Oorspronkelijk geplaatst door doddel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Land Rover Defender aankooptips
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenEen 10-tal jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenAlles staat of valt met het (mis)bruik?
alleen, met een def kan je natuurlijk serieus het beest uithangen! Dan gaat hij ook sneller stuk, dat is logisch. Ik heb het dan niet over greenlanen, maar in de modder brakken of in het zand rijden en erna niet alles grondig kuisen
je kan dus beter een goed onderhouden 300tdi met 300000km kopen dan een recentere TD5 met 100000km maar die veel zwaar terrein heeft gedaan (of veel zware lasten heeft getrokken)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichtenen wat is er allemaal stuk gegaan in die 10 jaar wat NIET de schuld was van onzorgvuldig gebruik (zie hoger)?
De wagen maakt bij ons een dikke 1.000 km per jaar (vorig jaar 1.200 dacht ik). Ziet geen echt terrein en dient eigenlijk gewoon als trek/last beest zonder daarin te overdrijven. Wagen krijgt op tijd en stond zijn oliewissel in eigen beheer.
Bijkomend heeft hij ook last van het binnenregenen. Verwarming trekt op geen kl*ten en heeft geen enkel comfort. Bijkomend kosten de stukken van LR veel geld vind ik persoonlijk.
Ik vind hem gewoon overroepen. Hij heeft zijn uiterlijk mee maar daar houdt het voor mij mee op. Heb daarnaast een Daihatsu Rocky gehad (6 jaar zonder problemen en die heeft meer moeten werken dan de DEF, nadeel was de kas die begon te roesten op een leeftijd van 21 jaar) en hebben nu ook nog een patrol lopen en als je dan ziet wat je voor dat geld krijgt dan is de keuze voor mij rap gemaakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenHet ergste was een nieuwe motor op 110.000 km. Gebeurde met een lege remork op de autostrade aan +/- 90 km/uur.
De wagen maakt bij ons een dikke 1.000 km per jaar (vorig jaar 1.200 dacht ik). Ziet geen echt terrein en dient eigenlijk gewoon als trek/last beest zonder daarin te overdrijven. Wagen krijgt op tijd en stond zijn oliewissel in eigen beheer.
Bijkomend heeft hij ook last van het binnenregenen. Verwarming trekt op geen kl*ten en heeft geen enkel comfort. Bijkomend kosten de stukken van LR veel geld vind ik persoonlijk.
Ik vind hem gewoon overroepen. Hij heeft zijn uiterlijk mee maar daar houdt het voor mij mee op. Heb daarnaast een Daihatsu Rocky gehad (6 jaar zonder problemen en die heeft meer moeten werken dan de DEF, nadeel was de kas die begon te roesten op een leeftijd van 21 jaar) en hebben nu ook nog een patrol lopen en als je dan ziet wat je voor dat geld krijgt dan is de keuze voor mij rap gemaakt.
binnenregenen, comfort en verwarming: dat weet je op voorhand. Heeft niets met betrouwbaarheid te maken.
En de onderdelen kosten veel bij een stealer, maar daar gaat dan ook niemand met een defender!!! Er zijn genoeg onafhankelijke specialisten!
Mag ik vragen hoeveel je betaald hebt voor die nieuwe motor (en welke het is)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichtenooit kunnen achterhalen waarom het blok stuk is gegaan? 1000km per jaar is natuurlijk echt weinig voor een dieselmotor
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichtenbinnenregenen, comfort en verwarming: dat weet je op voorhand. Heeft niets met betrouwbaarheid te maken.
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk BerichtenEn de onderdelen kosten veel bij een stealer, maar daar gaat dan ook niemand met een defender!!! Er zijn genoeg onafhankelijke specialisten!
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk BerichtenMag ik vragen hoeveel je betaald hebt voor die nieuwe motor (en welke het is)?
Comment
-
dat een def overprijsd is? Uiteraard, maar ook dat weet je op voorhand
een schone defender 300tdi uit 1998 kost je nu nog makkelijk 10000 euro
een discovery 300tdi uit 1998 kan je voor 3000 euro vinden
de discovery geeft je 100x meer comfort, en kan bijna even veel in terrein. Alleen, 't is een discovery en geen defender
(voor alle duidelijkheid: ik heb zelf een 110 uit 1984, oorspronkelijk een 5-deurs stationwagen V8, ondertussen een HT 300tdi )
Comment
Comment