                            ----------------------------------------------------------------------------------
                            2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                            2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                            Pictures here: BMW 7 Series
                            1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                            Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                            It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                            It might need half a starsystem to turn around,
                            but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                            Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Verzeker dat op naam van een van je ouders met jezelf als bestuurder. Is pakken goedkoper en hoewel hier veel mensen zijn die zeggen dat je een groot risico neemt zo 'wat bij een zwaar ongeluk' kan ik het je enkel aanraden!
                              Moest je dit doen op naam van je ouders met jezelf als bestuurder gok ik op een premie van rond de 2700 euro full omnium op jaarbasis voor een focus rs.

Comment

Is er een nieuwe wet waarbij studenten Economie geen verkeersboetes meer moeten betalen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                  Is er een nieuwe wet waarbij studenten Economie geen verkeersboetes meer moeten betalen?
                                  Haha neeje, kvond het gewoon goe klinken in de combinatie me de uitspraak "economisch onverantwoord"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dullie Bekijk Berichten
                                    Haha neeje, kvond het gewoon goe klinken in de combinatie me de uitspraak "economisch onverantwoord"
                                    en in welke zin is het dan economisch onverantwoord dat jij na correctie 91km/u mag rijden (wat dan ongeveer 98km/u op je teller is)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten
                                      en in welke zin is het dan economisch onverantwoord dat jij na correctie 91km/u mag rijden (wat dan ongeveer 98km/u op je teller is)?
                                      gemeten snelheid is zo'n 98km/u en op zijn teller stond bijna 105-110 dus

Comment

fiscale pk=
                                        +/- cilinderinhoud / (200) afgerond naar boven.

Comment

Working...
                                        X