Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies kopen of niet audi S6 V10 met 185.000km

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• advies kopen of niet audi S6 V10 met 185.000km

Beste,

ik had graag eens geweten of het een slechte koop zou kunnen zijn om een 2e hands audi S6 met 5,2 V10 te kopen van 2006 met 185.000 km op de teller.
    wellicht van iemand die veel km op autostrade reeds.
    zou er nog wat autoplezier te beleven zijn aan deze mooie wagen of eerder een start van een abonnement bij de garage.
    Ik zou hem zeer graag kopen maar ben wat bang van de vele km's en wat als ik hem binnen een 3-4 jaar wil verkopen aan vb 250.000km, zal daar ooit nog iemand in geïnteresseerd zijn?

shoot me!

tx tim

Een atmo V10 met 185k km's is net ingereden

Comment

Dacht hetgeen voor dieselmotor gezegd wordt, niet geldt voor benzinemotoren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
        Dacht hetgeen voor dieselmotor gezegd wordt, niet geldt voor benzinemotoren
        Aan een atmo benzine met zulke longinhoud en zo veel koppel, kan veel minder stuk gaan dan aan een turbodieseltje hoor..

Comment

Ik zou het niet durven, en zoals ge zelf zegt krijg dat daarna maar eens verkocht met 250k.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
            Afblijven zou ik zeggen tenzij alles al vevangen is en de motor een reviesie heeft gehad
            Zulke wagens zou ik eerder met max 130d km kopen
            En revisie op 150.000km ofzo?

Ge komt hier toch wat tegen soms hè....
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
              Een atmo V10 met 185k km's is net ingereden
              Dat zou ideaal zijn
              Nu je kunt die v10 in de s6 niet vergelijken met bv een 2liter kwa levensduur
              Op zulke km standen is het beste er al vanaf en komen grote kostes aan
              Tenzij het meeste al is vervangen bij wijze van spreke
              wat voor tegenstrijdigheden lees ik nu allemaal

Comment

Ik zou het in ieder geval ook niet aandurven. Het is natuurlijk ook te zien wat je rest budget nog is. Een wagen met dit aantal kilometers zal inderdaad veel autostrade gezien hebben en moet ook gewoon nog een stuk extra kilometers kunnen bollen.

Maar ik stel me dan de vraag, kan je het eventuele onderhoud betalen als het echt misloopt. Gewoon een koppeling of remschijven van zo'n beest vervangen zal héééél duur worden denk ik. Van mijn Jaguar X-type was het altijd al verschieten als ik de factuur zag !
                Er zijn gewoon te veel factoren waar je zelf uit moet komen denk ik...

Comment

Dat zou ideaal zijn
                  Nu je kunt die v10 in de s6 niet vergelijken met bv een 2liter kwa levensduur
                  Op zulke km standen is het beste er al vanaf en komen grote kostes aan
                  Tenzij het meeste al is vervangen bij wijze van spreke
                  Zever.

Comment

deze zeker?
                    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

ik persoonlijk zou toch nooit zo een soort wagen kopen met zoveel kilometers
                    niet da die wagen slecht zou zijn maar in mij kopke zou da wel spelen,
                    restwaarde,eventuele problemen..

Comment

Geef mij dan maar dit voor iets in die prijsklasse en je zoekt een dergelijke wagen.

Weinig km's, veel sneller, en veel meer "puur" rijplezier als het moet.

De keer dat ik met Spillies' ma z'n S6 ben meegeweest was ik eigenlijk wat teleurgesteld, je kan evenwel een gechipte A6 3.0 TDI Avant nemen dan, oké de S6 zal nog wel sneller zijn maar ik had veel meer sensatie verwacht in de S6, en die was volledig niet aanwezig, dan vraag ik me af of het het waard is om die astronomisch hoge taxen en verbruik te betalen.

De RS6 daarentegen is wel een ander paar mouwen met z'n bi-turbo en veel meer uitgesproken karakter, alleen ga je die niet voor 25 à 30k vinden vrees ik..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                        Zever.
                        ²²

Zoals ik zei, op zich hoeft dat geen probleem te zijn, 185k km's voor zo'n dikke V10, en onderhoudskosten, tja, wie een dikke kar wilt moet het onderhoud daarvan kunnen betalen ook, 't is simpel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                          Geef mij dan maar dit voor iets in die prijsklasse en je zoekt een dergelijke wagen.

Weinig km's, veel sneller, en veel meer "puur" rijplezier als het moet.

De keer dat ik met Spillies' ma z'n S6 ben meegeweest was ik eigenlijk wat teleurgesteld, je kan evenwel een gechipte A6 3.0 TDI Avant nemen dan, oké de S6 zal nog wel sneller zijn maar ik had veel meer sensatie verwacht in de S6, en die was volledig niet aanwezig, dan vraag ik me af of het het waard is om die astronomisch hoge taxen en verbruik te betalen.

De RS6 daarentegen is wel een ander paar mouwen met z'n bi-turbo en veel meer uitgesproken karakter, alleen ga je die niet voor 25 à 30k vinden vrees ik..
                          is dat wel een echte advertentie?
                          zoja toch wel erg goedkoop met die kmstand,niet?

Comment

Ik snap niet wat zever is aan mijn mening is dit is puur persoonlijk
                            Geef tenminste een goede reden dan
                            Weet jij wat een versnellingsbak en dergelijke kost bij zo een wagen
                            Zoveel betalen voor een wagen met zoveel km's een 2.0 tdi kan wel 300d km mee zonder al teveel kostes
                            Maar zo een wagen is vergelijkbaar met een M5 mercedes AMG . Zulke wagens met zulke motoren hebben onderdelen die vervangen moeten worden om de zoveel km's die zeer prijzig zijn ( onderdelen die bij een 2 of 3 liter niet zo rap moeten vervangen worden )
                            Als ik meer dan 30k betaal aan een wagen dan wil ik een redelijke stand

Van mij doet hij maar wat hij wilt het is zijn geld in ieder geval ik zou het afraden

Afblijven zou ik zeggen tenzij alles al vevangen is en de motor een reviesie heeft gehad
                            Zulke wagens zou ik eerder met max 130d km kopen
                            Lijkt me niet echt een persoonlijke mening die je hier hebt. Eerder een advies dat nergens op gebaseerd lijkt te zijn.
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Die M5 die Wouter postte lijkt me ook wel een betere keuze maar ik twijfel toch ook aan de echtheid van dat zoekertje. Het is schijnbaar een particulier en het gaat zeker om een wagen met een Belgische plaat. Een telefoontje naar het GSMnr zou opheldering brengen.

Die S6 zal zeker nog goed genoeg zijn, zeker als het vooral autostradekm zijn die hij gedaan heeft. Maar om zoiets te verkopen met 250k, dan zal je hem voor een appel en een ei moeten overlaten. Wie weet welke milieumaatregelen er tegen dan nog niet van kracht zijn, misschien verbieden ze zulke wagens wel.

Comment

Rond de 30K vind je wel een E60 M5 met minder dan 100k km's hoor, zeker in duitsland, bvb.

Dus denk wel dat de advertentie zal kloppen, hoewel 30.000km idd wel zeer weinig is, enfin, de km's zijn hier blijkbaar een gevoelige kwestie dus daarom zocht ik op wagens met minder dan 100k km's.

Comment

Er slijt wel meer aan een auto dan enkel het motorblok.
                                  Hoe zit het met de rest? Koppeling/versnellingsbak/silent blocks/ophanging/...

Comment

Kijk maar eens naar het aantal Porsches met 200, 300.000km... Zolang er netjes onderhouden geweest is, zal er niet veel misgaan, integendeel, alle kinderziektes zullen er nu wel uit zijn.

Je kan nog altijd afbieden !

Ik zou eerder 'n 5.2V10 met zo'n KM kopen, dan 'n hoogtoerige of turbomotor
                                    ----------------------------------------------------------------------------------
                                    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                    Pictures here: BMW 7 Series
                                    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                    Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                    It might need half a starsystem to turn around,
                                    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                    Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Er slijt wel meer aan een auto dan enkel het motorblok.
                                      Hoe zit het met de rest? Koppeling/versnellingsbak/silent blocks/ophanging/...

Natuurlijk maar dat is niet enkel bij een S6 hé Weet je als je een wagen koopt met dergelijke km-stand. En dat dat nu op zich rapper hoeft kapot te gaan of te slijten dan een A6 2.0 TDI is geen waar, al de "hardware" op de wagen is ook veel sterker en er op voorzien, wat ook wel logisch is.

Dat de stukken van een S6 om te vervangen duurder zijn dan een lichtere motorversie lijkt me ook wel pure logica, anders moet je er gewoon niet aan beginnen om dergelijke auto te kopen.

Comment

zo'n dure en krachtige auto is toch nooit versleten op 185 000km...

Hoe duurder een auto hoe beter de de gebruikte onderdelen zijn,hiermee rij je 400dkms zonder problemen...maar wel met onderhoud.

en onderhoud is op alle wagens van deze klasse = duur...

Dus checken of de koppeling/remmen/db riem vervangen zijn...en dan wat geld opzij voor iets onverwachts...

succes!

Comment

Working...
                                        X