Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies kopen of niet audi S6 V10 met 185.000km

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hoe krachtiger een wagen, hoe sterker alles uitgevoerd is.
    Hoe krachtiger een wagen, hoe minder je in dagelijks verkeer het potentieel kan/zal gebruiken
    Minder gebruik van potentieel is minder belastend voor de onderdelen
    => geen zorgen in maken.

Bovendien is het een jonge wagen, dus zal idd veel snelweg gedaan hebben (amper belasting voor versnellingsbak, koppeling en dergelijke meer), bij zo een jonge wagen moede ok gene schrik hebben van verstorven rubbers enzo meer.

185dkm is echt niets voor zo een wagen. Zelf een gemiddelde beemer met zescilinder nafte haalt op 1 been en zonder veel kosten makkelijk de 250.000km, als hij vaak bolt.

Wel 2 problemen, als er zich iets voordoet, dan zal het véél kluiten kosten en binnen paar jaar/ eens die over de kaap van 200d-250dkm gaat zal geen kat da nog willen.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik zou zeggen, het geld dat je in de komende weken/maanden na aankoop in allerlei wrslk grote onderdelen die aan vervanging toe zijn en onderhoud gaat steken gewoon bij die prijs optellen en 1 met wat minder km's kopen met deftig OHB etc...
      Anders kan je achteraf wel eens met je budget in de problemen komen.

Comment

Alles hangt af hoe ermee gereden is. Alles hij weekelijks uren circuit heeft gereden, dan zullen de onderdelen ook meer sleet vertonen!

Ik ken iemand die al over de 300.000 km zit met hun BMW 318tds(en dat is nog net geen 1.7 hé )

Comment

jaja versleten audi v10 na 185 000km en welke mens die dat beweert heeft ooit al zo ééns een blok opengedaan?
          2015 BMW S1000R
          2010 Renault Clio RS Cup
          1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
            http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=168924273

bekijk deze eens met lpi 115d km
            Ik zou eerder voor deze gaan
            snel en zuinig voor 25k
            is wel geen S6,is een A6 4.2
            maar inderdaad niet lelijk

Comment

bedankt alvast voor de info,

t'is idd wel wat pro en contra's
              kostprijs reparaties zal idd wel stukje hoger liggen dan A6 2liter diesel, maar is te rechtvaardigen voor degelijke stukken.
              Ik zie het ergens wel zitten, zal er nog een nachtje over slapen
              ik vermoed dat het een Duitser is met wellicht alle boordcomp. en navi in het Duits, wellicht zal de taal niet voorzien zijn in het nederlands?
              Zou een merkgarage dit kunnen aanpassen naar andere taal?

Voor om en bij hetzelfde budget zou ik een 535 bmw kunnen kopen ook van 2006, met een 130.000 kms.
              zou dit eventueel een betere koop kunnen zijn? Diesel (twin turbo)?
              of zal het net daarom meer hebben afgezien.

ik heb steeds nieuwe wagens gekocht (prijsklasse 40-45000 €) en na een 3-4 jaar verkocht maar nog nooit een 2e handse aangekocht, vandaar een beetje twijfels,

thanks

Comment

wel een groot verschil tussen een bmw zes cilinder en een audi V10 he
                BMW X5 45e

Comment

klopt,

maar dit zijn 2 wagens die me wel nauw aan het hart liggen,
                  Bmw heeft uitstekende rijeigenschappen, veel koppel (althans de 535d) enz... , een naaste vriend rijdt met nieuwe 520d en dit rijd eigenlijk ook al goed ondanks z'n lichtere motor.
                  zo'n S6 heeft wel het voordeel om met een sportwagen te rijden zonder dat de modale jan met pet het door heeft, en hij heeft een prachtig motorgeluid (to die for)
                  in een vorig leven nog met een A6 2,5 tdi gereden, reed eigenlijk ook super!

eigenlijk zegt een S4 me ook wel veel, zo'n vette V8 en best wel stijlvol alsook niet te pronkerig.

dus ja, nog steeds enige twijfels

Comment

Doen, gene stress.

De onze heeft nu een 100.000km, motor is goed ingereden geweest en wordt nog altijd goed ingereden.

Daar is nog niets aan, maar dan ook nog niets.
                    Dus 185.000km is niets, mits een goede opvolging van het onderhoud ed.

En trouwens, zo'n 5.2 V10 (sound) is héél wat meer dan zo'n 35d!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tim4143 Bekijk Berichten
                      Voor om en bij hetzelfde budget zou ik een 535 bmw kunnen kopen ook van 2006, met een 130.000 kms.
                      zou dit eventueel een betere koop kunnen zijn? Diesel (twin turbo)?
                      of zal het net daarom meer hebben afgezien.
                      Als die nog mooi standaard staat, lijkt me dat een veel verstandigere keuze.

Er heeft hier ooit enen het "ik rij met een Audi RS4"-kostenplaatje neer gepend, en da was toch geen lachertje zenne... Dan zijde beter af met een "gewone" BMW.
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                      X